Alpha Motor a další novinka: Po sedanu Saga je tu praktičtější verze Saga Estate
Startupová společnost z Kalifornie Alpha Motor Corporation přichází s dalším elektrickým modelem. Již dříve představený model Saga se dočkal své praktičtější verze Estate, tedy kombi.
Od prosince 2020 představila Alpha Motor již čtyři modely – Ace (dvoudveřové kupé), Jax (crossover), Wolf (pick-up) a Saga (sedan). Nyní přichází společnost z kalifornského města Irvine s modelem Saga Estate. Jedná se tedy o praktičtější variantu již představeného modelu.
Modely Alpha Motor se vyznačují retro-futuristickým stylem a ani Saga Estate není výjimkou. Mezi highlity vozu krom vystouplých nárazníků patří panoramatická střecha, možnost až dvacetipalcových kol, zapuštěné kliky dveří nebo několik zajímavých balíčků. Jedním z nich by měl být aerodynamický balíček, který obsahuje přední splitter, rozšířené boční prahy a difuzor. Další variací je provedení „offroad“, které naopak nabídne o 50 mm vyšší světlou výšku nebo přední i zadní trubkové nárazníky. Jako každý vůz s elektrickým pohonem, ani Saga Estate nepatří mezi hubeňoury. Váží lehce přes 2 tuny, konkrétně 2050 kg. Na délku měří Saga Estate 4,85 m.
V interiéru zůstáváme u nádechu retra propojeného s budoucností. Digitální infosystém a dřevěné obložení s kouskem moderny, přístrojový štít a ovládání rádia s klimatizací tu naopak dostaneme v retro stylu.
Jak jsme již zmínili, v případě značky Alpha Motor se vždy jedná o modely s elektrickým pohonem. Vůz je osazen dvěma elektrickými motory, pohonem všech kol a baterií o kapacitě 85 kWh. Pro nabití na 80 % kapacity baterie budete potřebovat jednu hodinu. A teď to nejdůležitější. Jaký je dojezd? Společnost uvádí jako maximální hodnotu 483 km.
A dynamika? Úplně pomalá Saga Estate nebude. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne praktická verze Sagy údajně za 6,3 vteřin.
Alpha Motor založil americký designér Edward Lee za účelem vytvoření automobilů nové generace s moderní technikou. Nutno dodat, že podle posledních informací plánuje Alpha Motor spustit produkci svých modelů v průběhu roku 2023. Jak už to však u start-upů bývá, jeho budoucnost je pořád trochu nejistá…
Autor: Dominik Kovář