Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 1,6 TDI: Nový turbodiesel má v nejmenším Audi výkon 66 kW

Diskuze (247)
Nový motor koncernu Volkswagen 1,6 TDI CR se dostane také do Audi A3. Jeho 66kilowattová verze bude novou základní vznětovou motorizací. Prozatím zůstane v prodeji souběžně s 1,9 TDI (77 kW).

Turbodiesel 1,6 TDI postupně ve vozech značek Volkswagen, Audi, Škoda a SEAT nahradí slabší výkonové varianty známého motoru 1,9 TDI. Na rozdíl od svého předchůdce disponuje technologií common-rail místo systému čerpadlo-tryska. Zatím byly oficiálně ohlášeny varianty o výkonu 55, 66 a 77 kW. Nový Volkswagen Polo dostane všechny tři, Škoda Octavia tu nejsilnější a nabídku Audi A3 zase nejprve rozšíří 1,6 TDI se 66 kW. Mluví se i o verzi s 92 kW.

Točivý moment nového motoru má hodnotu 230 Nm, 1,6 TDI CR tak v nabídce A3 vytvoří předstupeň k 1,9 TDI PD se 77 kW a 250 Nm. Nová pohonná jednotka dosahuje kombinované spotřeby 4,5 l/100 km, což je o 0,2 l méně než 1,9 TDI a stejně jako u úsporné verze 1,9 TDI e. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá A3 1,6 TDI s pětistupňovou manuální převodovkou 13 sekund, nejvyšší rychlost je 180 km/h. To jsou o hodnoty o 1,6 s, resp. 7 km/h horší než v případě motoru 1,9 TDI.

Nový motor jde v Německu do prodeje okamžitě po představení. Cena ve verzi Attraction je stanovena na 22.250 Euro (asi 600 tisíc Kč) pro třídveřový hatchback a na 23.450 Euro (asi 630 tisíc Kč) pro pětidveřový Sportback. Při nákupu slabšího, ale modernějšího 1,6 TDI CR tak zákazníci ušetří proti 1,9 TDI 850 Euro (necelých 23 tisíc Kč).

Diskuze (247)
Avatar - Hammunasakra
14. 5. 2009 00:20
Re: Milý Ado jež jste zase tady!
Pas possible! Vy NEmluvit francouzky? ;-)
PS: Vy NEtrápit se, palubní počítač mluvit i englisch, italiano, espaňol, deutsch .. :-)
Avatar - Hammunasakra
14. 5. 2009 00:12
Re: Milý Ado jež jste zase tady!
To si povídáte s "chlapy" v hospodě? :-)
Nebo s "babama" na pavlači? ;-)
My jenž sledujeme i katalogy Gebrauchtwagen VíME, že motory HDi jsou TAK "předimenzovaně" konstruované (asi i PROTO je používá TOLIK jiných značek), že i "maličký" (benjamínek) 1.4 HDi mění rozvody až po 240.000 km (a kdybyste si v "profiDiESEL" přečetl o DŮKLADNOSTi konstrukce, byl by to RiSK pro vaše spodní zuby ... TAK by vám totiž asi spadla brada ÚDIVem ;-)
Pěkný den (a tu bradu doporučuji před čtením raději "podložit" nějakým měkkým polštářkem :-)
Avatar - Hammunasakra
14. 5. 2009 00:05
Re: Milý Ado jež jste zase tady!
Já VíM!
Ten(to) nový NĚMECKÝ (no spíš hlavně "vw" motor) 1.6 66 kW TDi opravdu NElze srovnávat s letitým 1.6 HDi 80 kW z Volvo 30/40/50 a Mazda 3 a Volvo 80 Focus a bmw Mini a samozřejmě MNOHO vozů "doma" u Peugeot a Citroën nelze Nelze NELZE srovnávat s TD-Td-td-ííí ;-)
PS: Doporučuji mrknout do NĚMECKÉHO AutoBild na tabulky testů spolehlivosti po 100.000 km a motory TD-Td-td-ííí (z 60ti testovaných vozů drží myslím 4 z 5ti prvních míst ... ehm od KONCE ;-)
PPS: Elektroniku já nejraději dánskou (Bang and Olufsen) a německou (MBL) :yes: :-)
Avatar - Ada je zase tady
13. 5. 2009 23:56
Re: kultivovanost
Ano, jen ale prvnich 100 tis km
Avatar - Ada je zase tady
13. 5. 2009 23:49
Re: Milý Hooonzo!
Nemuzes porovnavat motor nemecky a francouzsky...
To je jako porovnavat elektroniku z Ekvadoru a z Japonska.