Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina v Ženevě 2009

Michal Fokt
Diskuze (0)
Dvorní úpravce vozů značky BMW, který má na domácí půdě statut samostatného výrobce automobilů, se nemohl nepochlubit sportovním náčiním na bázi BMW řady 6.

Při absenci vrcholné verze M7 se vhodným cílem úprav stal alespoň přeplňovaný osmiválec z BMW 750i. Bude ale pětistovka koní, kterou Alpina po zákroku nabízí, jako náhrada M7 stačit?

Alpina B7

Limuzína B7 již na první pohled dává jasně najevo svou příslušnost ke značce Alpina svým typickým modrým lakem karoserie a designem litých kol.

Od standardního BMW řady 7 se B7 vzhledově odlišuje pouze decentním spoilerem pod předním nárazníkem, upraveným zadním nárazníkem s čtveřicí kruhových koncovek výfuku a spoilerem na víku zavazadlového prostoru. Jak už bylo zmíněno, charakteristický je pro Alpinu i design 21palcových kol obutých do pneumatik 245/35 ZR21 vpředu a 285/30 ZR21 vzadu.

Čtyřdveřová limuzína s pohotovostní hmotností 1960 kg dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,7 s a její maximální rychlost je elektronicky omezena na 280 km/h. Spotřeba paliva ve městě je 17,7 l na 100 km, mimo město 8,6 l na 100 km a v kombinovaném provozu 11,9 l na 100 km. To vše díky přeplňovanému V8 o objemu 4,4 litru. Tento motor má v sériovém modelu 750i výkon 300 kW a točivý moment 600 Nm. V Alpině B7 je tato pohonná jednotka samozřejmě upravena a poskytuje výkon 373 kW a točivý moment 700 Nm.

Alpina B6 GT3

Začátky závodní historie značky Alpina sahají až do šedesátých let, kdy za volanty vozů BMW upravených Alpinou usedali jezdci jako Derek Bell, James Hunt, Jacky Ickx, Niki Lauda a Hans Stuck. Nejslavnější závodní období Alpiny představují sedmdesátá léta, kdy vozy BMW Alpina 3,5 CSL vítězily v mistrovství Evropy cestovních vozů. Poslední závodní Alpinou bylo BMW M3 E30 z let 1987až 1988 účastnící se tehdejšího seriálu DTM.

Nyní po dvaceti letech se Alpina chystá vrátit na závodní dráhu ve velkém stylu a na letošním autosalonu v Ženevě představila kupé B6 GT3 ve svých tradičních barvách. Nový závodní stroj vychází z kupé BMW řady 6 a je připraven pro účast v seriálu FIA GT3, kde se pustí do boje s vozy značek Ferrari, Porsche, Aston Martin, Jaguar a Lamborghini

Alpina B6 GT3 má pod kapotou kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, poskytující výkon 390 kW a točivý moment 725 Nm. Tato pohonná jednotka roztáčí prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky kola zadní nápravy a kupé s ní pokoří rychlost 100 km/h za 3,9 s. Maximální rychlost 285 km/h byla ověřena na Severní smyčce Nürburgringu. Automobil o hmotnosti 1350 kg bude vybaven 18" koly obutými do pneumatik Michelin. V letošní sezóně se tým chce soustředit především na vytrvalostní závody v Belgii a Německu.


Michal Fokt
Diskuze (0)