Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Francouzští četníci dostanou Alpine A110, navazují tak na tradici

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Četníci dostanou v rámci modernizace flotilu 26 sportovních kupé v základní verzi Pure.

Francouzské četnictvo usedne po několika desetiletí opět do vozů značky Alpine. Jak upozornila francouzská média, tamní ministerstvo vnitra objednalo šestadvacet sportovních vozidel Alpine A110 v základní verzi Pure, která budou přiřazena brigádě rychlého zásahu Brigades Rapides d'Intervention (BRI) – dohlížející od šedesátých let na silniční a dálniční síť Francie.

Brigáda BRI přitom již v minulosti disponovala několika vozy Alpine, včetně původní verze ikonického kupé A110 i futurističtějšího modelu A310 V6 ze sedmdesátých let. Ostatně teprve v sedmdesátých letech byly na francouzských dálnicích stanoveny rychlostní limity, takže policisté potřebovali dostatečně výkonné vozy.

Nová generace modelů Alpine A110, která zřejmě nahradí hot-hatche Renault Mégane RS používané od roku 2011, bude doplněna o klasické žluté polepy na přídi, boční šedé pruhy s nápisy Gendarmerie (tedy četnictvo) a chybět nebudou ani policejní majáky, siréna a komunikační vybavení. Doplňky by měla dodat společnost Durisotti, která se zaměřuje na podobné modifikace.

Připomeňme, že Alpine A110 Pure pohání vzadu uložený 1,8litrový turbem přeplňovaný čtyřválec, který nabízí nejvyšší výkon 185 kW (252 k) a maximální točivý moment 320 Nm. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládá kompaktní kupé s hmotností lehce přes tunu za 4,5 sekundy a jeho maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Výběr lehkého sporťáku Alpine A110 pro použití v roli dálničního stíhače může na první pohled vypadat zvláštně, hlavní přednosti vozu totiž vynikají především na zakroucenějších silnicích. Francouzské úřady ovšem preferují vozy vyrobené ve Francii, což výběr lehce omezuje. Vozy z nabídky Bugatti by však zřejmě byly mimo rozpočet.

Video se připravuje ...

Dynamiku vůz sice nemá špatnou, přesto by se jistě našly i vozy, kterým na dálnici stíhat nebude. Otázkou je pak také praktičnost, ve které dvoumístné sportovní kupé nemá šanci konkurovat ani staršímu ostrému hatchbacku. Zde se však sluší připomenout, že původní Alpine A110 byl ještě menší.

Některá francouzská média navíc spekulují, že by počet vozidel značky Alpine ve službách Francie mohl časem stoupat. Kromě rozšíření flotily sporťáků Alpine A110 by totiž úřady údajně mohly mít zájem také o připravované GT nebo sportovní crossover/SUV.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme