Test Auto.cz

Audi A7 Sportback 50 TDI quattro – Nezůstal kámen na kameni

1.8. 2018
Verdikt
 

Známé tvary zabalené do inovovaného vzhledu ukrývajícího nejmodernější technologie, to je A7 Sportback, které jsme vyzkoušeli s motorem 50 TDI, rozumějte třílitrovým naftovým šestiválcem o výkonu 210 kW.

Na detroitském autosalonu v roce 2009 představila automobilka z Ingolstadtu koncept Audi Sportback, předobraz Audi A7, ze kterého se o rok později vyklubal vůz sériové produkce. První generace se ve srovnání s vlajkovou lodí A8 či menší A6 vyznačovala výrazně se svažující zádí, což mnozí označovali za kupé, byť fakticky šlo o liftback (respektive fastback).

Po sedmiletém cyklu první generace přišel čas na provedení číslo dvě, které se nám představilo na podzim loňského roku a prvně jsme jej mohli prozkoumat letos na ženevském výstavišti. Ve srovnání s předchůdcem sice v celkovém měřítku nejde o revoluci, ale první dojem byl více než dobrý. O to více jsem se těšil na to, až dostaneme příležitost vůz vyzkoušet na českých silnicích. Kupříkladu futuristické pracoviště řidiče se dvěma velkými obrazovkami jsem si už osahal při mezinárodních jízdách s Audi A6, ale až týdenní testovací soužití ukázalo, že se mám stále co učit.

Mimochodem: výše popsaný koncept Audi Sportback byl před téměř deseti lety v Detroitu představen s třílitrovým šestiválcem v útrobách. A i když za poslední roky prochází automobilový trh motorovou revolucí, na diesely ve velkých vozech čtyři kruhy nezanevřely. A shodou okolností agregát se stejným objemem a počtem válců trůnil i v testovaném exempláři. Tentokrát však v modernějším hávu a coby mild-hybrid. Pojďme ale popořadě...

Milionová výbava

Zaslouží-li si Audi A7 z nějakého důvodu honosit přívlastkem Sportback, pak je to zcela jistě pro karoserii kombinující sport a eleganci. Dynamicky působící auto zvládá skvěle maskovat své nemalé rozměry, vždyť na délku má vůz 4.969 mm, přičemž do šířky zabere bez zrcátek 1.908 mm. Tomu pak kontrastuje střízlivá výška 1.422 mm, což ve výsledku přináší hodně povedenou a vyváženou siluetu.

Jízdní dojmy s Audi A6: Komfortní kancelář na kolech

Změny exteriéru už jsem nakousnul v úvodu a není žádným tajemstvím, že se nesou v duchu nové vlajkové lodi Audi A8. Stále si však stojím za tím, že jde spíše o evoluci. Poznáte ji kupříkladu díky širší šestiúhelníkové masce, vzadu zase dvě generace odlišuje vodorovný pásek mezi koncovými světlomety. Světelná show při odemčení či zamčení vozu nechává vzpomenout na ikonického Knight Ridera. Kromě toho nechybí na zádi ani elektricky výsuvný zadní spoiler, jenž taktéž můžeme pamatovat od předchůdce.

Ani v základu žádné holátko nečekejte, cenovka 1.745.900 Kč, jež se váže k naší (a aktuálně jediné nabízené) motorizaci, přináší košatou výbavu: dostanete kupříkladu osmnáctipalcová kovaná kola, dvouzónovou klimatizaci, LED světlomety vpředu a vzadu, multifunkční volant, navigaci, bezklíčkový přístup či balík bezpečnostních asistentů. Když se ale rozšoupnete a začnete v konfigurátoru zaškrtávat jednu položku za druhou, nedivte se, že celkové cena vystřelí o další milion korun.

To máte akční paket Gravity (namátkou se čtyřzónovou klimatizací, HD Matrix LED světlomety, ostřikovači světel, sklopnými zrcátky nebo komfortním klíčkem) za 142.000 Kč, komfortnější sedačky s paměťovou funkcí a volant s voličem převodovky v kontrastním prošití za 110.100 Kč, lité dvacítky Audi Sport za 53.600 Kč či pneumatický podvozek s cenovkou 57.900 Kč… korunka ke korunce a cena testovaného exempláře v šedé barvě (ta stojí 28.700 Kč) se šplhá na 2.826.500 Kč. A to opravdu není málo.

Probereme to v kanceláři

Omluvou pro čtyři kruhy je ovšem fakt, že za takovou částku dostanete doslova luxusní kancelář na kolech, která nejenže vypadá dobře zvenčí, ale interiér se vám nebude chtít opouštět ani po dlouhých cestách. Sedačky mají široké sedáky a slušné boční vedení, takže tělo podrží i při svižnější jízdě. Díky širokému spektru možností nastavení se ideální řidičská pozice hledá snadno, tvary palubovky neomezují prostor pro nohy a kdyby tu někomu bylo v oblasti pravého kolene přeci jen těsno, opře si jej o obložení z příjemně měkkého materiálu.

obrázek [600 x 403]  

Tvůrci pracovali s velkorysým rozvorem 2.926 mm, což s sebou přináší porci prostoru i pro cestující v druhé řadě. I tady se posadíte do pohodlných sedaček, o místo pro nohy si nemusím dělat nouzi já (176 cm), ani cestující atakující hranici dvou metrů. Svažující se střecha často kráčí ruku v ruce s ošizeným prostorem nad hlavou, ani tady ale A7 snad není co vytknout. Nejste-li hvězda basketbalové reprezentace, určitě se vzadu nebudete cítit nikterak utiskováni. Problém pro lidi vyššího vzrůstu tak může být u druhé řady snad jen užší nástupní prostor.

Vraťme se ale ještě na pracoviště řidiče, ve kterém zcela jistě nepřehlédnete dvě obrovské obrazovky umístěné na středu palubovky. Horní má úhlopříčku 10,1“, spodní pak 8,6“. Oba displeje jsou nakloněné směrem k řidiči, což práci se zábavním systémem usnadňuje. Systém jsem si prvně oťukal v Audi A6 a byť jsem stále rád za fyzická tlačítka kolem multimédií, Audi se podařilo tento prvek vyladit hodně dobře.

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Chod infotainmentu sice vyžaduje cvik a ideálně dlouhou úvodní přednášku v showroomu, když si ale vše nastavíte dle vlastních představ a se systémem se sžijete, uznáte, že jde o podstatně lepší řešení než v případě konkurentů, kteří veškeré možnosti auta uschovávají do jediné obrazovky. I s haptickou zpětnou vazbou (jejíž intenzitu lze nastavit, případně zcela vypnout) však práce s obrazovkami vyžaduje notnou dávku pozornosti, navíc s mezigenerační změnou, která hlavní displej posunula níže ze zorného pole řidiče.

Sázka na eleganci v případě A7 ani neubírá nic z praktické stránky věci. Zavazadelník pojme v základu 535 litrů, díky vysoko se vyklápějícímu víku a nízké nákladové hraně je do kufru snadný přístup a pod podlážku se vejde i plnohodnotná rezerva. Sklopením zadní lavice pak získáte takřka rovnou ložnou plochu, na kterou se vejde klidně horské kolo či rozložená skříň z nábytkářského komplexu.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A7 Sportback 50 TDI quattro

Cena v základní výbavě: 1 745 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 826 500 Kč

Základní výbava:18“ kovaná kola, dvouzónová automatická klimatizace, elektricky ovládané víko zavazadelníku, bezklíčkové otevírání a startování, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, LED přední světlomety, LED zadní světlomety, 8,8“ displej s navigací, multifunkční kožený volant, sada na opravu pneumatik, hlídání jízdního pruhu, parkovací kamera, zvětšení palivové nádrže na 73 l

Výbava testovaného vozu:20“ litá kola Audi Sport (+53.600 Kč), akční paket Gravity (čtyřzónová klimatizace, HD Matrix LED světlomety s dynamickými směrovkami, ostřikovače světlometů, asistenční paket Tour, komfortní klíček, ambientní osvětlení interiéru, Audi Phone box, Audi Sound systém) (+142.000 Kč), Audi Design selection (komfortní sedadla vpředu s paměťovou funkcí, volant a volič převodovky s kontrastním prošitím (+110.100 Kč), adaptivní pneumatický podvozek (+57.900 Kč), asistent nočního vidění (+62.300 Kč), asistenční paket City (+34.400 Kč), Bang & Olufsen Premium sound systém pro paket Gravity (+22.200 Kč), digitální příjem rádia (+12.500 Kč), dvojitá akustická skla (+14.500 Kč), dynamické řízení všech kol (+55.100 Kč), elektrické polohování volantu (+11.600 Kč), HD Matrix LED světlomety s Audi laserovým světlem (+31.800 Kč), head-up displej (+40.500 Kč), kamery snímající 360stupňové okolí vozu (+33.300 Kč), nezávislé topení s dálkovým ovládáním (+46.000 Kč), masážní a odvětrávané přední sedačky (+44.900 Kč), MMI navigace plus s MMI touch response (+63.700 Kč), rozšířený paket kožené výbavy (+40.300 Kč), S line exteriérový paket (+53.200 Kč) atd.

Novým šéfem dozorčí rady Letiště Praha je ekonom Švejnar, nahradil Minaříka Novým šéfem dozorčí rady Letiště Praha je ekonom Švejnar, nahradil Minaříka

Dosavadní předseda dozorčí rady Letiště Praha Petr…

Po Merkelové přichází digitální AKK. Kdo je nová lídryně nejsilnější německé strany? Po Merkelové přichází digitální AKK. Kdo je nová lídryně nejsilnější německé strany?

Katolička se silným sociálním cítěním, které nevadí…

Francií hýbou demonstrace, zúčastnilo se jich přes sto třicet tisíc lidí Francií hýbou demonstrace, zúčastnilo se jich přes sto třicet tisíc lidí

Čtvrtou sobotu v řadě protestovali lidé po celé Francii…

 
Technické údaje
Motor Audi A7 Sportback 50 TDI quattro
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 210 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 2250 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 5.1 / 5.5
Emise CO2:142
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 535 / -
Objem nádrže (l):73
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2535 / 580
Rozměr pneu:255/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4969
b) šířka (mm): 1908
c) výška (mm): 1422
d) rozvor (mm): 2926
e) rozchod vpředu (mm): 1651
f) rozchod vzadu (mm): 1637
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1026
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):949
k) šířka vpředu (mm): 1525
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 450
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi A7 Sportback 50 TDI quattro –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

Zachránil systém Halo jezdce F1? FIA vydala závěrečnou zprávu Zachránil systém Halo jezdce F1? FIA vydala závěrečnou zprávu

Mezinárodní automobilová federace FIA vydala závěrečnou…

 



Audi RS7 Sportback zachyceno špiony. Dostane osmiválec s výkonem přes 600 koní Audi RS7 Sportback zachyceno špiony. Dostane osmiválec s výkonem přes 600 koní

Už příští rok se dočkáme nejsportovnější varianty modelu…

Nové Audi A7 Sportback odhalilo český ceník. Jak si stojí proti konkurenci? Nové Audi A7 Sportback odhalilo český ceník. Jak si stojí proti konkurenci?

Druhá generace velkého liftbacku z Ingolstadtu je zatím…

 



 
Škodovky prodávané v Číně: Čínské Češky

Škodovky prodávané v Číně: Čínské Češky

Včera

Právě představený Kodiaq GT je už druhý model Škody nabízený výhradně na čínském trhu, a tedy navržený podle tamního vkusu. Tomu se ale musí přizpůsobit i nám důvěrně známé škodovky, chtějí-li uspět.




Blesk.cz

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí uživatele Facebooku

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí…

Zvláštní chyba se v posledních dnech objevila mnoha lidem na Facebooku. Začaly jim znovu přicházet zprávy, které…

Čechům hrozí nižší důchody. Experti: Možná se „přiškrtí“ kvůli stárnutí a dluhům

Čechům hrozí nižší důchody. Experti: Možná se…

Během půlstoletí bude bezmála třetina Čechů starší 65 let, což extrémně navýší výdaje států na důchody. A…

 

iSport.cz

Chalupa rozhodl východočeské derby. Byl to pašerák, smál se útočník

Chalupa rozhodl východočeské derby. Byl to pašerák,…

Ve 41. minutě objel Matěj Chalupa pardubickou dvojici Děrvuk + Cardwell, vystřelil a puk propadl výstrojí Petera…

Costa vyzývá k větší bojovosti: Bodů se vzdáváme příliš snadno

Costa vyzývá k větší bojovosti: Bodů se vzdáváme…

Deprese, zmar, nechápavé kroucení hlavou. V totálním rozkladu končila znovu po týdnu svůj ligový zápas Sparta.…

 

Reflex.cz

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech. Drsné snímky ukazují život mentálně postižených Indonésanů

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech.…

Budova, kde se „léčí“ desítky Indonésanů trpící různými duševními nemocemi, nepřipomíná nemocnici, nýbrž…

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda, samá velká pátrání

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda,…

V kinech teď pořád někdo něco hledá. Krásnou sousedku, padoucha šéfujícího městu na kolečkách, vánoční světlo,…