Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin už pracuje na prvním „moderním“ DB4 GT Zagato. Podívejte se na fotky ze stavby

David Bureš David Bureš 11. 4. 2019
13
Zobrazit náhledy (13)
Aston Martin DB4 GT Zagato Aston Martin DB4 GT Zagato Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation

Britská automobilka postaví jen 19 kousků „moderního“ DB4 GT Zagato. Na běžné silnice ale bohužel nebudou moci jet.

Aston Martin slaví letošních 100 let od založení svého dlouholetého italského partnera Zagato unikátním projektem. Znovu postaví 19 kousků slavného modelu DB4 GT Zagato, které doplní o 19 exemplářů moderního DBS GT Zagato. První ze stavěných kusů vozu oficiálně nazvaného Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation se už rýsuje.

Automobilka již dokončila karoserii prvního DB4 GT Zagato Continuation, které vzniká v historickém centru automobilky v anglickém Newport Pagnell v hrabství Buckinghamshire, a to za použití historického kvalitního řemesla z dob Davida Browna, někdejšího šéfa značky, v kombinaci s výdobytky moderní techniky.

Řemeslníci tak sice ručně zpracovali panely karoserie vozu z plochých plechů s tloušťkou 1,2 milimetru podle tehdejších postupů, zároveň ale mohli třeba využít digitálního korpusu karoserie, díky němuž mohli detailně prozkoumat veškeré drobnosti připravovaného auta.

„Využíváme všechny naše řemeslné dovednosti a odborné znalosti, abychom se mohli podílet na budování těchto devatenácti vozů, sympaticky začleňujících nejnovější technologické pokroky a vylepšení výkonu, ale stále věrných čistotě originálního designu,“ říká ke vzniku Paul Spires, prezident Aston Martin Works.

Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation tak využije koncepci originálu. Základem bude lehký trubkový rám, optimalizovaný pro jízdu na závodní trati, který ponese panely z tenkého hliníkového plechu. Pod kapotou pak bude pracovat oceňovaný řadový šestiválec navržený renomovaným Tadekem Markem s dvěma svíčkami na válec, který bude naladěn na zhruba 280 kW. Jeho síla bude přenášena na zadní kola prostřednictvím čtyřstupňového manuálu a samosvorného diferenciálu. Původní technika ale znamená, že vůz nebude homologován pro běžný silniční provoz.

Specialitou automobilu je přitom fakt, že bude možné jej zakoupit výhradně ve dvojici s moderním Aston Martinem DBS GT Zagato, rozsáhle přepracovaném modelu DBS Superleggera, na jehož designu se Aston Martin podílel s karosárnou Zagato. Dohromady tyto vozy v rámci projektu DBZ Century Collection přijdou na šest milionů liber, bez daně (178 milionů korun)! První kousky DB4 GT Zagato Continuation  budou majitelům předány během třetího čtvrtletí letošního roku, první DBS GT Zagato budou následovat až na konci roku 2020.

Pokud by vás oživení DB4 GT Zagato zaujalo, vězte, že Aston Martin Works pracuje i na dalším takovém projektu. V jeho rámci oživí slavný Aston Martin DB5 z bondovky Goldfinger, včetně jeho technických hraček na boj s padouchy. Tento speciál dorazí na trh v roce 2020.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku