Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A6 do zásuvky přijíždí i jako kombík. Na modré v Praze parkuje bez poplatku

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 28. 4. 2020 • 07:39
14
8
Zobrazit náhledy (14)
Audi A6 Avant TFSI e quattro Audi A6 Avant TFSI e quattro Audi A6 Avant TFSI e quattro Audi A6 Avant TFSI e quattro Audi A6 Avant TFSI e quattro Audi A6 Avant TFSI e quattro Audi A6 Avant TFSI e quattro Audi A6 Avant TFSI e quattro Audi A6 Avant TFSI e quattro

Model Audi A6 Avant TFSI e quattro je nový plug-in hybrid v nabídce čtyř kruhů. Za dva miliony sice dostanete menší kufr, ale taky řadu výhod.

Značka Audi rozšiřuje nabídku plug-in hybridů, tentokrát tím nejsnazším možným způsobem. Dobíjecí pohon totiž už nabízí v klasické A6, příjezd kombíku Avant byl tedy jen otázkou času.

Nebudeme chodit kolem horké kaše a vrhneme se na parametry. Celým jménem Audi A6 Avant TFSI e quattro kombinuje spalovací motor 2.0 TFSI o výkonu 185 kW (252 k) a točivém momentu 370 newtonmetrů se synchronním elektromotorem s permanentním magnetem, jenž dodává dalších 105 kW a 350 Nm. Jak ale víme z dřívějška, čísla nejde jednoduše sčítat, takže se dostáváme na systémový výkon 270 kW (367 k) a 500 newtonmetrů točivého momentu.

Elektromotor je společně se spojkou uložen ve skříni sedmistupňové převodovky S tronic, která předává hnací sílu na všechna čtyři kola prostřednictvím pohonu quattro s technologií ultra. Audi uvádí kombinovanou spotřebu 1,9 až 2,1 litru. Nás ale více zajímají hodnoty CO2 na kilometr. Ty se i v případě kombíku vejdou pod hranici 50 gramů, což znamená, že má nárok na “elektrické” registrační značky. Nemusíte tedy pořizovat dálniční známku a v Praze na modrých zónách parkujete bez poplatku.

Má to však i své nevýhody. Vzadu uložená sada lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 14,1 kWh ukrojila něco málo ze zavazadlového prostoru. Zatímco standardní A6 Avant pojme 565 litrů (po sklopení zadních sedaček 1680 litrů), u plug-in hybridu je to jen 405, respektive 1535 litrů. Čistě na elektřinu zvládne vůz dle WLTP až 51 kilometrů a bez kapky benzinu umí jet až 135 km/h. Z klidu na stovku potřebuje 5,7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h.

A nabíjení? Majitelé mohou na veřejných stanicích dobíjet výkonem až 7,4 kW pomocí kabelu Mode 3, jenž je součástí sériové výbavy. Tímto způsobem se akumulátory dobijí za 2,5 hodiny. Proces lze sledovat v aplikaci myAudi, prostřednictvím které můžete přednastavit i klimatizaci a v autě si udělat příjemně ještě před odjezdem a vypojením ze zásuvky. Klimatizace spolupracuje s tepelným čerpadlem, které využívá odpadní teplo vyzařované komponenty elektrického pohonu.

A6 Avant s plug-in hybridním pohonem je sériově vybaven exteriérovým paketem S line, tmavým tónováním skel, Matrix LED světlomety, sportovními sedačkami, čtyřzónovou automatickou klimatizací, digitálním panelem Audi virtual cockpit, sportovním podvozkem či devatenáctipalcovými koly.

Na kompletní ceník si ještě musíme počkat. Víme ale, že kombík do zásuvky přijde na minimálně 1.942.900 Kč. Ve srovnání s limuzínou se bavíme o příplatku 67.000 Kč.

Související články

Témata
29. 4. 2020 12:46
god
je to dobre auto, s limoskou se jezdi prijemne a motorizace plne dostacujici pro tohle auto, Praha-Ostrava pohodlne cestovani severni cestou s prumernou spotrebou pod 5 litry, takze tim ze to konecne v CR dostane u kufr se mu muzou otevrit dvere i k tem co potrebuji pohodleneji odvest treba nejake to stado psu a nechteji si na to porizovat neco ze sfery SUV

opravdu kombik dostane jen tu silnejsi a drazsi variantu PHEV 55 TFSI e? nedostane tu levnejsi 50 TFSI e? jen narazim na text posledniho odstavce
Avatar - WinDiesel
29. 4. 2020 10:04
Re: žádné parkování na zónách...
To je jedno, to také nebude platit dlouho. PHEVů bude brzy tolik že jim to budou muset zakázat stejně jako to zakázali hybridům.
A zůstanou EV, u kterých si všichni hrajeme na to, že nic neemitují.
Mno, pevné částice tedy emitují, z opotřebených pneumatik, a díky vysoké hmotnosti hodně.
A EV na rozdíl od ICE žádný vzduch nenasávají a částice nelikvidují v BPF a DPF.
Tedy ke znečistění přispívají ale nemají schopnost část znečištění zlikvidovat v BPF a DPF.
28. 4. 2020 23:55
Re: žádné parkování na zónách...
Jsi víc pozadu než včerejší noviny :D Jak ostatní zmiňují, už rok a půl to je jinak. Dnes je to jen o tom mít CO2 pod 50g / 100 km. Myslím, že na tuto hodnotu jsou harmonizovány výhody i ve zbytku EU. Není náhodou, že třeba BMW X3 30e má 49g / 100 km :)
Avatar - Mikesus
28. 4. 2020 23:15
Re: žádné parkování na zónách...
Jsi úplně vedle. Tohle už dávno neplatí.
A jaký je podle tebe potřeba výkon, aby bylo auto použitelné, když 135kw je málo, ještě ve spojení s elektrem?
Avatar - Ham.
28. 4. 2020 21:32
Re: žádné parkování na zónách...
Tak to není, to co píšeš bylo zrušeno vloni a dnes platí, že v modrých zónách smí parkovat pouze auta jejichž normované emise nepřekročí 50g CO2. Tedy EV a PHEV jako třeba tato A6.
https://www.auto.cz/…-na-modre-131213

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku