Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin o novém SUV: Diesel? V žádném případě!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 30. 7. 2018
15
4
Zobrazit náhledy (15)
Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX
Novinku britské automobilky bude s největší pravděpodobností pohánět mild-hybrid tvořený ve spolupráci s Mercedesem-AMG. O naftě v SUV nechce vedení značky ani slyšet.

Už na počátku března letošního roku se objevila spekulace, že by Aston Martin mohl nasadit mild-hybrid M256, jenž vznikl v průběhu partnerského tažení s Mercedesem. Hlavní inženýr Matt Becker tehdy řekl, že jde o jednotku, která by se v budoucnu mohla britské automobilce hodit. Později ale vzal svá slova zpět a vysvětlil, že mluvil v obecnější rovině.

Jenže nyní je spekulace o této pohonné jednotce opět tématem diskuzí, které rozvířil sám Marek Reichmann, generální ředitel společnosti Aston Martin. „Mohlo by se tak stát, byl by to dobrý motor a celkově zajímavá kombinace. Potenciálně,“ řekl Reichmann, když se jej novináři zeptali na nasazení šestiválcového mild hybridu v útrobách nového SUV značky.

Elektrifikovaná jednotka má objem tři litry a již ji můžeme znát z vozů AMG s označením 53, kupříkladu E 53 Sedan, Coupe, Cabrio či CLS 53. Poslední zmíněný kousek disponuje výkonem 320 kW (429 k) a 520 newtonmetry točivého momentu, systém EQ Boost pak dodává výkon okolo 16 kW a točivý moment 250 N.m.

Zatímco nasazení mild hybridu je u chystaného SUV (spekuluje se o názvu Varekai) hodně pravděpodobné, naftové agregáty Reichmann jednoznačně odmítl: „Nikdy, nikdy, nikdy. Vůbec. Nikdy. Nikdy! Žádné dieselové motory,“ reagoval striktně na další dotaz novinářů.

Posléze se diskuze stočila k tématu designu. Lídr automobilky sdělil, že ve srovnání s konceptem DBX z roku 2015 půjde o značně jiné tvary. Těšit se prý můžeme na čistokrevné pětidveřové SUV, které chce konkurovat modelům Lamborghini Urus, Bentley Bentayga, Porsche Cayenne či Rolls-Royce Cullinan. Odklon od konceptu máme prý spatřit hlavně ve sportovním vzezření vozu. Nechme se tedy překvapit, co přesně začne závěrem příštího roku opouštět výrobní linky značky.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - happy_driver
Zdá se, že ten chlapík
happy_driver
| 31. 7. 2018
Samozrejme, že áno. >:-[]
Pekne zmodernizovať V12 TDI a šup ho pod kapotu. >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - H/K_svwet
naftak
H/K_svwet
| 30. 7. 2018
mi tam tiez nepasuje .... ale nejaky paradny hybrid to uz moze byt ine kafe :yes:
Zdá se, že ten chlapík
gil54
| 30. 7. 2018
Tomu se říká "kterak zdegradovat image značky" pod záminkou rozšíření spektra nabídky.

A nepotřebuji slyšet, že Cayenne zachránil Porsche.

Porsche má být sporťák, Aston luxusní sporťák, Ferrari hysterický sporťák, jako drahej pes, BMW tudor, sedan a nějaký kupé plus kabrio, Rolls limuzína a důstojné kupé a pod. Když se s tím nedokážou uživit, ať to raději ani nedělají.

Bentaygy, X5ky a tak ať si strčí za klobouk. Podle mě. To by svět byl v pořádku. Každý by pak věděl, kam si má jít koupit auto, které potřebuje. Kompromisy a pokrývání co největšího spektra považuji za cestu do pekel, minimálně ve vztahu k historickému image značek. A o naftě se snad rozepisovat u takových segmentů snad nemusím. Prostě k Fiatu si pro luxusní limuzínu nikdo nepůjde i kdyby byla zlatá. Zkusil to kdysi marně VW s Phaetonem. I když byl tenkrát malinko lepší než A8, tak propadák. :-| ;-\
Avatar - fostek
Zdá se, že ten chlapík
fostek
| 30. 7. 2018
čte diskuse na ACZ a dostal bludnou představu, že si někdo z jezdců Playstationu, co se dávěj sazema, jen vidí stojan na naftu na pumpě, koupí Astona.
A tak vylizuje!!!
:*)
Podobné razantní "Nikdy" jsem slyšel i Ferrari SUV

>:D
JInak Astona v naftě by asi nikdo nechtěl, ne? Doufám.