Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
ABT A1
ABT A1
ABT A1
ABT A1
9
Fotogalerie

Audi A1 ABT je motokára s výkonem 240 koní a důkaz, že S1 by měla smysl

Audi A1 se trochu překvapivě nabízí s dvoulitrem. Komu by ale jeho 200 koníků nestačilo, může sáhnout po upravené verzi od společnosti ABT.

Nejmenší model čtyř kruhů už tu s námi nějaký pátek je. Při uvedení na trh se spekulovalo o tom, zdali Audi nepostaví ostrou variantu S1, která by byla doslova kapesní motokárou. A plány zněly hodně slibně: dvoulitr s výkonem 250 koní, pohon všech kol… jenže podle posledních zpráv se ničeho takového v sériové produkci nedočkáme.

Nejvýkonnější variantou v nabídce tak zůstává 40 TFSI, které má pod kapotou dvoulitrový čtyřválec naladěný na 147 kW (200 k) a 320 newtonmetrů točivého momentu s pohonem předních kol a standardně dodávanou samočinnou převodovkou S tronic.

Společnost ABT se ale rozhodla, že pro zákazníky vyhlížející S1 je to slabá náplast. A tak nejsilnější verzi A1 ještě trochu poladila. S touto úpravou auto „umí“ 176 kW (240 k) a točivý moment si polepšil z původních 320 na 360 newtonmetrů, vše díky upravené řídící jednotce. Jiné je rovněž odpružení, takže podvozek teď může být až o 30 milimetrů blíže zemi. Třešničkou na dortu jsou kola se speciálním designem.

ABT bohužel neuvádí, jak moc se auto zlepšilo na stovce a zdali se posunula maximální rychlost. Sériová A1 umí akceleraci 0-100 km/h za 6,5 sekundy a pokračovat může až na 235 km/h.

Ve srovnání s někdejší S1 přináší tuning od ABT 8 koníků k dobru a točivý moment je jen o 10 newtonmetrů nižší. Stále by ale nešlo o plnohodnotné srovnání, protože předchozí generace S1 Sportback byla vybavena pohonem všech kol Quattro. Audi se dušovalo, že něco takového by bylo možné i u současné generace. Připomeňme ale, že vůz stojí na koncernové platformě MQB A0 (VW Polo, Škoda Scala či Kamiq), která čtyřkolku neumí.