Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 e-tron concept: Nová A3 sedan jako plug-in hybrid

David Bureš David Bureš 19. 4. 2011 • 22:21
16
6
Zobrazit náhledy (16)
Audi A3 e-tron concept - Šanghaj (4/2011) Audi A3 e-tron concept - Šanghaj (4/2011) Audi A3 e-tron concept - Šanghaj (4/2011) Audi A3 e-tron concept - Šanghaj (4/2011) Audi A3 e-tron concept - Šanghaj (4/2011) Audi A3 e-tron concept - Šanghaj (4/2011) Audi A3 e-tron concept - Šanghaj (4/2011) Audi A3 e-tron concept - Šanghaj (4/2011) Audi A3 e-tron concept - Šanghaj (4/2011) Audi A3 e-tron concept - Šanghaj (4/2011) Audi A3 e-tron concept - Šanghaj (4/2011)
Audi se připravuje na výrobu A3 ve verzi sedan. Na autosalonu v Šanghaji automobilka představila tříprostorovou A3 plug-in hybrid kombinující zážehový motor a elektromotor.

Inglostadtská automobilka představila na šanghajském autosalonu studii Audi A3 e-tron concept. Ten volně navazuje na dva letos odhalené koncepty – na A3 sedan z ženevského autosalonu a na elektrický pětidveřový hatchback A3 e-tron, který bude prvním sériově vyráběným elektrickým Audi.

A3 e-tron concept kombinuje dva motory, které dohromady poskytují 175 kW. Výkon benzinového čtyřválce 1,4 TFSI s přeplňováním a přímým vstřikováním je 155 kW. Elektromotor nabízí 20 kW, svoji energii čerpá z lithium-ionových baterií, umístěných za zadními sedadly. Kapacita baterií je 12 kWh, jejich dobíjení probíhá buď během jízdy, nebo z domácí zásuvky.

Technika nestojí na nové platformě MQB. Jedná se totiž o evoluci aktuální architektury PQ35, A3 e-tron concept rozvíjí řešení nově uvedeného modelu RS 3 Sportback.

Pokud oba motory spolupracují, A3 e-tron concept zrychlí z 0-100 km/h za 6,8 s a jede až 231 km/h. Čistě na elektrický pohon ujede sedan 54 km.

Síla motoru je na silnici posílána přes sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku S tronic, která nabízí dva režimy řazení – manuální, nebo automatický. V manuálním režimu je ovládána pomocí pádel na volantu.

Křivky elektrického sedanu se proti A3 sedan liší jen v detailech, rozměry jsou totožné – karoserie je dlouhá 4,44 m, široká 1,84 m a 1,39 m vysoká. Audi vůz nazývá notchback sedanem, automobil má tedy siluetu se stupňovitou zádí.

Maska chladiče single-frame vůz opticky rozšiřuje, a tak jako u konceptu A3 sedan je její rám vyroben z karbonem vyztuženého plastu CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic). Stejný materiál byl použit i na mírně upravený přední spoiler se splitterem zvyšujícím přítlak na předních kolech. Ve spojení s hliníkem bylo CFRP využito také na výrobu difuzoru a vnějších zpětných zrcátek. Hlavní světlomety představují nejnovější evoluci použití LED u automobilky Audi.

Tvary boční siluety jsou pro Audi typické. Skla podle slov automobilky tvoří jednu třetinu výšky auta, zatímco čtveřice dveří a zbytek karoserie dvě třetiny. Kliky dveří z broušeného hliníku jsou zapuštěny do dveří a vysunou se, jen když se jich někdo dotkne. Kola jsou 20palcová a mají rozměry 245/30.

V interiéru jsou čtyři samostatná sedadla a díky rozvoru náprav 2,63 m mají mít dostatek prostoru nejen cestující na předních, ale i na zadních sedadlech, a to především v oblasti kolen. Designéři vsadili na jednoduché tvary s horizontálními liniemi palubní desky a kombinaci bílé s tmavě šedou barvou a hliníkovými doplňky. Kulaté výdechy klimatizace mají odkazovat na turbíny letadel.

Rozdílem oproti studii sedanu A3 je bílý tříramenný volant místo šedého. Tachometr byl nahrazen měřičem výkonu. Ten ukazuje, kolik výkonu má řidič k dispozici. Místo otáčkoměru je ukazatel, který pomocí oranžových a zelených segmentů zobrazuje, odkud vůz čerpá energii, jestli ze spalovacího, elektrického motoru, nebo z kombinací obou. Další displej řidiče informuje o stavu nabití baterie.

Součástí výbavy konceptu je multimediální rozhraní MMI, které zobrazuje informace na 8palcovém displeji na vrchu palubní desky. Na něm je možné rovněž zobrazit tok elektřiny ve voze, spotřebu a míru rekuperace brzdné síly. Multimediální rozhraní zahrnuje i připojení k internetu a je ovládáno přes otočné tlačítko a touchpad na centrální konzoli. Audi tvrdí, že toto intuitivnější řešení se již brzy objeví i v sériových automobilech.

Základem konceptu je RS3 Sportback, které je dárcem podlahové plošiny i náprav. Ty se ovšem dočkaly několika úprav. Přední náprava MacPherson i zadní čtyřramenné zavěšení mají pomocné rámy z vysokopevnostní oceli, samotné zavěšení pak má klíčové části zhotovené z hliníku. Oproti RS 3 Sportback se rozšířil rozchod z 1564 mm na 1572 mm vpředu a z 1528 mm na 1542 mm vzadu.

Váha automobilu je 1.720 kg, což je o 180 kg více než v případě konceptu A3 sedan. Hmotnost snižují hliníkové komponenty jako je kapota, dveře a víko zavazadlového prostoru, jehož objem je 410 litrů.

Vstup Audi do světa elektromotorů je naplánován na rok 2013, kdy se začne vyrábět A3 e-tron. Později se má ve výrobě objevit elektrický sporťák e-tron.

Související články

Témata
19. 4. 2011 22:12
Re: Maska
vyzera to ako s tou tlamou ako giganticky vysavac
19. 4. 2011 18:38
Maska
Singleframe je pro mě ekvivalentem Peugeoťácké maxitlamy. Nehezké. Naštěstí tady se obří plocha grilu rozdělí SPZ...
Škoda, že ustoupili od klasického vzezření A8. [odkaz]
19. 4. 2011 18:01
Audi
Moc pěkný :yes: :yes: :yes: Audi mi dělá radost.Začínám šetřit na RS3 >:D
Avatar - kari.laz
19. 4. 2011 17:49
Re: vypadá fantasticky
škoda, že ten čumák zhyzdí SPZka.
19. 4. 2011 17:24
Re: vypadá fantasticky
jj je to žrádlo, pěkné audi :yes: :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud