Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Alfa Romeo Junior
Alfa Romeo Junior
Alfa Romeo Junior
Alfa Romeo Junior
149 Fotogalerie

Alfa Romeo v letošním roce úspěšnější. Jak si stojí u nás?

Letošní rok začal pro milánskou automobilku šťastně, když zaznamenala zvýšený zájem zákazníků o svá auta. O kolik se zvýšily její prodeje?

Alfa Romeo stále zůstává ikonickou značkou. O jejím velmi slavné historii nemůže pochybovat ani ten nejzarytější odpůrce italských aut. Důležité je, že se značce v posledním období daří také z obchodního hlediska. Jen z tradice přežít nelze, což v minulosti demonstrovalo hned několik automobilových značek (v posledních dvaceti letech asi nejzářněji Rover a Saab, po nich hned Lancia).

Pokud zůstaneme u prvního čtvrtletí letošního roku, tak v něm došlo ke zvýšení prodejů Alfy Romeo na globálním trhu o nevídaných 29 procent ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Statistika se opírá o interní i veřejné zdroje. Na velmi dobrém obchodním výsledku se podílí jednak rozšířený evropský trh, kde došlo ke zvýšení prodejů o skvělých 43 procent a také region Blízkého východu a Afriky s nárůstem o 9 procent. Alfa Romeo aktuálně působí na více než 70 trzích po celém světě. Z hlediska měsíců byl nejúspěšnější letošní březen s více než 8700 prodanými auty. Do té doby byl obchodně nejsilnější červen 2019.

Hlavním strůjcem obchodního úspěchu je nový model Junior, který od svého uvedení na trh v létě 2024 zaznamenal 36 000 objednávek ve 38 zemích světa. Podíl elektrické verze činí 18 procent. V Česku se v prvním čtvrtletí letošního roku prodalo devět juniorů, což je naopak nejméně ze všech modelů Alfy Romeo. V české kotlině vede model Stelvio s 39 kusy. Následuje menší SUV Tonale s 28 prodanými auty a teprve za ním je Giulia s 20 kusy. Celkově se Alfa Romeo u nás v prvním kvartálu letošního roku umístila na 33. příčce s 96 prodanými auty.

 „První čtvrtletí roku 2025 přineslo velmi dobré obchodní výsledky, které jsou důkazem nadšení a odhodlání, s nimiž tým Alfa Romeo čelí neustále se vyvíjejícímu automobilovému sektoru. Významnou roli sehrál model Junior, který byl přijat mimořádně pozitivně. S 35 000 objednávkami od svého uvedení na trh zahajuje novou éru značky – a společně s připravovanými novými generacemi modelů Stelvio a Giulia otevírá další kapitolu v historii italské automobilové produkce," řekl k prodejnímu úspěchu šéf Alfy Romeo Santo Ficili.

Video placeholder
Alfa Romeo Junior Q4 (grafiky) • Zdroj: Alfa Romeo

Rád bych poděkoval našim prodejcům a partnerům, jejichž každodenní práce má zásadní podíl na dosažených výsledcích a podpoře našich dlouhodobých cílů,“ dodal Santo Ficili.

Zdroj: Alfa Romeo, Video: Alfa Romeo