Američané vybírali auta, která nejpravděpodobněji najedou přes 320.000 km
Pokud vybíráte auto podle odhadované životnosti, pravděpodobně se vám vyplatí sázka na Toyotu, která opět ovládla americké hodnocení.
Nová studie společnosti iSeeCars, která se zaměřuje na různé studie a analýzy trhu s automobily v USA, tentokrát hodnotila dlouhodobou životnost automobilů v závislosti na tom, kolik procent vozů určitého modelu najede přes 200.000 mil, tedy cca 321.869 km. A jak takový výzkum probíhal?
Studie analyzovala přes 14,9 milionu již vlastněných a znovu prodaných vozidel za rok 2021, ze kterých byly vyloučeny nízko-objemové modely, těžké pracovní stroje a modely, které již nebyly v roce 2021 ve výrobě. Pomocí matematického modelu pak studie zjišťovala, kolik procent vozů konkrétního modelu už najelo alespoň 200.000 mil.
V kombinované tabulce pro automobily, SUV i trucky na prvním místě opět skončila Toyota Land Cruiser, která je dlouhodobým premiantem této studie. Podle iSeeCars totiž až 18.2 % vozů Toyota Land Cruiser najelo 200.000 mil. Land Cruiser ale nejspíš z tabulky časem zmizí, neboť se na americký trh bude nově dovážet už jen jeho luxusnější verze pod značkou Lexus.
Vysoké hodnocení 14,2 % si ale odvezlo také SUV Toyota Sequoia, které by mělo do budoucna Toyotu Land Cruiser na americkém trhu nahradit. U třetího Chevroletu Suburban už je ovšem hodnocení s velkým odstupem jen 6,6 %, čtvrtý GMC Yokon XL si odnesl hodnocení 5,2 % a pátá Toyota 4Runner 4,6 procenta.
Je zajímavostí, že na prvních pěti místech se umístila pouze SUV. Všechny tyto modely navíc patří na americkém trhu mezi ty dražší. Právě to by však mohlo být částečným vysvětlením, proč mívají tak vysoké nájezdy – lidé si je totiž nechávají dlouho, aby získali maximum ze své investice. Průměr mezi všemi modely je pak jen 1,2 %.
Tabulku pick-upů pak opět ovládla značka Toyota, tentokrát s modelem Tundra. Z výzkumu totiž vyplynulo, že 4 % modelů Toyota Tundra najely přes 200.000 mil – jde tak o jediný model, který se dostal na hranici 4 procent. U druhé Hondy Ridgeline to bylo už jen 3,7 % vozů a u třetí Toyoty Tacoma jen 2,8 % vozů. Čtvrtý skončil Nissan Titan (2,6 %) a pátý Ford F-150 (2,4 %). Průměr mezi pick-upy je přitom 2,2 procenta.
Nikoho pak nejspíš nepřekvapí, že mezi značkami si celkově nejlépe vede právě Toyota, kdy 2,3 procenta ze všech vozidel značky v rámci tohoto průzkumu již najelo přes 200.000 mil. Na druhém místě skončila Honda (1,9 %) a v následujícím pořadí GMC (1,8 %), Chevrolet (1,6 %) a Ford (1,5 %). Průměr mezi automobilkami je pak 1,2 procenta.