Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Alfa Romeo 4C Collezione GT Nikola Larini
Alfa Romeo 4C Collezione GT Nikola Larini
Alfa Romeo 4C Collezione GT Nikola Larini
Alfa Romeo 4C Collezione GT Nikola Larini
10 Fotogalerie

Alfa Romeo vrací do prodeje sporťák 4C. Retro edice míří hlavně na sběratele

Daniel Fuglevič

Techniku nechávají Italové v původní specifikaci, vybrané publikum chtějí zaujmout pouze speciálním zbarvením.

Lehký sporťák 4C sice v nabídce Alfy Romeo nenajdete už zhruba pět let, nyní se však tento model určitým způsobem opět vrací do nabídky. Od divize Stellantis Heritage – pod střechou koncernu spravující historické dědictví italských značek Alfa Romeo, Fiat, Abarth a Lancia – totiž přijíždí speciální trojice vozů oslavující úspěchy pilota Nicoly Lariniho, který v roce 1993 za volantem Alfy Romeo 155 V6 TI dosáhl titulu v šampionátu DTM.

Video placeholder
Alfa Romeo 33 Stradale • Alfa Romeo

Spojitost mezi závodním pilotem a Alfou Romeo se tak konkrétně projevuje do unikátně zbarvených kusů 4C, vzniklých ze spolupráce Lariniho, vedoucího speciálních projektů divize Alessandra Ravera a tehdejšího designéra 4C Alessandra Maccoliniho. Takzvaná Collezione GT „Nicola Larini“ mimochodem vznikla v rámci programu Reloaded by Creators, ze kterého již vzešel také projekt novodobého Fiatu-Abarth OT 1300 (příhodně opět s technikou Alfy 4C).

Alfa Romeo uvádí, že speciální kusy 4C byly vytvořeny na základě již existujících vozů. O zcela novou výrobu se tedy nejedná. Původ a stáří těchto nyní upravených exemplářů ale značka neupřesňuje. Barvy kolekce jsou inspirovány historickou paletou odstínů z modelů Giulia GT a GTV ze 70. let. Trojka sporťáků tak dostává dvoubarevné schéma vždy kombinující bílou příď a záď s retro zelenou Verde Pino, červenou Rosso Prugna nebo žlutou Giallo Ocra. Ve zmíněných odstínech jsou pak lakována i kola, zatímco zbytek doplňují podpisy Lariniho, velká loga Alfy a rovněž tradičního čtyřlístku.

Na technice a konstrukci původní Alfy 4C, kterou značka vyráběla mezi léty 2013 až 2019, se jinak nic nemění. Základ ve formě karbonového monokoku doplňuje uprostřed uložený turbem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,75 litru, který zajistí 240 koní (177 kW) a točivý moment 350 Nm. Součástí ústrojí je šestistupňová dvouspojková automatická převodovka. Pohotovostní hmotnost kupé čítá jen 940 kg. Zrychlení z nuly na 100 km/h uvádí Alfa za 4,5 sekundy, maximální rychlost pak dosahuje hodnoty 250 km/h.

Za cílovou skupinu této 4C považuje automobilka přímo sběratele a fanoušky značky. Objednávky spouští už nyní. Produkci a prodej nicméně nebude zajišťovat prodejní síť Alfy Romeo ale výhradně samotná divize Stellantis Heritage.