Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulietta: Pět přeplňovaných motorů, vrcholem Quadrifoglio Verde (173 kW)

Diskuze (124)
Automobilka Alfa Romeo zveřejnila další informace k novému hatchbacku Giulietta. Pětidveřový vůz dlouhý 4,35 metru dostane celkem pět motorů, všechny budou přeplňované turbodmychadlem.

Nástupce Alfy Romeo 147 oživuje jméno, které se v historii automobilky objevilo již dvakrát. Název Giulietta Alfa poprvé použila u sedanu a kupé z let 1954 až 1965 a později na sedanu z let 1977-85. Tentokrát se ale jedná o hatchback, který se pustí do boje například s Audi A3, Mazdou3 nebo Opelem Astra.

Karoserie ukrývá novou podvozkovou platformu. Konstrukce je tvořena z 90 % z vysokopevnostní oceli. Nosné části, které mají s minimální deformací pohlcovat energii nárazu při nehodě, se budou vyrábět lisováním oceli za vysokých teplot. Vyšší tuhost a odolnost také umožňuje použít méně materiálu a tím snížit hmotnost karoserie. Podvozek hojně využívá hliníkových dílů. Přední náprava se vzpěrami McPherson a spodními příčnými rameny byla mezigeneračně přepracována, zadní víceprvkové zavěšení je zcela nové.

Karoserie měří na délku 4,35 m, na šířku 1,80 m a na výšku 1,46 m, rozvor náprav činí 2,63 m. Zavazadlový prostor pojme v základní konfiguraci 350 litrů.

Standardem bude u všech verzí systém DNA, který nabízí výběr tří charakteristik nastavení řízení, motoru a elektronických pomocníků. Giulietta také dostane systém Electronic Q2 (přibrzďování vnitřního kola v zatáčce). Novince nebudou chybět ani diodová světla pro denní svícení a zadní lampy složené ze světelných diod.

Na výběr jen turbomotory

Nabídka motorů bude kombinovat čtyři z nejnovějších agregátů skupiny Fiat, na vrcholu pak stane pátá verze označená tradičně Quadrifoglio Verde. Standardem bude systém Start&Stop a splnění emisní normy Euro 5.

Z nabídky zcela zmizí atmosférické agregáty, základní 1,6 TS tak střídá stejně výkonný 1,4TB s 88 kW. Tento motor Alfa připravila především pro použití ve městě, čemuž odpovídá maximum točivého momentu (hodnota neudána) dostupné již od dieselových 1750 min-1.

Dalším zážehovým motorem v nabídce bude 1,4TB MultiAir o výkonu 125 kW. Maximum točivého momentu je 250 Nm.

Základní turbodiesel 1,6 JTDM je zástupcem nové generace motorů MultiJet II. Nový typ vstřikování common rail s hydraulickým ventilem umožňuje přesnější dávkování paliva, což se pozitivně projeví na spotřebě, složení emisí i vyrovnanosti chodu. Nejvyšší výkon tohoto agregátu je 77 kW, maximum točivého momentu 320 Nm leží v 1750 min-1. Stejnou technikou disponuje také 2,0 JTDM, který dosahuje 125 kW a 350 Nm při 1750 min-1.

Standardem bude ve všech případech šestistupňová manuální převodovka. Dvoulitrový turbodiesel a 1,4TB MultiAir se budou nabízet i s novou dvouspojkovou převodovkou.

Giulietta Quadrifoglio Verde se 173 kW/340 Nm

Vrcholem se stane motor 1750 TBi v provedení Quadrifoglio Verde. Jedná se o výkonnější provedení motoru 1,8T, který se nabízí v modelové řadě 159 s výkonem 147 kW. Špičkové provedení v Giuliettě s výkonem 173 kW a maximem točivého momentu 340 Nm při 1900 min-1 patří na vrchol daného segmentu. S měrným výkonem 99 kW/l se může v nižší střední třídě srovnávat jen VW Golf R a Audi S3.

Od ostatních provedení Giulietta se Quadrifoglio Verde odliší také znáčkem zeleného čtyřlístku na bílém pozadí a standardními 17palcovými koly (za příplatek 18palcová).

Diskuze (124)
Avatar - white label
7. 3. 2010 00:45
Re: Chci slyšet názory koncerňáků!
Tak to máš asi těžší než já, mně stačí problémy s osobním odporem k určitýn lidem u aut to naštěstí tak neprožívám.
Aut které bych si nekoupil je určitě hodně (většina), ale nevnímám to nijak osobně (ani v nejmenším) a ohlídnout se dokážu za každým ve "slušném" stavu...
A mluvit se dá donekončna i o tom kdo dočůrá dál, ale to mě nějak nebaví a hlavně v tom nějak nevidím žádný smysl... ;-) :-)
Avatar - Armin
6. 3. 2010 23:46
Re: Chci slyšet názory koncerňáků!
Blondýna ani blonďák nejsem, Golf spíš asi R32, ale obecně musim říct, že mět jezdit golfem, tak chodim pěšky do konce života - neberu nikomu, že je takovej a makovej, já mám proti tomu autu svůj osobní odpor (rozuměj odpor takový, že prostě já bych si ho nekoupil, ale klidně i mámě bych pomoh s výběrem atd...) stejně jako k Mazdě 323f... A chápu proč se lidé ohlíží... Jen říkám, že já se neohlídnu... Od Das auto bych se nebránil R36, Ochcávce 2 (ale ne s těma velkejma světlama - ty to auto kazí) a ona i fobie (proboha ta stará!!! Ta nová je zralá na shození ze skály) RS mě tak trošku přitahuje... Jinak tedy musim říct, že se tu prostě píše absolutně o ničem... Každému se líbí něco jiného a každý "má" něco co by nikdy nechtěl (ani zadarmo)... A mluvit se o tom dá donekončna stejně jako o tom kdo dočůrá dál >:D >:-[]
Avatar - white label
1. 3. 2010 22:50
Re: Chci slyšet názory koncerňáků!
Pokud chceš kvalitu spojenou s exluzivitou, musíš za ni především pořádně zaplatit (jako u všeho)...pokud ti stačí pouze určitá
"pseudoexklusivita" (tedy hlavně to, že si to moc lidí nekupuje) pak můžeš opravdu i "hodně ušetřit"..., ale to případné čůrání do dálky tě nebude stát dokonce vůbec nic... ;-) >:-[]

P.S. Ale když už nějaké nové Das Auto, co nemá každý, co zkusit třeba Golf6 GTI, na každém parkovišti ho poznáš bezpečně (pokud nejsi blondýna, nebo blonďák), dva na jednom parkovišti jsem zatím neviděl a v běžném provozu potkáš stejné, max. tak jednou za měsíc...a navíc nikdy nepochopíš, proč si tak "obyčejné a tuctové das auto" se zájmem prohlíží tolik lidí, ve věku 15 až 70 let...
Avatar - Armin
1. 3. 2010 16:17
Re: Chci slyšet názory koncerňáků!
Ano, máš zajisté pravdu...Nej je koupit si auto které láká kupce na to, že dalších 60milionů lidí má stejné auto... Promiň, neberu ti tvé Das Auto, ale mě osobně představa, jak před obchoďákem půl hodiny hledám, které auto je vlastně moje opravdu neláká... A hádejte se radši kdo dočůrá dál... Bude to víc výmluvné... >:D
26. 2. 2010 23:23
Re: Stylový hatch
u Leonu tak chtěli, aby neporazil Audi, že porazil i sám sebe.... 8-s ;-)