Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Vantage: Nová generace bude jako služební vůz Jamese Bonda

David Bureš
Nová generace sporťáku od Aston Martinu se inspiruje křivkami auta, kterým jezdil James Bond ve filmu Spectre.

Nabídka britské značky Aston Martin aktuálně prochází obří generační změnou, do konce tohoto desetiletí budou vyměněny všechny stávající modely. První vlaštovkou nových časů bylo gran turismo DB11, které nahradilo DB9, nyní nastává čas nové generace sporťáku Vantage. Na světě jsou už první fotografie zamaskovaného prototypu tohoto vozu.

Auto se má představit ještě během letošního roku, a tak není divu, že prototyp je už blízko sériovému provedení. Jestliže se obáváte, že Vantage bude jen zmenšenou verzí DB11, můžeme vás uklidnit. Designéři zapracovali na tom, aby design obou automobilů byl naprosto svébytný. Jestliže tak DB11 lze z designérského hlediska považovat za evoluci DB9, Vantage se inspiruje křivkami DB10, tedy automobilu, kterým jezdil James Bond ve filmu Spectre. Potvrzuje se tak pravost dřívějších patentových snímků, které tuto inspiraci naznačily poprvé.

Vpředu tudíž najdeme úzké světlomety, zatímco maska chladiče s charakteristickým tvarem bude velice výrazná a dominantní. Záď zase bude zdobit nápadná odtoková hrana.

Vantage bude představen s osmiválcovým motorem, který dodá Mercedes-AMG. Bude se tedy jednat o čtyřlitr twin-turbo, který je už dostupný pro DB11, v němž je naladěn na 510 koní (375 kW). Podobnou silou má disponovat také ve Vantage, přičemž stejně jako u většího modelu si původem německou techniku Aston Martin ladí sám, třeba pomocí vlastního softwaru nebo výfukového systému.

Vedle osmistupňového automatu je jistotou použití šestistupňového manuálu, kterého se britský výrobce zatím nehodlá vzdát. Podobně jako u předchůdce by později měly dorazit i další verze, opět by tak mělo být nabídnuto i dvanáctiválcové provedení. Kupé by pak mělo být doplněno také o otevřený model a závodní speciál.

Základem Vantage bude hliníková platforma představená v DB11. Proti většímu modelu však tenhle sporťák bude menší, a to i díky zkrácenému rozvoru náprav. Oproti dosavadnímu Vantage (dlouhému 4.385 mm) však novinka patrně lehce vyroste a bude i širší.

David Bureš