Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo pracuje na novém supersportu 8C. Známe první detaily!

David Bureš
Diskuze (16)
Jestliže poslední Alfa Romeo 8C byla sporťákem s motorem vpředu, nové auto s tímto označením bude supersport s motorem uprostřed.

Krátce před svým nečekaným úmrtím Sergio Marchionne odhalil budoucí plány značky Alfy Romeo pro nadcházející roky, v nichž se počítá i s novým supersportem, nesoucím staronové označení 8C. Z Turína už se nesou první zprávy, co od avizované novinky čekat.

Už při odhalení příprav tohoto auta vyšlo najevo, že bude mít motor uložený uprostřed. Využití pro supersporty tradiční koncepce má důvod v zajištění co nejlepších jízdních vlastností. A navíc to pomůže i působivému vzhledu. Alfa přitom údajně pracuje na dvou karosářských verzích, uzavřený model doplní i otevřený Spider.

Základem bude karbonový monokok, který zajistí co nejnižší hmotnost. O pohon se pak postará dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru původem z Giulie QV. V případě Alfy 8C však bude spárován s elektromotorem u přední nápravy, zajišťujícím pohon všech kol. Ten bude zase převzat z chystaného elektrického sporťáku Maserati Alfieri, přičemž bude mít asi 150 kW.

Výsledkem tak má být výkon soustavy přes 700 koní (515 kW), což znamená, že se Alfa hodlá postavit supersportům zavedených výrobců. Pohon všech kol pak pomůže nejen jízdním vlastnostem, ale také třeba s odpichem při akceleraci. Alfa tak chce dosáhnout zrychlení z 0-100 km/h pod tři sekundy.

To všechno si bude žádat náročný vývoj, a tak není divu, že si na novou Alfu 8C ještě nějakou chvilku počkáme. Dorazit má nejdříve v roce 2021. Cenu je zatím těžké odhadovat, s ohledem na očekávanou limitovanou produkci však rozhodně nebude nízká.

Chystaná Alfa Romeo 8C navazuje svým jménem na sporťák 8C Competizione z roku 2007, který byl o rok později doplněn i otevřeným 8C Spider. Název přitom odkazoval na meziválečný osmiválcový sporťák 8C.

Také novodobé 8C Competizione poháněl osmiválec, konkrétně 4,7litrový, vyvíjený společně s Maserati a Ferrari, kombinovaný se šestistupňovou sekvenční převodovkou. Základem byl lehký prostorový rám, spočívající na čtyřech dvojitých příčných ramenech a pomocných rámech, vyrobených z hliníku. Alfa postavila jen 500 kusů kupé a 500 Spiderů.

David Bureš
Diskuze (16)
14. 8. 2018 10:44
Pěkný
Tak tohle bych si nechal líbit. Pěké auto !
Avatar - lamal
10. 8. 2018 09:44
Re: predok
myslim, ze ani jeden z nas nema ponatia co stoji vyvoj (predsa je to nove auto a ma aj elektriku v predu) odladenie a rozbehnutie seriovej vyroby + marketing... konkurencia v tej triede je tvrda nemyslim si, ze si alfa moze dovolit vypustit cokolvek a hlavne nedorobky...
Avatar - wakantanka
10. 8. 2018 08:06
Re: predok
Keby to nemalo nejaky a aj financny efekt, urcite by im to Sergio nedovolil. Pouzit kvazi starsiu koncernovu techniku, pekne to zabalit, to nemusi vo vuysledku vela stat. Teda vyvoj. :-)
Avatar - CountachSV
10. 8. 2018 07:16
ujde
Boční pohled dobrý, chválím odkaz na klasická italská kola

[odkaz]

Předek ošklivej; jak už tady někdo psal, ty výkroje ala Giulia jsou hrozně lacinné. Ale pořád o stupeň lepší, než ty současné McLareny, ty se dostaly v ošklivosti na všechny první příčky:

[odkaz] [odkaz] [odkaz]
Avatar - lamal
9. 8. 2018 21:38
Re: predok
Pokial by z toho dokazali postavit skvele auto tak why not ;-) Ma to carbon monokok a motor na spravnom mieste, no mam dojem ze to je moc financne narocny projekt ...