Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ariel ukázal skici a vnitřnosti svého elektrického sporťáku

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Britský Ariel známe v současnosti jako výrobce „splašených trubek“ Atom a velkých bugin Nomad. Chystá ale i elektrický supersport a dává nahlédnout pod pokličku jeho vývoje.

Ostrovní výrobce šílených strojů, hraček pro velké kluky, odhalil první oficiální informace o projektu Hipercar (ne, to není překlep, skutečně se píše s měkkým i). V jeho útrobách neuvidíme žádný výkonný konvenční spalovací motor, nýbrž elektrické jednotky. Ano, bude jich několik, konkrétně dvě, případně čtyři.

Řádně ospoilerovaný bolid se vzhůru výklopnými dveřmi se zatím představuje jen na skicách, ale firma má hotové pojízdné šasi, které ukazuje na oficiálních fotografiích. A snad do konce měsíce ukáže ještě víc. Milovníci klasiky si na své nepřijdou, nicméně technicky zajímavý elektrický supersport určitě je.

Každá z jednotek vyvine 220 kW a 450 N.m. Hipercar (jde o kódové jméno doplňující interní označení P40) bude vybaven buď pohonem předních, nebo i všech kol. To znamená kombinovaný výkon 440, ale také 880 kW. A tomu odpovídající hodnoty točivého momentu. Držíte se pevně? Tak ještě pár čísel. Z klidu na 96 km/h střela akceleruje za 2,4 s, na 160 km/h během 3,8 s (!) a mety 241 km/h dosáhne během 7,8 sekundy...

A co dojezd, u elektromobilů kámen úrazu? Lithium-iontové kapalinou chlazené baterie s kapacitou 42, případně až 56 kWh v závodní specifikaci, které motory napájejí, jsou dále doplněny malou turbínou s 35 kW. Ta může být kdykoliv připravena v záloze a v případě potřeby akční rádius prodlouží. Jinak by se měl pohybovat v běžném provozu v rozmezí 160-193 km.

Základem konstrukce je lehký hliníkový podvozek, kola, přední o průměru dvaceti palců a zadní jedenadvacetipalcová ukovají z lehkých slitin, nebo upečou z kompozitů dle přání. I na karoserii použijí uhlíková vlákna, což zaručí hmotnost na úrovni 1600 kg.

Ariel (původní firma se stejným názvem vyráběla slavné motorky a krátce také auta) chce uvést P40 Hipercar do výroby během tří let. Postaví se drahým hypersportům s hybridním pohonem a cenovkou nad 28 milionů korun za kus, bude ale levnější. Samozřejmě v maximálce nemůže být tak rychlý, končí na 257 km/h, třístovku nepokoří. Ostrou jízdu na okruhu vydrží koneckonců pouze chvilku, jen čtvrt hodiny. Pak jej bude nutné připojit na rychlonabíječku a doplnit během padesáti minut kapacitu článků...

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
25. 8. 2017 13:06
odpovídající hodnoty točivého momentu
citace: "...Každá z jednotek vyvine 220 kW a 450 N.m. To znamená kombinovaný výkon 440, ale také 880 kW. A tomu odpovídající hodnoty točivého momentu...."

No ty odpovídající hodnoty momentu na motorech jsou opět jen 450 Nm, nic víc

jinak samozřejmě hezká hračka