Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi A6
Audi A6
Audi A6
Audi A6
152 Fotogalerie

Audi A6 už koupíte se čtyřválcem. A vejdete se pod 1,4 milionu korun

Novým základem motorové palety Audi A6 se stala pohonná jednotky 40 TDI, tedy dvoulitrový čtyřválec s výkonem 150 kW. Čtyři kruhy už v cenících vyčíslily jeho hodnotu.

Horké novinky z Ingolstadtu už před námi nemají mnoho tajemství. Testovali jsme vlajkovou loď A8, sportovně střižné A7 Sportback a před pár dny opustila redakční garáži i nová A6. Ještě než dojde na tradiční test, v našem případě exempláře s třílitrovým šestiválcem, podívejme se podrobněji na ceník modelu. Ten se totiž rozšířil o nový agregát…

Je jím základní motorizace v podobě dvoulitrového čtyřválce s výkonem 150 kW (204 k), jenž značka obchodně označuje coby 40 TDI. Vůz se páruje se sedmistupňovou samočinnou převodovkou S tronic (silnější motory mají Tiptronic o osmi stupních), jež posílá sílu na přední kola. Podrobné technické informace zatím neznáme, ale můžeme se seznámit s cenami v jednotlivých výbavách.

V té základní přijde nové Audi A6 na 1.399.900 Kč a již tak jde o slušně vybavený kousek. Počítejte se sedmnáctipalcovými koly, dvouzónovou klimatizací, parkovacími senzory vpředu a vzadu, LED předními a zadními světlomety, MMI zábavním systémem se dvěma obrazovkami a mild-hybridní technologií. V případě nového čtyřválce však nesází na 48V palubní síť jako šestiválce, ale pracuje s 12 V.

Vyšší výbava Sport už přijde na 1.464.900 Kč a součástí jsou 18“ litá kola, boční přívody vzduchu v předním nárazníku a zadní difuzor s hliníkovou vsadkou, dekorace z hliníku, sportovní multifunkční kožený volant či sportovní sedačky vpředu. Stejnou částku dáte i za provedení Design, které se vyznačuje ambientním osvětlením, multifunkčním volantem a ani tady nechybí přívody vzduchu a zadní difuzor.

Novou pohonnou jednotku 40 TDI samozřejmě dostal i kombík, tedy A6 Avant. Příplatek ve srovnání s limuzínou činí ve všech výbavách shodných 67.000 Kč, navíc má praktičtější karosářská varianta ve standardu i elektriky ovládané víko zavazadelníku, střešní ližiny a zadní opěradlo dělené a sklopné v poměru 40:20:40.

Stejný motor lze co nevidět očekávat také v aktualizovaném ceníku Audi A7 Sportback, kde je zatím testovaný motor 50 TDI jedinou dostupnou motorizací.

Audi A6 a A6 Avant - první technická data motoru 40 TDI
A6A6 Avant
Objem [l]2.02.0
Výkon [kW]150150
Točivý moment [N.m]400400
Emise [CO2]112-114119-129
Spotřeba paliva [l/100 km]4,3-4,74,5-4,9