Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1: Sériová výroba v Bruselu byla zahájena

Diskuze (17)
11. května 2010 byla zahájena sériová výroba Audi A1 v továrně v Bruselu. Letos bude vyrobeno 50 tisíc kusů.

Továrnu v Bruselu převzalo Audi od Volkswagenu v roce 2007. Od té doby zde vzniká model A3 Sportback a do konce roku 2009 se zde také vyráběl Volkswagen Polo. Jeho místo ve výrobním programu nyní zaujalo Audi A1.

Nová výrobní linka je kratší a byla osazena 450 novými roboty. Příprava na výrobu nejmenšího Audi a následně předsériová výroba probíhaly od září 2009, včera dne 11. května 2010 byla zahájena sériová výroba Audi A1. Maximální roční produkce bude 100 tisíc kusů, letos se počítá s výrobou 50 tisíc, v roce 2011 má vzniknout zatím 80 tisíc kusů.

Audi A1 je 3,95 m dlouhé, 1,74 m široké a 1,42 m vysoké. Rozvor náprav měří 2,47 m. VW Polo páté generace, které se stalo technickým základem A1, přitom měří na délku 3,97 m, na šířku 1,682 m a na výšku 1,485 m, rozvor má stejný 2,47 m.

Podle studií, které si Audi nechalo zpracovat na nejdůležitějších trzích, bude až 80 % zákazníků kupujících nový model A1 nových pro značku Audi, nebo-li, Audi je získá od konkurenčních značek. České ceny začínají na 421.600,- Kč za motor 1,2 TSI (63 kW). V nabídce je i motor 1,4 TSI (90 kW) a turbodiesel 1,6 TDI (77 kW).

Audi A1 příjde na trh nejprve jen jako třídveřový hatchback. Později se ukáže ještě jako pětidveřový hatchback, který ponese přívlastek Sportback. Otevřená verze Roadster nebo Cabriolet, která by konkurovala otevřeným Mini, nejsou momentálně na pořadu dne.

Doporučujeme
Audi A1: Ceny na českém trhu
Audi A1: Mini z Ingolstadtu je kratší než Polo
Audi A1: První ženevské dojmy

Diskuze (17)
13. 5. 2010 19:38
Re: Preji uspech
Ceny porovnateľné, ale autá už tým pádom nie. To akoby si porovnával DS3 v základe a nadupanú C3 - popravde, menil by si? Každá má svojich zákazníkov, ktorí sprava doľava a opačne nepreskakujú.
13. 5. 2010 16:13
Re: Preji uspech
myslel som skor nejakú A1 v základe a Polo s najsilnejším motorom + napr. DSG a pod. Tam by sa tie ceny mohli približovať.
13. 5. 2010 14:27
Re: Preji uspech
Ak bude mať bežná A1 výbavu ako "napěchované" Polo, a rovnakú cenu, určite bude zisk na Pole väčší. Kvalitneší materiál, nákladnejšia výroba - určite náklady na výrobu A1 budú väčšie a zisk menší. ;-)
13. 5. 2010 14:25
Re: Preji uspech
dvaja nadpriemerní ľudia...? >:-[]
13. 5. 2010 12:21
Re: Preji uspech
i kdyby se přelévali v rámci koncernu, na běžné A1 asi udělají větší zisk než na napěchovaném Polu za podobnou cenu ne?