Audi A6 hybrid: 2,0 TFSI (155 kW) a elektromotor (33 kW)
Vůbec prvním Audi s hybridním pohonem bylo v roce 1989 Audi duo – pětiválec 2,3 l (100 kW) doplňoval elektromotor (9,4 kW), poháněna byla přední kola. Vůz na základě modelu 100 Avant ale nikdy nepřekročil fázi prototypu.
Prvním sériově vyráběným hybridem se stane Q5 hybrid quattro, Audi ale už má v zásobě další model. Jedná se o A6 hybrid, sedan vyšší střední třídy, který je nástupcem řady 100.
A6 bude paralelním hybridem. Přeplňovaný zážehový motor 2,0 TFSI (155 kW) spojí s elektromotorem (33 kW, 211 Nm). Elektromotor se nachází hned za spalovacím motorem, nahrazuje hydrodynamický měnič osmistupňové automatické převodovky. Poháněna jsou pouze přední kola.
Audi slibuje výkon šestiválce se spotřebou paliva jako u čtyřválce. Předběžné údaje jsou maximální rychlost 238 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy a kombinovaná spotřeba 6,2 l/100 km (emise CO2 142 g/km).
Energii přechovávají lithium-iontové baterie v podlaze zavazadlového prostoru. Mají kapacitu 1,3 kWh a poskytují nejvíce 39 kW. O udržování vhodné pracovní teploty akumulátorů se stará přívod vzduchu z kabiny a také samostatný okruh pro baterie, napojený na jednotku automatické klimatizace.
Filozofii full hybridu vystihuje schopnost jet na čistě elektrický pohon rychlostí až 100 km/h. Při jízdě 60 km/h je akční rádius s plně nabitými akumulátory 3 km. Kromě čistě elektrického režimu je k dispozici hybridní fáze pohonu a nebo může pracovat i spalovací motor samostatně. O aktuálním zapojení agregátů řidiče informuje nová funkce multimediálního systému MMI.