Aston Martin o novém SUV: Diesel? V žádném případě!
Už na počátku března letošního roku se objevila spekulace, že by Aston Martin mohl nasadit mild-hybrid M256, jenž vznikl v průběhu partnerského tažení s Mercedesem. Hlavní inženýr Matt Becker tehdy řekl, že jde o jednotku, která by se v budoucnu mohla britské automobilce hodit. Později ale vzal svá slova zpět a vysvětlil, že mluvil v obecnější rovině.
Jenže nyní je spekulace o této pohonné jednotce opět tématem diskuzí, které rozvířil sám Marek Reichmann, generální ředitel společnosti Aston Martin. „Mohlo by se tak stát, byl by to dobrý motor a celkově zajímavá kombinace. Potenciálně,“ řekl Reichmann, když se jej novináři zeptali na nasazení šestiválcového mild hybridu v útrobách nového SUV značky.
Elektrifikovaná jednotka má objem tři litry a již ji můžeme znát z vozů AMG s označením 53, kupříkladu E 53 Sedan, Coupe, Cabrio či CLS 53. Poslední zmíněný kousek disponuje výkonem 320 kW (429 k) a 520 newtonmetry točivého momentu, systém EQ Boost pak dodává výkon okolo 16 kW a točivý moment 250 N.m.
Zatímco nasazení mild hybridu je u chystaného SUV (spekuluje se o názvu Varekai) hodně pravděpodobné, naftové agregáty Reichmann jednoznačně odmítl: „Nikdy, nikdy, nikdy. Vůbec. Nikdy. Nikdy! Žádné dieselové motory,“ reagoval striktně na další dotaz novinářů.
Posléze se diskuze stočila k tématu designu. Lídr automobilky sdělil, že ve srovnání s konceptem DBX z roku 2015 půjde o značně jiné tvary. Těšit se prý můžeme na čistokrevné pětidveřové SUV, které chce konkurovat modelům Lamborghini Urus, Bentley Bentayga, Porsche Cayenne či Rolls-Royce Cullinan. Odklon od konceptu máme prý spatřit hlavně ve sportovním vzezření vozu. Nechme se tedy překvapit, co přesně začne závěrem příštího roku opouštět výrobní linky značky.