Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A6 2.7 TDI – Biz-jet za osm litrů

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 19. 6. 2006 • 02:08
36
Zobrazit náhledy (36)
Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6
Poučeni reklamou a čtenářskými ohlasy jsme test Audi A6 pojali zcela v duchu její cílové skupiny – během týdne absolvovala limuzína několik pojížděk po Praze a dva rychlé dálniční přesuny. Výsledek? Pozitivní dojmy z předního i zadního sedadla.

Poučeni reklamou a čtenářskými ohlasy jsme test Audi A6 pojali zcela v duchu její cílové skupiny – během týdne absolvovala limuzína několik pojížděk po Praze a dva rychlé dálniční přesuny. Výsledek? Pozitivní dojmy z předního i zadního sedadla.

Moderní commonrailový šestiválec 2.7 TDI s výkonem 132 kW nevypadá v kombinaci s relativně těžkou limuzínou vyšší střední třídy jako kdovíjak dynamická volba, kultivovanost chodu a síla turba ale dají na papírové rozpaky v praxi zapomenout. Šestistupňový Tiptronic řadí neznatelně - o změně převodu informuje v podstatě pouze zvuk motoru a otáčkoměr. Potřeby trochu razantnějšího řazení uspokojují mimo posunutí voliče do „sekvenční“polohy i pádla pod volantem, reagující nadstandardně rychle. Při předjíždění je tak možno kombinovat kick-down se snadným podřazením a dmychadlo udělí vozu žádanou brizanci téměř bez prodlevy.

Jízdu s vysokými rychlostními průměry si může vychutnávat jak řidič, tak zbytek posádky. Pobyt posádce zpříjemňuje množství příplatkové výbavy, i v základních verzích přitom najdou cestující dostatek místa ve všech směrech. Relativně komfortně naladěné příplatkové vzduchové odpružení v kombinaci s rozměrnými sedáky a dobře tvarovanými opěrkami umožňuje absolvovat dlouhé cesty bezbolestně a s minimální únavou.

Jízda po městě ukazuje přednosti pneumatického odpružení, kdy vůz přejede řadu nerovností téměř bez vlivu na komfort. Manévrování na malém prostoru omezuje malý rejd a nedostatečný výhled vzad, oboustranná parkovací čidla ale leccos doženou.

Doménou limuzíny je ovšem dálnice a při rychlých dlouhých přesunech se také Audi ukazuje v nejlepším světle. Ve voze panuje akustická pohoda, významnější aerodynamický hluk vnímáme až při rychlostech nad 170 km/h. Akcelerace ve vyšších rychlostech není kdovíjak sportovní, na svižné předjíždění ale stačí bohatě. Do zatáček se podvozek s pohonem quattro vrhá s lehounkým sklonem k nedotáčivosti, při běžné jízdě jde ale spíš o pocit než o skutečný náběh ke smyku. Vůz se v zatáčkách naklání úměrně svému komfortnímu charakteru, milovníky cihly na plynu také potěší účinné brzdy.

Nejhorší pohled ale mohou vrhat na auto majitelé čerpacích stanic. Během týdenního testu jsme dosáhli průměrné spotřeby 8,1 litru, přičemž vůz v podstatě nepoznal jiný režim než město nebo dálnice. Vozy s pohonem všech kol mají nádrž zvětšenou na 80 litrů, což umožňuje dojezd okolo tisíce kilometrů – a jak jsme se přesvědčili, nejde o nereálné číslo.

Základní cena vozu vyšší střední třídy 1.34 milionu je sice s ohledem na pohon všech kol a vyspělý turbodiesel přiměřená, nutnost příplatku i za tempomat nebo vyhřívání předních sedadel je ale u Audi už téměř folklorem…

První cena vozu1.071.600,- (2.0 TFSI /125 kW, 6M)
První cena vozu s testovanou motorizací1.179.200,- (2.7 TDI/ 132 kW, 6M)
Základní cena testovaného vozu1.343.700,- (2.7 TDI/ 132 kW, tiptronic, quattro)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.904.311,- (2.7 TDI/ 132 kW, tiptronic, quattro)

Témata
Audi A6 2.7 TDI
Cena základní sestavy 1 343 700 Kč
Výbava základní sestavy ABS, airbag řidiče a spolujezdce, airbagy pro hlavu vpředu a vzadu, SIDEGUARD, včetně bočních airbagů vpředu, ESP – elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany, bezpečnostní sloupek řízení podélně i výškově nastavitelný, dálkově ovládáné centrálního zamykání, dekorace hliník Radial, determální skla – zeleně tónovaná, dešťový senzor, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, imobilizér, kola hliníková kovaná, 7ramenný design Dynamik, vel.7Jx16, s pneumatikami 225/R 16 (pro modely 132, 165 a a188 kW), kožený čtyřramenný volant, kolejnicový systém s variabilními uvazovacími oky v zavazadlovém prostoru, mlhové světlomety, MMI včetně rádia Koncert, 10 reproduktorů a přehrávače CD, paket leštěných prvků (pro modely 165 kW a 188 kW), palivová nádrž na 80l (pro modely se systémem quattro), potahy sedadel tkanina Meridián, přední sedadla výškově nastavitelná (manuálně), rohožky vpředu a vzadu, servotronic, sklopné zadní opěradlo, světelný senzor včetně junce dominy home/leaving home, ukazatel venkovní teploty, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, volant kožený 4ramenný, zadní opěradlo dělené a sklopné (pouze pro Avant a dále pro modely se systémem quattro) Kč
Cena testované sestavy 1 904 311 Kč
Výbava testované sestavy adaptivní pneumatické pérování, akustický parkovací systém plus, kola hliníková kovaná s 12ti rameny, velikost 8Jx18, pneu 245/40 R18, komfortní automatická klimatizace Plus, multifunkční kožený volant s fcí řazení, navigační systém s DVD včetně informačního systému řidiče s barevným displejem, MMI a měniče CD, paket leštěných prvků, paket osvětlení, paket zavazadlového prostoru, potahy sedadel kůže Valcona, příprava pro zabudování mobilního telefonu včetně střední loketní opěrky vpředu, sportovní sedadla vpředu včetně elektricky nastavitelné opěrky bederních obratlů, tempomat, vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné, vyhřívání sedadel vpředu, xenonová světla Plus včetně denních potkávacích světel, zařízení pro přepravu dlouhých předmětů, potahy sedadel kůže Valcona, černostříbrný potah sedadel (střední část sedáků a opěradel stříbrná), multifunkční sportovní volant a manžeta řadicí páky s barevnými švy v provedení dle barvy střední části sedadel, dekorace matný hliník, nástupní lišty s nápisem Audi exclusive line Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2698
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1400 - 3300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 228
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.8 / 6.6 / 8.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 546 / 0
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1755 / 580
Rozměr pneu: 225/55 R18
Audi A6 2.7 TDI
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4916
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1459
d) rozvor (mm): 2843
e) rozchod vpředu (mm): 1612
f) rozchod vzadu (mm): 1618
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud