Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A4 Avant: elegance i symbolické vítězství prostoru (nové fotografie)

Ondřej Láník Ondřej Láník 21. 2. 2008 • 23:45
35
232
Zobrazit náhledy (35)
Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A4
Na první pohled se překvapení nekoná. Nový Avant logicky přebírá většinu nových detailů i koncepci nového Audi A4, takže design, který automobilka představila na prvních fotografiích, asi všichni čekali. Objednávky začnou dealeři přijímat v březnu.

Na obrázcích vypadá nový model Audi A4 Avant právě tak jak se čekalo. Co ale není vidět, to jsou narostlé rozměry. Do délky to bylo téměř celých 12 centimetrů. Karoserie Avantu má délku 4,7 m, ale přitom je o 10 % lehčí než předchůdce.

Mezi luxusními kombi ještě donedávna nebyl údaj o mírách prostoru pro zavazadla podstatný, ale i to se změnilo. Zákazníci už zkrátka nebyli ochotni připlácet jen za značku a vyšší standardy, aniž by dostali odpovídající množství místa. Nový Mercedes-Benz třídy C i Audi A4 Avant už snesou srovnání s běžnými a výrazně levnějšími modely střední třídy.

Konkrétně Audi překonalo dosavadního premianta - nové kombi třídy C - o 5 litrů v disciplíně základní objem zavazadlového prostoru. A4 Avant pojme i přes elegantně navrženou záď se značně skloněným posledním sloupkem karoserie 490 litrů (Mercedes-Benz třídy C kombi, jen 485 l), ale asi si všichni dokážeme představit, že překonání tradičního rivala bylo jednou z nejvyšších priorit schvalovacího procesu. Po sklopení sedadel na tom je kombi s třícípou hvězdou o poznání lépe. Vejde se do něj 1500 l, zatímco do Audi "jen" 1430 l. Třetí rival - BMW 3 Touring - s karoserií, která je momentálně nejstarším německým kombi ve třídě dokáže nabídnout 460/1385 l.

K luxusnímu segmentu patří komfortní prvky výbavy. V případě kombi A4 Avant jde o roletu zavazadelníku, která se otevře lehkým dotykem (majitelé Octavií znají) nebo elektromechanicky otevírané víko zavazadelníku (na přání).

Audi uvede na trh nový A4 Avant se dvěma zážehovými a třemi vznětovými motory. Základním motorem bude čtyřválec 1.8 TFSI 118 kW. Vrcholnou pohonnou jednotkou bude šestiválec 3.2 FSI 195 kW.

Motor 2.0 TDI, který má nyní nový systém vstřikování paliva common-rail, bude dodáván ve dvou výkonových provedeních se 105 kW (143 k) a později i se 125 kW (170 k). Na vrcholu nabídky vznětových motorů je vidlicový šestiválec 3.0 TDI 176 kW (240 k). V nabídce jsou šestistupňové manuální a automatické převodovky Tiptronic, ale také převodovka multitronic s plynule měnitelným převodem.

V průměru došlo k růstu nejvyšších výkonů u modelu A4 Avant o téměř 8 %, ale současně se spotřeba benzinových motorů snížila v průměru o 12 % a u motorů TDI o téměř 9 %.

Nové Audi A4 Avant bude možné objednávat od poloviny března a první vozy se na českém trhu objeví v květnu.

Související články

Témata
10. 2. 2009 18:02
Re: jenom 490l?
zdalo sa vám niekedy, že AUDI sa snaží o kapacitu batožinového priestoru ??? mne ne... PS: potom si skus vo FABII pohodlne sadnúť na zadné sedadlá ;-) ;-) ;-)
Avatar - Dinar
21. 2. 2008 11:38
Re: SNAZIVEC PULDRUHEHO DESETILETI
:-) :-) Potrefená husa, Mariánku, ano, ta vždycky nejvíc kejhá, jedno jestli ve formě honzíků nebo přemdů. Mimochodem vč. toho Mariánka, vybíráš si mírně infantilní nicky. Pozdravuj soby. ;-)
21. 2. 2008 10:27
Re: SNAZIVEC PULDRUHEHO DESETILETI
Polemizovat, kolik je vhodné výkonu? Že 200 koní je moc (nebo málo), i proto je Mazda nenabízí, zákazníci jsou naprosto spokojeni s 1.8 ne.
Mazda zkrátka nabízí takové motorizace, o kterých si je vědoma, že najde své zákazníky. Třílitr by byl v jejím případě neprodejný, ale postavení Audi či BMW to však dovoluje. Zde hraje roli image, kterou tak opovrhuješ.
Porovnávat cenu a hodnotu vozu z prémie a mainstreamu je nesmysl. Mohl bys dojít k závěru, že Logan MCV je prostě pecka a A6 si o velikosti jeho kufru může nechat jen zdát.
21. 2. 2008 10:15
Re: SNAZIVEC PULDRUHEHO DESETILETI
Špatně čteš, většina zákazníků bere silnější 2.0 TDI se 170 koni a potkat 3.0 TDI quattro není žádná výjimka.
21. 2. 2008 10:09
Re: SNAZIVEC PULDRUHEHO DESETILETI
Jasně, jediný objektivní redaktoři jsou ty na Islandu, tam přece žádná domácí automobilka není >:D :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud