Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin o novém SUV: Diesel? V žádném případě!

Aston Martin DBX
Aston Martin DBX
Aston Martin DBX
Aston Martin DBX
15 Fotogalerie
Diskuze (4)
Novinku britské automobilky bude s největší pravděpodobností pohánět mild-hybrid tvořený ve spolupráci s Mercedesem-AMG. O naftě v SUV nechce vedení značky ani slyšet.

Už na počátku března letošního roku se objevila spekulace, že by Aston Martin mohl nasadit mild-hybrid M256, jenž vznikl v průběhu partnerského tažení s Mercedesem. Hlavní inženýr Matt Becker tehdy řekl, že jde o jednotku, která by se v budoucnu mohla britské automobilce hodit. Později ale vzal svá slova zpět a vysvětlil, že mluvil v obecnější rovině.

Jenže nyní je spekulace o této pohonné jednotce opět tématem diskuzí, které rozvířil sám Marek Reichmann, generální ředitel společnosti Aston Martin. „Mohlo by se tak stát, byl by to dobrý motor a celkově zajímavá kombinace. Potenciálně,“ řekl Reichmann, když se jej novináři zeptali na nasazení šestiválcového mild hybridu v útrobách nového SUV značky.

Elektrifikovaná jednotka má objem tři litry a již ji můžeme znát z vozů AMG s označením 53, kupříkladu E 53 Sedan, Coupe, Cabrio či CLS 53. Poslední zmíněný kousek disponuje výkonem 320 kW (429 k) a 520 newtonmetry točivého momentu, systém EQ Boost pak dodává výkon okolo 16 kW a točivý moment 250 N.m.

Zatímco nasazení mild hybridu je u chystaného SUV (spekuluje se o názvu Varekai) hodně pravděpodobné, naftové agregáty Reichmann jednoznačně odmítl: „Nikdy, nikdy, nikdy. Vůbec. Nikdy. Nikdy! Žádné dieselové motory,“ reagoval striktně na další dotaz novinářů.

Posléze se diskuze stočila k tématu designu. Lídr automobilky sdělil, že ve srovnání s konceptem DBX z roku 2015 půjde o značně jiné tvary. Těšit se prý můžeme na čistokrevné pětidveřové SUV, které chce konkurovat modelům Lamborghini Urus, Bentley Bentayga, Porsche Cayenne či Rolls-Royce Cullinan. Odklon od konceptu máme prý spatřit hlavně ve sportovním vzezření vozu. Nechme se tedy překvapit, co přesně začne závěrem příštího roku opouštět výrobní linky značky.

Vstoupit do diskuze (4)