Alfa Romeo vrací do prodeje sporťák 4C. Retro edice míří hlavně na sběratele
Techniku nechávají Italové v původní specifikaci, vybrané publikum chtějí zaujmout pouze speciálním zbarvením.
Lehký sporťák 4C sice v nabídce Alfy Romeo nenajdete už zhruba pět let, nyní se však tento model určitým způsobem opět vrací do nabídky. Od divize Stellantis Heritage – pod střechou koncernu spravující historické dědictví italských značek Alfa Romeo, Fiat, Abarth a Lancia – totiž přijíždí speciální trojice vozů oslavující úspěchy pilota Nicoly Lariniho, který v roce 1993 za volantem Alfy Romeo 155 V6 TI dosáhl titulu v šampionátu DTM.

Spojitost mezi závodním pilotem a Alfou Romeo se tak konkrétně projevuje do unikátně zbarvených kusů 4C, vzniklých ze spolupráce Lariniho, vedoucího speciálních projektů divize Alessandra Ravera a tehdejšího designéra 4C Alessandra Maccoliniho. Takzvaná Collezione GT „Nicola Larini“ mimochodem vznikla v rámci programu Reloaded by Creators, ze kterého již vzešel také projekt novodobého Fiatu-Abarth OT 1300 (příhodně opět s technikou Alfy 4C).
Alfa Romeo uvádí, že speciální kusy 4C byly vytvořeny na základě již existujících vozů. O zcela novou výrobu se tedy nejedná. Původ a stáří těchto nyní upravených exemplářů ale značka neupřesňuje. Barvy kolekce jsou inspirovány historickou paletou odstínů z modelů Giulia GT a GTV ze 70. let. Trojka sporťáků tak dostává dvoubarevné schéma vždy kombinující bílou příď a záď s retro zelenou Verde Pino, červenou Rosso Prugna nebo žlutou Giallo Ocra. Ve zmíněných odstínech jsou pak lakována i kola, zatímco zbytek doplňují podpisy Lariniho, velká loga Alfy a rovněž tradičního čtyřlístku.
Na technice a konstrukci původní Alfy 4C, kterou značka vyráběla mezi léty 2013 až 2019, se jinak nic nemění. Základ ve formě karbonového monokoku doplňuje uprostřed uložený turbem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,75 litru, který zajistí 240 koní (177 kW) a točivý moment 350 Nm. Součástí ústrojí je šestistupňová dvouspojková automatická převodovka. Pohotovostní hmotnost kupé čítá jen 940 kg. Zrychlení z nuly na 100 km/h uvádí Alfa za 4,5 sekundy, maximální rychlost pak dosahuje hodnoty 250 km/h.
Za cílovou skupinu této 4C považuje automobilka přímo sběratele a fanoušky značky. Objednávky spouští už nyní. Produkci a prodej nicméně nebude zajišťovat prodejní síť Alfy Romeo ale výhradně samotná divize Stellantis Heritage.