Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin navýší kapitál o 19 miliard, což mu usnadní boj s dluhy a elektrifikací

Filip Melich Filip Melich 16. 7. 2022 • 01:03
38
Zobrazit náhledy (38)
Aston Martin Valhalla Aston Martin Valhalla Aston Martin Valhalla Aston Martin Valhalla Aston Martin Valhalla Aston Martin Valhalla Aston Martin Valhalla Aston Martin Valhalla Aston Martin Valhalla Aston Martin Valhalla Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie

Navýšení kapitálu o téměř 19 miliard korun umožní Aston Martinu účinněji bojovat s dluhy, stejně jako s modernizací a elektrifikací modelového portfolia.

Za první pololetí letošního roku Aston Martin prodal 2.676 aut. V roce 2021 za stejné období udal 2.901 vozů. Automobilka se tedy nějakým způsobem drží, ale v jednoduché situaci se rozhodně nenachází. Dobrou zprávou proto je navržené navýšení základního kapitálu společnosti o 653 milionů liber, tedy o téměř 19 miliard korun.

Peníze Aston Martin získá od saúdskoarabského Public Investment Fund (PIF), stejně jako od stávajících investorů jako Mercedes-Benz a Yew Tree Consortium. Poslední jmenované konsorcium přitom patří výkonnému předsedovy značky, Lawrenci Strollovi. Finance investované PIF zajistí saúdskoarabskému fondu 16,7% podíl v automobilce a dvě místa nevýkonných ředitelů v představenstvu. Podíl Mercedesu bude 9,7 %, zatímco Yew Tree bude držet 18,3% podíl.

Získané finance budou použity k boji s dluhy, které se blíží hranici 1 miliardy liber (téměř 29 miliard korun). Na tento účel může připadnout až polovina z nových investic. Dalším cílem je upevnit a zrychlit dlouhodobý růst Aston Martinu. Práce má značka více než dost. Modernizace stávajících modelových řad má přijít v příštím roce, po čemž bude v roce 2024 následovat představení prvního plug-in hybridního modelu. Plně elektrický Aston Martin nastoupí v roce 2025.

Protože svět ani konkurence nespí, britská automobilka nemůže zahálet. Z tohoto důvodu budoucí elektrický model zřejmě využije platformu od Mercedesu, zatímco AMG dodá V8 a dvojici elektromotorů pro Valhallu. Kromě toho všeho také Aston Martin musí pokračovat v náročné stavbě objednaných modelů Valkyrie.

Pozitivní na druhou stranu je, že všechny sportovní a GT modely Aston Martin vyprodal až do konce příštího roku, a to ještě nepřišla jejich faceliftovaná podoba. Objednávky SUV DBX prý také narostly, dokonce až o 40 % ve srovnání se stejnou dobou v loňském roce. Naději cítí také Lawrence Stroll, který řekl: „Je mi potěšením, že mohu po boku mého konsorcia přivítat nového hlavního akcionáře společnosti, Public Investment Fund. Máme stejnou vizi a naše spolupráce v tomto důležitém strategickém financování ukazuje naši důvěru v budoucnost společnosti a naši oddanost budoucímu úspěchu Aston Martinu.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata