Alfa Romeo Giulietta: Pět přeplňovaných motorů, vrcholem Quadrifoglio Verde (173 kW)
Nástupce Alfy Romeo 147 oživuje jméno, které se v historii automobilky objevilo již dvakrát. Název Giulietta Alfa poprvé použila u sedanu a kupé z let 1954 až 1965 a později na sedanu z let 1977-85. Tentokrát se ale jedná o hatchback, který se pustí do boje například s Audi A3, Mazdou3 nebo Opelem Astra.
Karoserie ukrývá novou podvozkovou platformu. Konstrukce je tvořena z 90 % z vysokopevnostní oceli. Nosné části, které mají s minimální deformací pohlcovat energii nárazu při nehodě, se budou vyrábět lisováním oceli za vysokých teplot. Vyšší tuhost a odolnost také umožňuje použít méně materiálu a tím snížit hmotnost karoserie. Podvozek hojně využívá hliníkových dílů. Přední náprava se vzpěrami McPherson a spodními příčnými rameny byla mezigeneračně přepracována, zadní víceprvkové zavěšení je zcela nové.
Karoserie měří na délku 4,35 m, na šířku 1,80 m a na výšku 1,46 m, rozvor náprav činí 2,63 m. Zavazadlový prostor pojme v základní konfiguraci 350 litrů.
Standardem bude u všech verzí systém DNA, který nabízí výběr tří charakteristik nastavení řízení, motoru a elektronických pomocníků. Giulietta také dostane systém Electronic Q2 (přibrzďování vnitřního kola v zatáčce). Novince nebudou chybět ani diodová světla pro denní svícení a zadní lampy složené ze světelných diod.
Na výběr jen turbomotory
Nabídka motorů bude kombinovat čtyři z nejnovějších agregátů skupiny Fiat, na vrcholu pak stane pátá verze označená tradičně Quadrifoglio Verde. Standardem bude systém Start&Stop a splnění emisní normy Euro 5.
Z nabídky zcela zmizí atmosférické agregáty, základní 1,6 TS tak střídá stejně výkonný 1,4TB s 88 kW. Tento motor Alfa připravila především pro použití ve městě, čemuž odpovídá maximum točivého momentu (hodnota neudána) dostupné již od dieselových 1750 min-1.
Dalším zážehovým motorem v nabídce bude 1,4TB MultiAir o výkonu 125 kW. Maximum točivého momentu je 250 Nm.
Základní turbodiesel 1,6 JTDM je zástupcem nové generace motorů MultiJet II. Nový typ vstřikování common rail s hydraulickým ventilem umožňuje přesnější dávkování paliva, což se pozitivně projeví na spotřebě, složení emisí i vyrovnanosti chodu. Nejvyšší výkon tohoto agregátu je 77 kW, maximum točivého momentu 320 Nm leží v 1750 min-1. Stejnou technikou disponuje také 2,0 JTDM, který dosahuje 125 kW a 350 Nm při 1750 min-1.
Standardem bude ve všech případech šestistupňová manuální převodovka. Dvoulitrový turbodiesel a 1,4TB MultiAir se budou nabízet i s novou dvouspojkovou převodovkou.
Giulietta Quadrifoglio Verde se 173 kW/340 Nm
Vrcholem se stane motor 1750 TBi v provedení Quadrifoglio Verde. Jedná se o výkonnější provedení motoru 1,8T, který se nabízí v modelové řadě 159 s výkonem 147 kW. Špičkové provedení v Giuliettě s výkonem 173 kW a maximem točivého momentu 340 Nm při 1900 min-1 patří na vrchol daného segmentu. S měrným výkonem 99 kW/l se může v nižší střední třídě srovnávat jen VW Golf R a Audi S3.
Od ostatních provedení Giulietta se Quadrifoglio Verde odliší také znáčkem zeleného čtyřlístku na bílém pozadí a standardními 17palcovými koly (za příplatek 18palcová).