Apple pokračuje ve vývoji bezpilotního auta
Produkty od Apple už se do aut dostaly, vzpomeňme jen na infotainment CarPlay coby konkurenci Android Auto od Googlu. Ten usnadní uživatelům a hlavně fanouškům ovládání dotykového displeje jejich vozu, protože má stejné rozhraní jako ostatní hračky s logem ovoce. Jenže je veřejným tajemstvím, že Project Titan, bezpilotní elektromobil, je ve fázi příprav. Apple se tak znovu potká s Googlem, tentokrát na silnicích...
Internetová doména už nemusí mít jen tři písmena v koncovce, výrobce počítačů, operačních systémů, mobilů, tabletů a další techniky si tak nechal zaregistrovat trojici internetových adres: apple.car, apple.cars a apple.auto. Co to znamená? Wall Street Journal informoval už loni v září, že Apple najal na projekt svého vlastního automobilu 1.800 zaměstnanců. Nešlo o žádné zelenáče, přetáhl je od GM, Fordu, Tesly Elona Muska a Samsungu, pro vývoj potřebujete zkušené inženýry a odborníky.
Navíc firma požádala oficiálně kalifornské úřady o povolení ke zkouškám autonomního vozidla.
Domény samozřejmě můžou být registrovány jen kvůli CarPlay, poplatky za jejich udržování Apple rozhodně nezruinují. Jenže znáte to, na každém šprochu... Nic oficiálního dosud neznáme, je naprosté ticho. Neznáme ani podobu, svou představu odhalil alespoň designér Aristomenis Tsirbas.
Apple chce podle dřívějších spekulací svůj vůz skutečně vyrábět. Dělníky seženete vždycky a rychle vyškolíte, to nebude problém, až Apple zahájí za tři, čtyři roky produkci, i když se toto datum může samozřejmě ještě změnit. Je více než jisté, že z linek nebudou zpočátku vyjíždět ani stovky aut, problémem u bezpilotních vozů je zatím nedokonalá legislativa, nejen v USA.
Není jasné, kdo je odpovědný za nehodu, když osoba na místě řidiče ve skutečnosti volantem (nebo něčím, co jej vzdáleně připomíná) nehýbe. Švédské Volvo se zavázalo, že vždy zaplatí odškodné, když dojde k majetkové či zdravotní újmě, žádná další automobilka jej ale dosud v tomto směru nenásledovala. Další otázkou jsou hackerské útoky, už u současných aut se dají systémy nabourat. Vyřeší se vše do konce dekády?