Alfa Romeo Tonale má po mini faceliftu. Přišla o nejslabší benzin a dostala upravený interiér
Kompaktní italské SUV prošlo malou modernizací, která se zaměřila na motorovou skladbu a interiér. Skončil například klasický pákový ovladač automatické převodovky.
Některá auta se zkrátka neokoukají. V drtivé většině případů za to může nadčasový design, u Alfy Romeo Tonale to jsou ovšem spíše jiné důvody. Kompaktní SUV totiž minimálně v Česku nepatří k bestsellerům. Od letošního ledna do listopadu bylo registrováno pouze 44 exemplářů (meziročně o 55 méně). Konkurenční BMW X1 si přitom připsalo 611 aut, Mercedes-Benz GLA 338 vozů a Audi Q3 381 kusů.
K většímu počtu prodaných aut by tonale mohl pomoci malý facelift pro modelový rok 2025, který se zaměřil spíše na funkcionality. Exteriér zůstává beze změn, uvnitř už nějaké úpravy najdeme. Novinkou je například jiný volič samočinné převodovky. V Alfě se rozhodli vyměnit klasickou páku za otočné kolečko, které šetří místo a zlepšuje využitelnost odkládacích prostor v okolí.
Displej palubních přístrojů byl optimalizován, aby se zlepšila viditelnost a čitelnost informací, jako jsou hodiny, palivoměr a další.
Zatímco v českém ceníku ještě narazíte na základní mild-hybridní benzin 1.5 Turbo e-Hybrid s 96 kilowatty za 979.000 Kč, v německé verzi už tuhle jednotku nenajdete. Portfolio aktuálně nabídne výkonnější variantu patnáctistovky se 118 kilowatty (v Česku od 1.019.000 Kč), diesel 1.6 VGT-D/96 kW (979 tisíc) a vrcholný plug-in hybrid se systémovým výkonem 206 kW za minimálně 1.249.000 korun.
Benzin je standardně spojen se samočinnou sedmistupňovou dvouspojkou, vznětová šestnáctistovka má o jeden rychlostní stupeň méně. Plug-in spoléhá na šestistupňový automat s hydrodynamickým měničem.