Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A6 hybrid: 2,0 TFSI (155 kW) a elektromotor (33 kW)

24. 1. 2011 • 02:04
33
5
Zobrazit náhledy (33)
Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6
Hybridní Audi A6 dostane stejné pohonné ústrojí jako Q5 hybrid quattro, poháněna však budou jen přední kola.

Vůbec prvním Audi s hybridním pohonem bylo v roce 1989 Audi duo – pětiválec 2,3 l (100 kW) doplňoval elektromotor (9,4 kW), poháněna byla přední kola. Vůz na základě modelu 100 Avant ale nikdy nepřekročil fázi prototypu.

Prvním sériově vyráběným hybridem se stane Q5 hybrid quattro, Audi ale už má v zásobě další model. Jedná se o A6 hybrid, sedan vyšší střední třídy, který je nástupcem řady 100.

A6 bude paralelním hybridem. Přeplňovaný zážehový motor 2,0 TFSI (155 kW) spojí s elektromotorem (33 kW, 211 Nm). Elektromotor se nachází hned za spalovacím motorem, nahrazuje hydrodynamický měnič osmistupňové automatické převodovky. Poháněna jsou pouze přední kola.

Audi slibuje výkon šestiválce se spotřebou paliva jako u čtyřválce. Předběžné údaje jsou maximální rychlost 238 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy a kombinovaná spotřeba 6,2 l/100 km (emise CO2 142 g/km).

Energii přechovávají lithium-iontové baterie v podlaze zavazadlového prostoru. Mají kapacitu 1,3 kWh a poskytují nejvíce 39 kW. O udržování vhodné pracovní teploty akumulátorů se stará přívod vzduchu z kabiny a také samostatný okruh pro baterie, napojený na jednotku automatické klimatizace.

Filozofii full hybridu vystihuje schopnost jet na čistě elektrický pohon rychlostí až 100 km/h. Při jízdě 60 km/h je akční rádius s plně nabitými akumulátory 3 km. Kromě čistě elektrického režimu je k dispozici hybridní fáze pohonu a nebo může pracovat i spalovací motor samostatně. O aktuálním zapojení agregátů řidiče informuje nová funkce multimediálního systému MMI.

Témata
24. 1. 2011 16:17
Re: Smysl
Tolik ostrych slov a ani jedno, ktere by vysvetlovalo, k cemu je takova vec dobra? To ses moc nepredvedl.
24. 1. 2011 16:10
Re: Smysl
Neni, e-HDI je mikrohybrid a je i u nove C4, elektro 4x4 PSA oznacuje jako HYbrid4 a bude u Peugeotu 3008 --- popletl jsem si zkratku.
24. 1. 2011 13:44
Re: Smysl
e-HDI je 4x4??
24. 1. 2011 13:15
Re: Smysl
Když "nevíš, co tím Audi sleduje", jak jsi zcela správně vystihl svůj obzor, tak si svůj palec strč... a nevynášej soudy >:-[] ...případně si jdi "regenerativně" naplnit hlavu...čímkoliv :-)
24. 1. 2011 12:13
Smysl
Hlavni smysl(y) hybridu zhruba spociva v tom, ze:
1) Namisto spickoveho vykonu (predjizdeni) staci spalovacim motorem pokryt stredni vykon. Diky tomu lze pouzit mensi, jednodussi motor, ktery se driv zahreje. Vysledkem je uspora paliva.
2) Spalovaci motor muze pracovat v uzsim rozsahu otacek/momentu, kde je efektivnejsi. Dalsi uspora.
3) Potrebujete navic elektromotor(y) a baterie nebo kapacitory, ale zase nepotrebujete prevodovku (staci misto ni treba diferencial jako u HSD), rozvodovku, extremne snadno dostanete pohon 4x4 jako to dela PSA u e-HDI. Vysledek je jednodussi a spolehlivejsi a dokonalejsi pohon.
4) regenerativni brzdeni: dalsi uspora paliva.

Nevim, co sleduje AUDI tim, ze k 155kW prida 33kW elektromotor, ale obavam se, ze jen lepsi akceleraci a moznost nalepit na auto nalepku hybrid (cti: uz umime to, co toyota a honda). Takze za me :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku