Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A6 už koupíte se čtyřválcem. A vejdete se pod 1,4 milionu korun

Audi A6
Audi A6
Audi A6
Audi A6
152 Fotogalerie
Diskuze (33)
Novým základem motorové palety Audi A6 se stala pohonná jednotky 40 TDI, tedy dvoulitrový čtyřválec s výkonem 150 kW. Čtyři kruhy už v cenících vyčíslily jeho hodnotu.

Horké novinky z Ingolstadtu už před námi nemají mnoho tajemství. Testovali jsme vlajkovou loď A8, sportovně střižné A7 Sportback a před pár dny opustila redakční garáži i nová A6. Ještě než dojde na tradiční test, v našem případě exempláře s třílitrovým šestiválcem, podívejme se podrobněji na ceník modelu. Ten se totiž rozšířil o nový agregát…

Je jím základní motorizace v podobě dvoulitrového čtyřválce s výkonem 150 kW (204 k), jenž značka obchodně označuje coby 40 TDI. Vůz se páruje se sedmistupňovou samočinnou převodovkou S tronic (silnější motory mají Tiptronic o osmi stupních), jež posílá sílu na přední kola. Podrobné technické informace zatím neznáme, ale můžeme se seznámit s cenami v jednotlivých výbavách.

V té základní přijde nové Audi A6 na 1.399.900 Kč a již tak jde o slušně vybavený kousek. Počítejte se sedmnáctipalcovými koly, dvouzónovou klimatizací, parkovacími senzory vpředu a vzadu, LED předními a zadními světlomety, MMI zábavním systémem se dvěma obrazovkami a mild-hybridní technologií. V případě nového čtyřválce však nesází na 48V palubní síť jako šestiválce, ale pracuje s 12 V.

Vyšší výbava Sport už přijde na 1.464.900 Kč a součástí jsou 18“ litá kola, boční přívody vzduchu v předním nárazníku a zadní difuzor s hliníkovou vsadkou, dekorace z hliníku, sportovní multifunkční kožený volant či sportovní sedačky vpředu. Stejnou částku dáte i za provedení Design, které se vyznačuje ambientním osvětlením, multifunkčním volantem a ani tady nechybí přívody vzduchu a zadní difuzor.

Novou pohonnou jednotku 40 TDI samozřejmě dostal i kombík, tedy A6 Avant. Příplatek ve srovnání s limuzínou činí ve všech výbavách shodných 67.000 Kč, navíc má praktičtější karosářská varianta ve standardu i elektriky ovládané víko zavazadelníku, střešní ližiny a zadní opěradlo dělené a sklopné v poměru 40:20:40.

Stejný motor lze co nevidět očekávat také v aktualizovaném ceníku Audi A7 Sportback, kde je zatím testovaný motor 50 TDI jedinou dostupnou motorizací.

Audi A6 a A6 Avant - první technická data motoru 40 TDI
A6A6 Avant
Objem [l]2.02.0
Výkon [kW]150150
Točivý moment [N.m]400400
Emise [CO2]112-114119-129
Spotřeba paliva [l/100 km]4,3-4,74,5-4,9

Vstoupit do diskuze (33)