Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ani motorka, ani skútr. Nové BMW CE 02 se představuje jako městský eParkouer

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Elektrická novinka z dílny BMW Motorrad chce být průkopníkem, slibuje novou formu mladistvé mobility a láká na hbitost, praktičnost, robustnost a výrazný design.

Společnost BMW, respektive její motocyklová divize BMW Motorrad, se pochlubila novým strojem, který se vymyká tabulkám. Podle mnichovské společnosti totiž nejde o e-motocykl, ani o e-skútr. Novinka CE 02 je popisována jako eParkourer, stvořený pro městské prostředí, kde má oslovit hbitostí, praktičností, robustností a minimalistickým designem.

S CE 02 se u BMW Motorrad snažíme o něco nového – opět chceme být průkopníky. Díky neobvyklým proporcím a výrazné grafice představuje nový CE 02 snadno uchopitelnou a mladistvou formu jednostopé mobility. Redukovaný designový jazyk znamená lehkost a zábavu. Důraz není kladen na užitné vlastnosti, ale na emocionální přitažlivost, potěšení z jízdy a jednoduché, téměř intuitivní používání,“ vysvětluje Edgar Heinrich, vedoucí BMW Motorrad Design.

Video se připravuje ...

Design motocyklu je sice redukovaný, přesto má čím zaujmout. Například jeho sedlo bylo inspirováno skateboardem, který vyzařuje volnost a lehkost. Disky kol byly navrženy tak, aby podtrhovaly proporce stroje, který zdobí především černá barva v kombinaci s matnou žulovou metalízou.

Jednoduchý design navíc nechává budoucím majitelům spoustu prostoru pro vlastní designové úpravy, kterým tak nejsou kladeny meze. Kdo by ale toužil po výrazném stroji již z výroby, tomu BMW nabídne speciální verzi Highline s extrovertním a barvitým vzhledem, zahrnujícím zlatě eloxované přední vidlice a barevný pás s kontrastním odstínem Petrol.

Pohon BMW CE 02 zajišťuje vzduchem chlazený synchronní elektromotor s buzeným rotorem, který je napájen dvojicí vzduchem chlazených lithium-iontových baterií s provozním napětím 48 V. Každá baterie má kapacitu 1,96 kWh a pro snazší údržbu je lze jednotlivě vyjmout.

Motocykl je dostupný ve dvou verzích. Základní nabízí maximální výkon 11 kW, jmenovitý výkon 6 kW a řídit ji mohou jezdci starší 16 let. Výkonný elektromotor nabízí točivý moment 55 Nm již od rozjezdu a zvládá stroj rozpohybovat z 0 na 50 km/h za 3 sekundy. Maximální rychlost je až 95 km/h, maximální dojezd by se měl pohybovat kolem 90 km (dle WMTC).

Ve verzi s výkonem 4 kW (jmenovitým výkonem 3,2 kW, jednou baterií s kapacitou 1,96 kWh a rychlostí omezenou na 45 km/h) pak BMW CE 02 splňuje požadavky skupiny řidičského oprávnění AM, takže na něm mohou jezdit například v Německu jezdci od 15 let a také jezdci, kteří mají řidičský průkaz skupiny B, tedy pouze na automobil. Možnosti, kdo může jednotlivé varianty řídit, se ale liší podle předpisů v konkrétních zemích.

Stroj je standardně vybaven dvěma jízdními režimy: Flow a Surf. Režim Flow je navržen pro „plynulé proplouvání“ městským provozem s měkkou odezvou plynu, režim Surf pak přináší přímou odezvu pohonu, dynamickou akceleraci a omezuje rekuperaci. V rámci volitelné výbavy Highline je pak k dispozici ještě sportovní a dynamický jízdní režim Flash.

BMW CE 02 bude standardně dodáváno s externí nabíječkou o výkonu 0,9 kW, která nabije výkonnější 11 kW verzi z 0 na 100 % za 312 minut a slabší 4 kW verzi za 182 minut. Nabíjení z 20 na 80 % zabere u výkonnější verze 168 minut, u slabší verze 85 minut. Ve volitelné výbavě Highline je však i výkonnější nabíječka s výkonem 1,5 kW, která 11 kW verzi nabije z 0 na 100 procent za 210 minut a z 20 na 80 procent během 102 minut.

Dodejme, že eParkourer BMW CE 02 váží 119 kg (4 kW verze) až 132 kg (11 kW verze), sedadlo je ve výšce 750 mm, dvojitý rám z ocelových trubek slibuje vysokou tuhost, přední kolo je vedeno hydraulicky tlumenými teleskopickými vidlicemi s průměrem trubky 37 mm a vzadu je použita tlakově odlévaná hliníková kyvná vidlice.

Video se připravuje ...

BMW CE 02 zpomalují kotoučové brzdy vpředu i vzadu, vpředu za asistence protiblokovacího systému BMW Motorrad ABS. Ve výbavě dále nechybí barevný displej zobrazující rychlost jízdy, stav nabití baterie a další informace, nabíjecí port USB-C nebo Bluetooth konektivita. Volitelným příslušenstvím je pak třeba i držák na telefon od společnosti SP Connect.

Cenu ani dostupnost stroje BMW CE 02 bohužel česká tisková zpráva nezmiňuje, v zámoří by ale cena měla startovat kolem 7.599 dolarů, což je v přepočtu cca 165.300 Kč. Může tak jít o skutečně zajímavý a nevšední vstup do světa BMW Motorrad.

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Doporučujeme

25. 7. 2023 18:54
pecka
Sem rad ze vidím na fotce skejtaka a černochy. Hned mám lepší den
Avatar - Ja Prvni 123
12. 7. 2023 19:01
Re: edit
Škoda, žes to smazal... máš stejný skútr jako já.

A nedám na něj dopustit.
:-)
11. 7. 2023 11:13
edit
zmazano
11. 7. 2023 07:22
Minulý týden
Někdy minulý týden jsem jel na kole do Krumlova a zpátky. Je to od nám asi 12 km, ale pěkné kopečky. Když jsem se vracel potkal jsem v Přísečné pána (asi v mém věku) na takové té "invalidní" tříkolce. Překvapilo mě, jak mu to jelo. Je to docela táhlý a dlouhý kopec k Vltavě u Rájova a myslím, že většinou tam jedu přes 40 km/hod a pán na tříkolce mi sice neujížděl, ale ani mě nezdržoval.
Avatar - Ja Prvni 123
10. 7. 2023 21:36
Je to ošklivé, je to nepraktické... ale je to na baterky.
Takže potlesk.
A dneska jedině crossover.
Jo, není to ani motorka, ani skútr - takže to není nic. Jen design cvičení, na baterky.

Mám takový skútr, co vypadá jako motorka.
Sedí se na něm výš a řídítka má výš, jako motorka.
Má motor 125ccm.
Stál třetinu, maximálku má víceméně stejnou, nepatrně vyšší.
Ale má dojezd přes 300 km a natakováno mám, při prázdné nárži do plné, do minuty.

A životnost je minimálně trojnásobná.