Aston Martin dvanáctiválec nezařízne. Bude jej nabízet, dokud to bude možné
Britská automobilka Aston Martin se nehodlá vzdát svého dvanáctiválcového klenotu. V nabídce prý ještě nějaký čas zůstane.
Se zpřísňujícími se emisními normami je v nabídkách jednotlivých automobilek stále méně pořádných poctivých strojoven. Dvanáctiválců je jako šafránu a poslední informace hovoří o tom, že budou nadále ubývat. Světlou výjimku tvoří britská automobilka Aston Martin, která se svého motoru V12 vzdát nechce. A říká, že jej bude nabízet, dokud to jen bude možné.
„Stále vidím příznivou budoucnost dvanáctiválcových motorů,“ říká Simon Sproule, jenž obstarává marketing britské značky. „Domnívám se, že v těchto vodách je V12 něco, co odlišuje prémiové a luxusní hráče. Proto si myslím, že jsou dvanáctiválce stále hodně důležité.“
Sproule dále řekl, že se automobilka Aston Martin pokusí udržet dvanáctiválec v nabídce co možná nejdéle navzdory přísným emisním limitům. Nutně to ale neznamená, že zůstane u ryze spalovací jednotky. Zástupce z řad značky dokonce doporučil, že by se od příštího roku mělo toto pohonné ústrojí nějakou formou elektrifikovat.
Elektrifikace se zkrátka nevyhne ani této značce. A nehovoříme jen o společnosti Lagonda, která patří pod křídla britského výrobce (ta v příštím roce představí elektrický crossover). Dočkáme se také čistě elektrického Astonu Martin Rapide E, prvního elektrického modelu v historii společnosti.
A co další dvanáctiválce? Vzdát se jej nechce ani italské Ferrari, které se dokonce chlubí, že z něj za žádnou cenu neudělá hybrid. Dvanáctiválec se po krátké odmlce vrátil také do nabídky BMW, nalezneme jej za obřími ledvinami nové sedmičky. Naopak Mercedes avizoval, že s V12 v jeho útrobách se máme pomalu rozloučit.