Test Auto.cz

Audi A7 Sportback 50 TDI quattro – Nezůstal kámen na kameni

1.8. 2018
Verdikt
 

Známé tvary zabalené do inovovaného vzhledu ukrývajícího nejmodernější technologie, to je A7 Sportback, které jsme vyzkoušeli s motorem 50 TDI, rozumějte třílitrovým naftovým šestiválcem o výkonu 210 kW.

Na detroitském autosalonu v roce 2009 představila automobilka z Ingolstadtu koncept Audi Sportback, předobraz Audi A7, ze kterého se o rok později vyklubal vůz sériové produkce. První generace se ve srovnání s vlajkovou lodí A8 či menší A6 vyznačovala výrazně se svažující zádí, což mnozí označovali za kupé, byť fakticky šlo o liftback (respektive fastback).

Po sedmiletém cyklu první generace přišel čas na provedení číslo dvě, které se nám představilo na podzim loňského roku a prvně jsme jej mohli prozkoumat letos na ženevském výstavišti. Ve srovnání s předchůdcem sice v celkovém měřítku nejde o revoluci, ale první dojem byl více než dobrý. O to více jsem se těšil na to, až dostaneme příležitost vůz vyzkoušet na českých silnicích. Kupříkladu futuristické pracoviště řidiče se dvěma velkými obrazovkami jsem si už osahal při mezinárodních jízdách s Audi A6, ale až týdenní testovací soužití ukázalo, že se mám stále co učit.

Mimochodem: výše popsaný koncept Audi Sportback byl před téměř deseti lety v Detroitu představen s třílitrovým šestiválcem v útrobách. A i když za poslední roky prochází automobilový trh motorovou revolucí, na diesely ve velkých vozech čtyři kruhy nezanevřely. A shodou okolností agregát se stejným objemem a počtem válců trůnil i v testovaném exempláři. Tentokrát však v modernějším hávu a coby mild-hybrid. Pojďme ale popořadě...

Milionová výbava

Zaslouží-li si Audi A7 z nějakého důvodu honosit přívlastkem Sportback, pak je to zcela jistě pro karoserii kombinující sport a eleganci. Dynamicky působící auto zvládá skvěle maskovat své nemalé rozměry, vždyť na délku má vůz 4.969 mm, přičemž do šířky zabere bez zrcátek 1.908 mm. Tomu pak kontrastuje střízlivá výška 1.422 mm, což ve výsledku přináší hodně povedenou a vyváženou siluetu.

Jízdní dojmy s Audi A6: Komfortní kancelář na kolech

Změny exteriéru už jsem nakousnul v úvodu a není žádným tajemstvím, že se nesou v duchu nové vlajkové lodi Audi A8. Stále si však stojím za tím, že jde spíše o evoluci. Poznáte ji kupříkladu díky širší šestiúhelníkové masce, vzadu zase dvě generace odlišuje vodorovný pásek mezi koncovými světlomety. Světelná show při odemčení či zamčení vozu nechává vzpomenout na ikonického Knight Ridera. Kromě toho nechybí na zádi ani elektricky výsuvný zadní spoiler, jenž taktéž můžeme pamatovat od předchůdce.

Ani v základu žádné holátko nečekejte, cenovka 1.745.900 Kč, jež se váže k naší (a aktuálně jediné nabízené) motorizaci, přináší košatou výbavu: dostanete kupříkladu osmnáctipalcová kovaná kola, dvouzónovou klimatizaci, LED světlomety vpředu a vzadu, multifunkční volant, navigaci, bezklíčkový přístup či balík bezpečnostních asistentů. Když se ale rozšoupnete a začnete v konfigurátoru zaškrtávat jednu položku za druhou, nedivte se, že celkové cena vystřelí o další milion korun.

To máte akční paket Gravity (namátkou se čtyřzónovou klimatizací, HD Matrix LED světlomety, ostřikovači světel, sklopnými zrcátky nebo komfortním klíčkem) za 142.000 Kč, komfortnější sedačky s paměťovou funkcí a volant s voličem převodovky v kontrastním prošití za 110.100 Kč, lité dvacítky Audi Sport za 53.600 Kč či pneumatický podvozek s cenovkou 57.900 Kč… korunka ke korunce a cena testovaného exempláře v šedé barvě (ta stojí 28.700 Kč) se šplhá na 2.826.500 Kč. A to opravdu není málo.

Probereme to v kanceláři

Omluvou pro čtyři kruhy je ovšem fakt, že za takovou částku dostanete doslova luxusní kancelář na kolech, která nejenže vypadá dobře zvenčí, ale interiér se vám nebude chtít opouštět ani po dlouhých cestách. Sedačky mají široké sedáky a slušné boční vedení, takže tělo podrží i při svižnější jízdě. Díky širokému spektru možností nastavení se ideální řidičská pozice hledá snadno, tvary palubovky neomezují prostor pro nohy a kdyby tu někomu bylo v oblasti pravého kolene přeci jen těsno, opře si jej o obložení z příjemně měkkého materiálu.

obrázek [600 x 403]  

Tvůrci pracovali s velkorysým rozvorem 2.926 mm, což s sebou přináší porci prostoru i pro cestující v druhé řadě. I tady se posadíte do pohodlných sedaček, o místo pro nohy si nemusím dělat nouzi já (176 cm), ani cestující atakující hranici dvou metrů. Svažující se střecha často kráčí ruku v ruce s ošizeným prostorem nad hlavou, ani tady ale A7 snad není co vytknout. Nejste-li hvězda basketbalové reprezentace, určitě se vzadu nebudete cítit nikterak utiskováni. Problém pro lidi vyššího vzrůstu tak může být u druhé řady snad jen užší nástupní prostor.

Vraťme se ale ještě na pracoviště řidiče, ve kterém zcela jistě nepřehlédnete dvě obrovské obrazovky umístěné na středu palubovky. Horní má úhlopříčku 10,1“, spodní pak 8,6“. Oba displeje jsou nakloněné směrem k řidiči, což práci se zábavním systémem usnadňuje. Systém jsem si prvně oťukal v Audi A6 a byť jsem stále rád za fyzická tlačítka kolem multimédií, Audi se podařilo tento prvek vyladit hodně dobře.

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Chod infotainmentu sice vyžaduje cvik a ideálně dlouhou úvodní přednášku v showroomu, když si ale vše nastavíte dle vlastních představ a se systémem se sžijete, uznáte, že jde o podstatně lepší řešení než v případě konkurentů, kteří veškeré možnosti auta uschovávají do jediné obrazovky. I s haptickou zpětnou vazbou (jejíž intenzitu lze nastavit, případně zcela vypnout) však práce s obrazovkami vyžaduje notnou dávku pozornosti, navíc s mezigenerační změnou, která hlavní displej posunula níže ze zorného pole řidiče.

Sázka na eleganci v případě A7 ani neubírá nic z praktické stránky věci. Zavazadelník pojme v základu 535 litrů, díky vysoko se vyklápějícímu víku a nízké nákladové hraně je do kufru snadný přístup a pod podlážku se vejde i plnohodnotná rezerva. Sklopením zadní lavice pak získáte takřka rovnou ložnou plochu, na kterou se vejde klidně horské kolo či rozložená skříň z nábytkářského komplexu.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A7 Sportback 50 TDI quattro

Cena v základní výbavě: 1 745 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 826 500 Kč

Základní výbava:18“ kovaná kola, dvouzónová automatická klimatizace, elektricky ovládané víko zavazadelníku, bezklíčkové otevírání a startování, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, LED přední světlomety, LED zadní světlomety, 8,8“ displej s navigací, multifunkční kožený volant, sada na opravu pneumatik, hlídání jízdního pruhu, parkovací kamera, zvětšení palivové nádrže na 73 l

Výbava testovaného vozu:20“ litá kola Audi Sport (+53.600 Kč), akční paket Gravity (čtyřzónová klimatizace, HD Matrix LED světlomety s dynamickými směrovkami, ostřikovače světlometů, asistenční paket Tour, komfortní klíček, ambientní osvětlení interiéru, Audi Phone box, Audi Sound systém) (+142.000 Kč), Audi Design selection (komfortní sedadla vpředu s paměťovou funkcí, volant a volič převodovky s kontrastním prošitím (+110.100 Kč), adaptivní pneumatický podvozek (+57.900 Kč), asistent nočního vidění (+62.300 Kč), asistenční paket City (+34.400 Kč), Bang & Olufsen Premium sound systém pro paket Gravity (+22.200 Kč), digitální příjem rádia (+12.500 Kč), dvojitá akustická skla (+14.500 Kč), dynamické řízení všech kol (+55.100 Kč), elektrické polohování volantu (+11.600 Kč), HD Matrix LED světlomety s Audi laserovým světlem (+31.800 Kč), head-up displej (+40.500 Kč), kamery snímající 360stupňové okolí vozu (+33.300 Kč), nezávislé topení s dálkovým ovládáním (+46.000 Kč), masážní a odvětrávané přední sedačky (+44.900 Kč), MMI navigace plus s MMI touch response (+63.700 Kč), rozšířený paket kožené výbavy (+40.300 Kč), S line exteriérový paket (+53.200 Kč) atd.

Další špatný den pro Deutsche Bank: tržní hodnotou ji přeskočila fintechová Wirecard Další špatný den pro Deutsche Bank: tržní hodnotou ji přeskočila fintechová Wirecard

Akcie německé společnosti Wirecard, která zajišťuje…

Propad liry působí potíže českým firmám v Turecku Propad liry působí potíže českým firmám v Turecku

Padající kurz turecké liry působí potíže českým firmám,…

Mobilní bankovnictví strmě roste, podíl internetového stagnuje Mobilní bankovnictví strmě roste, podíl internetového stagnuje

Internetové bankovnictví v posledních letech stagnuje,…

 
Technické údaje
Motor Audi A7 Sportback 50 TDI quattro
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 210 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 2250 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 5.1 / 5.5
Emise CO2:142
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 535 / -
Objem nádrže (l):73
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2535 / 580
Rozměr pneu:255/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4969
b) šířka (mm): 1908
c) výška (mm): 1422
d) rozvor (mm): 2926
e) rozchod vpředu (mm): 1651
f) rozchod vzadu (mm): 1637
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1026
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):949
k) šířka vpředu (mm): 1525
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 450
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi A7 Sportback 50 TDI quattro –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech

Snaha obejít platné emisní limity není záležitostí…

Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

 



Nové Audi A7 Sportback odhalilo český ceník. Jak si stojí proti konkurenci? Nové Audi A7 Sportback odhalilo český ceník. Jak si stojí proti konkurenci?

Druhá generace velkého liftbacku z Ingolstadtu je zatím…

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen…

 



 
Porsche slaví rekordy, má nejrychlejší hybrid! Tedy mezi sedany. Luxusními. A se čtyřmi dveřmi

Porsche slaví rekordy, má nejrychlejší hybrid! Tedy mezi sedany. Luxusními. A se čtyřmi dveřmi

Dnes 17:50

Stuttgartská značka se po vzoru ostatních členů koncernu pustila do sbírání světových rekordů. Ty nejnovější jsou ale spíše úsměvné.




Blesk.cz

Těhotná Mesarošová měsíc před porodem: Přibírá do krásy!

Těhotná Mesarošová měsíc před porodem: Přibírá do krásy!

Přestože jí do porodu zbývá ještě měsíc, Dominika Mesarošová (32) už svému chlapečkovi založila rodinné album. A…

Nahá žena v Plzni vypustila chatařům bažanty z klece: Chtěla být blíž přírodě, za trest ji prý podrápalo křoví

Nahá žena v Plzni vypustila chatařům bažanty z…

Zmatenou nahou ženu (22) naháněli v plzeňské zahrádkářské lokalitě na Mikulce strážníci. Žena vypustila chatařům…

 

iSport.cz

Legenda F1 se rozloučí! Alonso bude po sezoně hledat nové výzvy

Legenda F1 se rozloučí! Alonso bude po sezoně hledat…

Španělský pilot Fernando Alonso ukončí po sezoně kariéru ve formuli 1. Sedmatřicetiletý mistr světa z let 2005 a…

Čecha se dotknul posměšný tweet, psal o hodnotách. Bayer se omluvil

Čecha se dotknul posměšný tweet, psal o hodnotách.…

Brankáře Arsenalu Petra Čecha se dotklo, že si fotbalový klub Bayer Leverkusen na sociálních sítích udělal…

 

Reflex.cz

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Víkendový hrdý pochod Prahou si pro sebe - ostatně jako každý rok - ukradli hlavně extremisté. V ulicích Prahy…

Po italském mostu jel v době zřícení i kamion české dopravní firmy. Spadl dolů, ale řidič přežil

Po italském mostu jel v době zřícení i kamion české…

Z Morandiho mostu, jehož část se dnes zřítila v italském Janově, spadl i kamion pražské dopravní společnosti…