Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulietta Sportiva: Quadrifoglio Verde junior pro Itálii

David Bureš
Diskuze (12)
Nová verze Giulietty pro italský trh je dostupná se třemi motory – jedním zážehovým a dvěma vznětovými.

Alfa Romeo Giulietta v posledních měsících patří mezi nejprodávanější vozy na italském trhu. Automobilka chce, aby si tento model nižší střední třídy svoji pozici udržel. K tomu má posloužit verze Sportiva, která má nalákat další zákazníky ke koupi Giulietty.

Vůz má zaplnit mezeru mezi levnějšími modely a vrcholnou variantou Quadrifoglio Verde. Právě verzí se čtyřlístkem na boku byla Giulietta Sportiva inspirována.

Provedení Sportiva je možné poznat díky sníženému podvozku, upraveným bočním prahům nebo 18palcovým kolům v tmavém provedení, která evokují turbínu. Za ráfky se rýsují červeně lakované brzdové třmeny od firmy Brembo.

Na boku auta se objevuje nápis Sportivo doplněný o logo čtyřlístku, kryty vnějších zpětných zrcátek jsou z broušeného hliníku. Zadní skla jsou pak zatmavená.

Sedačky jsou čalouněny kombinací kůže a textilního mikrovlákna s červeným prošíváním.

Specialitou jsou hliníkové pedály s logem značky a vnitřní prahy s logem čtyřlístku. Na palubní desce se objevuje hliníkový dekor.

Na výběr jsou tři motory – přeplňovaný benzinový 1,4T MultiAir o výkonu 125 kW a turbodiesel 2,0 JTDM ve dvou výkonových verzích se 103 a 125 kW. Zážehovou čtrnáctistovku a silnější vznětový dvoulitr je možné kombinovat i s dvouspojkovou převodovkou TCT.

Z technických úprav tu je například účinnější brzdový systém, díky kterému Giulietta Sportiva zastaví na kratší vzdálenosti.

Na italském trhu se Giulietta Sportiva objeví ještě v polovině tohoto měsíce, ceny vozu automobilka zatím nezveřejnila. Taková Giulietta s benzinovou čtrnáctistovkou ve verzi Exclusive nicméně na italském trhu stojí 26.220 eur, což je v přepočtu zhruba 674 tisíc korun.

Alfa Romeo Giulietta se v dubnu i v květnu stala sedmým nejprodávanějším vozem v Itálii, dominovala tak místním prodejům aut nižší střední třídy. Velký úspěch má na zdejším trhu motor 1,4 T s 88 kW.

David Bureš
Diskuze (12)
Avatar - autista
10. 7. 2012 16:39
Re: 1,4 T-jet 88kW
mám Bravo, ale Bremba možná někdy na auto dám :-)
Avatar -
anonym
10. 7. 2012 16:33
Re: 1,4 T-jet 88kW
"Problém" je v tom, že Vy máte u Giuletty vepředu čtyřpístková Bremba s kotouči 305 mm (GTA 330 mm), zatímco "zbytek světa je osazován plovoucími jednopístky na kotoučích kolem 250-290 mm.
Holt se s tou mizérií italských aut budete muset nějak sžít a víc si hlídat záda.
Avatar -
anonym
10. 7. 2012 16:29
Re: výkon
Nicméně výroba motoru 1750 TBi by v té současné podobě skutečně měla být brzy zastavena a nahrazena novým motorem stejného označení z nové továrny. Bude se jednat o evoluční verzi, osazenou jiným turbodmychadlem a s drobnými změnami.
Avatar - switch.man
8. 6. 2012 16:39
Re: prodej v kvetnu
:yes: :-) a vzhuru na zbytek sveta .)
Avatar - autista
6. 6. 2012 18:48
Re: 1,4 T-jet 88kW
no to samozřejmě je lepší volba ;-)