Ani motorka, ani skútr. Nové BMW CE 02 se představuje jako městský eParkouer
Elektrická novinka z dílny BMW Motorrad chce být průkopníkem, slibuje novou formu mladistvé mobility a láká na hbitost, praktičnost, robustnost a výrazný design.
Společnost BMW, respektive její motocyklová divize BMW Motorrad, se pochlubila novým strojem, který se vymyká tabulkám. Podle mnichovské společnosti totiž nejde o e-motocykl, ani o e-skútr. Novinka CE 02 je popisována jako eParkourer, stvořený pro městské prostředí, kde má oslovit hbitostí, praktičností, robustností a minimalistickým designem.
„S CE 02 se u BMW Motorrad snažíme o něco nového – opět chceme být průkopníky. Díky neobvyklým proporcím a výrazné grafice představuje nový CE 02 snadno uchopitelnou a mladistvou formu jednostopé mobility. Redukovaný designový jazyk znamená lehkost a zábavu. Důraz není kladen na užitné vlastnosti, ale na emocionální přitažlivost, potěšení z jízdy a jednoduché, téměř intuitivní používání,“ vysvětluje Edgar Heinrich, vedoucí BMW Motorrad Design.
Design motocyklu je sice redukovaný, přesto má čím zaujmout. Například jeho sedlo bylo inspirováno skateboardem, který vyzařuje volnost a lehkost. Disky kol byly navrženy tak, aby podtrhovaly proporce stroje, který zdobí především černá barva v kombinaci s matnou žulovou metalízou.
Jednoduchý design navíc nechává budoucím majitelům spoustu prostoru pro vlastní designové úpravy, kterým tak nejsou kladeny meze. Kdo by ale toužil po výrazném stroji již z výroby, tomu BMW nabídne speciální verzi Highline s extrovertním a barvitým vzhledem, zahrnujícím zlatě eloxované přední vidlice a barevný pás s kontrastním odstínem Petrol.
Pohon BMW CE 02 zajišťuje vzduchem chlazený synchronní elektromotor s buzeným rotorem, který je napájen dvojicí vzduchem chlazených lithium-iontových baterií s provozním napětím 48 V. Každá baterie má kapacitu 1,96 kWh a pro snazší údržbu je lze jednotlivě vyjmout.
Motocykl je dostupný ve dvou verzích. Základní nabízí maximální výkon 11 kW, jmenovitý výkon 6 kW a řídit ji mohou jezdci starší 16 let. Výkonný elektromotor nabízí točivý moment 55 Nm již od rozjezdu a zvládá stroj rozpohybovat z 0 na 50 km/h za 3 sekundy. Maximální rychlost je až 95 km/h, maximální dojezd by se měl pohybovat kolem 90 km (dle WMTC).
Ve verzi s výkonem 4 kW (jmenovitým výkonem 3,2 kW, jednou baterií s kapacitou 1,96 kWh a rychlostí omezenou na 45 km/h) pak BMW CE 02 splňuje požadavky skupiny řidičského oprávnění AM, takže na něm mohou jezdit například v Německu jezdci od 15 let a také jezdci, kteří mají řidičský průkaz skupiny B, tedy pouze na automobil. Možnosti, kdo může jednotlivé varianty řídit, se ale liší podle předpisů v konkrétních zemích.
Stroj je standardně vybaven dvěma jízdními režimy: Flow a Surf. Režim Flow je navržen pro „plynulé proplouvání“ městským provozem s měkkou odezvou plynu, režim Surf pak přináší přímou odezvu pohonu, dynamickou akceleraci a omezuje rekuperaci. V rámci volitelné výbavy Highline je pak k dispozici ještě sportovní a dynamický jízdní režim Flash.
BMW CE 02 bude standardně dodáváno s externí nabíječkou o výkonu 0,9 kW, která nabije výkonnější 11 kW verzi z 0 na 100 % za 312 minut a slabší 4 kW verzi za 182 minut. Nabíjení z 20 na 80 % zabere u výkonnější verze 168 minut, u slabší verze 85 minut. Ve volitelné výbavě Highline je však i výkonnější nabíječka s výkonem 1,5 kW, která 11 kW verzi nabije z 0 na 100 procent za 210 minut a z 20 na 80 procent během 102 minut.
Dodejme, že eParkourer BMW CE 02 váží 119 kg (4 kW verze) až 132 kg (11 kW verze), sedadlo je ve výšce 750 mm, dvojitý rám z ocelových trubek slibuje vysokou tuhost, přední kolo je vedeno hydraulicky tlumenými teleskopickými vidlicemi s průměrem trubky 37 mm a vzadu je použita tlakově odlévaná hliníková kyvná vidlice.
BMW CE 02 zpomalují kotoučové brzdy vpředu i vzadu, vpředu za asistence protiblokovacího systému BMW Motorrad ABS. Ve výbavě dále nechybí barevný displej zobrazující rychlost jízdy, stav nabití baterie a další informace, nabíjecí port USB-C nebo Bluetooth konektivita. Volitelným příslušenstvím je pak třeba i držák na telefon od společnosti SP Connect.
Cenu ani dostupnost stroje BMW CE 02 bohužel česká tisková zpráva nezmiňuje, v zámoří by ale cena měla startovat kolem 7.599 dolarů, což je v přepočtu cca 165.300 Kč. Může tak jít o skutečně zajímavý a nevšední vstup do světa BMW Motorrad.