Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Apple pokračuje ve vývoji bezpilotního auta

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Apple to se vstupem mezi výrobce automobilů myslí opravdu vážně. V prosinci 2015 si firma s nakousnutým jablkem ve znaku nechala zaregistrovat tři domény.

Produkty od Apple už se do aut dostaly, vzpomeňme jen na infotainment CarPlay coby konkurenci Android Auto od Googlu. Ten usnadní uživatelům a hlavně fanouškům ovládání dotykového displeje jejich vozu, protože má stejné rozhraní jako ostatní hračky s logem ovoce. Jenže je veřejným tajemstvím, že Project Titan, bezpilotní elektromobil, je ve fázi příprav. Apple se tak znovu potká s Googlem, tentokrát na silnicích...

Internetová doména už nemusí mít jen tři písmena v koncovce, výrobce počítačů, operačních systémů, mobilů, tabletů a další techniky si tak nechal zaregistrovat trojici internetových adres: apple.car, apple.cars a apple.auto. Co to znamená? Wall Street Journal informoval už loni v září, že Apple najal na projekt svého vlastního automobilu 1.800 zaměstnanců. Nešlo o žádné zelenáče, přetáhl je od GM, Fordu, Tesly Elona Muska a Samsungu, pro vývoj potřebujete zkušené inženýry a odborníky.

Navíc firma požádala oficiálně kalifornské úřady o povolení ke zkouškám autonomního vozidla.

Domény samozřejmě můžou být registrovány jen kvůli CarPlay, poplatky za jejich udržování Apple rozhodně nezruinují. Jenže znáte to, na každém šprochu... Nic oficiálního dosud neznáme, je naprosté ticho. Neznáme ani podobu, svou představu odhalil alespoň designér Aristomenis Tsirbas.

Apple chce podle dřívějších spekulací svůj vůz skutečně vyrábět. Dělníky seženete vždycky a rychle vyškolíte, to nebude problém, až Apple zahájí za tři, čtyři roky produkci, i když se toto datum může samozřejmě ještě změnit. Je více než jisté, že z linek nebudou zpočátku vyjíždět ani stovky aut, problémem u bezpilotních vozů je zatím nedokonalá legislativa, nejen v USA.

Není jasné, kdo je odpovědný za nehodu, když osoba na místě řidiče ve skutečnosti volantem (nebo něčím, co jej vzdáleně připomíná) nehýbe. Švédské Volvo se zavázalo, že vždy zaplatí odškodné, když dojde k majetkové či zdravotní újmě, žádná další automobilka jej ale dosud v tomto směru nenásledovala. Další otázkou jsou hackerské útoky, už u současných aut se dají systémy nabourat. Vyřeší se vše do konce dekády?

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
13. 1. 2016 13:24
Re: dalsie zbytocnosti
ako píšem vyššie, už dnešní 15 roční patria do kategórie neviem sa od monitora odtrhnúť, takže je jasné, že o pár rokov, to bude hlavná cieľovka a my si budeme leštiť svoje oldtimery
13. 1. 2016 12:47
dalsie zbytocnosti
cele mutlimedia budu len zbytocnost ako aj cely autopilot to bude len pre takych co sa nevedia ani doma od monitora odtrhnut >:-[]
13. 1. 2016 09:44
jobsova jobovka
Najprv to išlo mimo mňa, ale dnes som si uvedomil, že je to normálne správny a vizionársky počin a la ajfon. My to nevieme pochopiť, ale dnešná generácia nefičí na multilinkoch, ale na multimédiách. Im je jedno, jak to jazdí, hlavne že budú napojení, všetko im bude blikať a budú počas jazdy četovať, surfovať, twitrovať. Vôbec nebudú pozerať okolo seba budú čumieť do obrazovky a auto im bude naozaj slúžiť len na dopravu bez emócií ako vlak. To je doprava budúcnosti, pre nás smutné, pre nich samozrejmé.
Avatar - eniel lorien
13. 1. 2016 06:40
Re: TO SOU MĚ ZAS ŽVÁSTY SOUDRUZI ...
pri všetkej úcte. Nemyslím že by apple investoval toľko úsilia /nové firmy -faraday future/ tisíc členný tím vývojárov len na to aby urobil mobilnu aplikáciu. Na to má dosť svojivh ľudí . Navyše podstatnú časť aplikácii a soft riešení pre ap robia tretie strany. Ja to vidím na skutočné auto
Avatar - eniel lorien
13. 1. 2016 06:30
odkaz
taký odkaz pre "klasické" automobilky - podceňovať nových hráčov sa príliš neopláca. Nokia by vedela rozprávať