Alpina B6 Biturbo Convertible: Výkon a luxus pod plátěnou střechou
Společnost Alpina Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG z německého Buchloe na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představuje model B6 Biturbo Convertible. Ten vychází ze současného BMW 650i Cabrio.
Pod kapotou kabrioletu je uložen motor 4,4 V8 Biturbo, upravená verze dvakrát přeplňovaného agregátu N63. Stejná pohonná jednotka pracuje nejen v kabrioletu B-6 Bi-Turbo, ale dostaly ji i modely B5 Bi-Turbo a B7 Bi-Turbo, které jsou založeny na BMW řady 5, resp. řady 7.
Nejvyšší výkon je 373 kW (507 k) při 5500 min-1. Maximum točivého momentu 700 Nm leží mezi 3000 a 4750 min-1. Dvě turbodmychadla (každé pro jednu řadu válců) se nachází uvnitř V mezi válci, tak jako u produkčního motoru od BMW. Jedná se ovšem o zakázková turba od Honeywell-Garrett, která mají plnící tlak až 1,0 bar. K tomu motor přidává přímé vstřikování a variabilní časování ventilů Double Vanos.
Kromě jiných turbodmychadel se motor dále konstrukčně liší aplikací dvojitých mezichladičů stlačeného vzduchu (mají každý dva oddělené okruhy vzduch-voda a voda-vzduch) a zakázkovými písty Mahle, které byly optimalizovány pro vyšší teploty a tlak ve válcích.
Převodovka je osmistupňová automatická ZF 8HP70, která se dodává i do BMW 650i. Alpina má manuální řazení ovládané tlačítky na volantu Switch-Tronic. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá kabrioletu jen 4,8 sekundy a maximální rychlost se pohybuje okolo 311 km/h. Kombinovaná spotřeba má hodnotu 10,9 l/100 km.
Nový sportovní výfukový systém je o polovinu lehčí než sériový a díky systému Drive Performance Control lze ovládat jeho zvukový projev. V režimech Comfort a Comfort+ tento systém uzavírá klapky ve výfukovém potrubí a otevírá je až při 3000 min-1. Na první a druhý rychlostní stupeň se ovšem mohou klapky otevřít na 60 % při větším sešlápnutí akcelerátoru, aby byla vytvořena adekvátní zvuková kulisa k akceleraci. V režimech Sport a Sport+ jsou klapky stále otevřeny.
Alpina B6 Biturbo Convertible je standardně vybavena systémy Drive Performance Control a Dynamic Drive. Vůz stojí na lehkých dvacetipalcových kolech Alpina Classic obutých do pneumatik Michelin Pilot Super Sport o velikosti 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Za nimi se ukrývá znatelně posilněný brzdový systém s předními ocelovými kotouči o průměru 374 mm a zadními o průměru 345 mm.
Decentně upravený vzhled se přispívá k lepším aerodynamickým vlastnostem vozu. Karbonový spoiler pod přídí snižuje objem vzduchu proudícího pod vozem o 10 %. Zároveň se zvýšil aerodynamický přítlak při vyšších rychlostech. Kromě předního spoileru mám kabriolet upraven zadní nárazník s integrovaným difuzorem a spoiler na víku zavazadlového prostoru.
V interiéru najdeme čalounění speciální kůží Lavalina, dřevěné obložení z kořene myrty, multifunkční volant s logem Alpina a v přístrojové kapličce našly své místo tradičně modré budíky.