Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A6 už koupíte se čtyřválcem. A vejdete se pod 1,4 milionu korun

Stanislav Kolman
Diskuze (33)
Novým základem motorové palety Audi A6 se stala pohonná jednotky 40 TDI, tedy dvoulitrový čtyřválec s výkonem 150 kW. Čtyři kruhy už v cenících vyčíslily jeho hodnotu.

Horké novinky z Ingolstadtu už před námi nemají mnoho tajemství. Testovali jsme vlajkovou loď A8, sportovně střižné A7 Sportback a před pár dny opustila redakční garáži i nová A6. Ještě než dojde na tradiční test, v našem případě exempláře s třílitrovým šestiválcem, podívejme se podrobněji na ceník modelu. Ten se totiž rozšířil o nový agregát…

Je jím základní motorizace v podobě dvoulitrového čtyřválce s výkonem 150 kW (204 k), jenž značka obchodně označuje coby 40 TDI. Vůz se páruje se sedmistupňovou samočinnou převodovkou S tronic (silnější motory mají Tiptronic o osmi stupních), jež posílá sílu na přední kola. Podrobné technické informace zatím neznáme, ale můžeme se seznámit s cenami v jednotlivých výbavách.

V té základní přijde nové Audi A6 na 1.399.900 Kč a již tak jde o slušně vybavený kousek. Počítejte se sedmnáctipalcovými koly, dvouzónovou klimatizací, parkovacími senzory vpředu a vzadu, LED předními a zadními světlomety, MMI zábavním systémem se dvěma obrazovkami a mild-hybridní technologií. V případě nového čtyřválce však nesází na 48V palubní síť jako šestiválce, ale pracuje s 12 V.

Vyšší výbava Sport už přijde na 1.464.900 Kč a součástí jsou 18“ litá kola, boční přívody vzduchu v předním nárazníku a zadní difuzor s hliníkovou vsadkou, dekorace z hliníku, sportovní multifunkční kožený volant či sportovní sedačky vpředu. Stejnou částku dáte i za provedení Design, které se vyznačuje ambientním osvětlením, multifunkčním volantem a ani tady nechybí přívody vzduchu a zadní difuzor.

Novou pohonnou jednotku 40 TDI samozřejmě dostal i kombík, tedy A6 Avant. Příplatek ve srovnání s limuzínou činí ve všech výbavách shodných 67.000 Kč, navíc má praktičtější karosářská varianta ve standardu i elektriky ovládané víko zavazadelníku, střešní ližiny a zadní opěradlo dělené a sklopné v poměru 40:20:40.

Stejný motor lze co nevidět očekávat také v aktualizovaném ceníku Audi A7 Sportback, kde je zatím testovaný motor 50 TDI jedinou dostupnou motorizací.

Audi A6 a A6 Avant - první technická data motoru 40 TDI
A6A6 Avant
Objem [l]2.02.0
Výkon [kW]150150
Točivý moment [N.m]400400
Emise [CO2]112-114119-129
Spotřeba paliva [l/100 km]4,3-4,74,5-4,9

Stanislav Kolman
Diskuze (33)
Avatar - Vrrrr
20. 8. 2018 12:59
Re: Pane,
Ano, je to tak. Stojim si za tym, co som povedal, aj ked tebe sa to nemusi pozdavat. Aj keby si mal totozne auta, nazor sa moze lisit. Tak ako ladenie aut. Mne robil M2 Robert Senkyr, je tam vymeneny podvozok, brzdy, diferak, sedacky, vykuchana, poloram atd. Napriek tomu si dovolim tvrdit, ze M550i je na beznej ceste, viac predimenzovana, ako aj upravena M2, s ktorou dam slovakia ring za 2.25.1. Myslim, ze kazdy kto sa aspon priblizi s cestnym beznym autom ku hranici 2.30 tusi o com vravim. Rozdiel je v tom ako to auto vnimas, tej M2 vykon bude chybat vzdy, dovodom je, lebo je na okruhu. Na ceste vnimas rychlost neporovnatelne intenzivnejsie v M2. Neizoluje od diania vonku. Je to moj nazor. A o takychto mototroch si dovolim tiez tvrdit, ze su vysledkom dokryvenej evolucie. Priznam sa, nemam rad diesel, ale aky vyznam ma 1.0 TSI v Golfe. Aj priatelka, motoristicky abstinent vravi, ze toto by si nikdy za svoje peniaze nekupila. Politika firmy, jej to proste nadelila. Na obhajobu teda dodam, ze po meste sa este ako tak da.... Karoval si niekedy taketo auto? Ved to je tyranie. To iste plati aj pre nejaky downsizing typu v X5. Trpi motor a aj vodic. Ale moze to byt typ cloveka, co to nevidi/nevnima a potom je vsetko v poriadku...., ked to tak vsetci chcu, tak hura montovat 1.4 do A6, ved trh urcuje, co znacky ludom dodaju. Kedysi som mal Hilux, tuzil som po Amaroku, ale bol iba s 2l motorom. Ak si to niekedy skusil, tak mi musis dat za pravdu, ze je to tyranie. Ked mi asi 5 krat v lahkom terene zdochol motor (na predvadzacke), tak sme obaja aj s predajcom uznali, ze toto este nie. Teraz ten 3l,..., to je ina kava. Dobre, aby sme boli demokraticky cisty, tvoj nazor ti neberiem. Nechcem sudit na com jazdis, moje skusenosti su taketo. A je jedno ci je to Audi, BMW, MB, oblubenu znacku so 100% preferenciou nemam.
Avatar - Vrrrr
20. 8. 2018 12:39
Re: Pane,
Aj, aj. Ci mysis, ze bezny clovek da NS BtG, pod 8 min. bez simulatora?
Avatar - Vrrrr
20. 8. 2018 12:37
Re: Pane,
OK, moj nazor je, ze je to velmi poddimenzovane a ktokolvek, kto tem motor vnima to musi citit. Takze co uz. Je urcite vacsina ludi, ktora to vobec neriesi. A popravde, plati to aj pre ine znacky, presne ako pises.
Avatar - white label
20. 8. 2018 11:02
Re: :)
double
Avatar - white label
19. 8. 2018 00:54
Re: :)
Viz 00:53
A kolik je to let? Letos v lednu tomu bylo 28 let, kdy přišlo tohle první koncernovwé TDI (R5/2,5).
První R5 2,5 TDI/88kW se objevilo v A100/C3 v lednu 1990 a R5 2,5 TDI/103kW přišlo v A6/C4 v říjnu 1994.