Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 2014: V8 TDI má 283 kW a 850 N.m

Jan Mička Jan Mička 21. 8. 2013 • 11:06
69
418
Zobrazit náhledy (69)
Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8
Lehká konstrukce, vynikající komfort a široké použití nejpokrokovějších technologií. Takto prezentuje Audi omlazenou vlajkovou loď A8.

Audi A8 si zachovalo své základní rozměry. Na délku měří 5137 milimetrů, je 1949 milimetrů široké a 1460 milimetrů vysoké. Rozvor náprav měří 2992 milimetrů, v případě verze Long je o 130 milimetrů delší. Úctyhodné rozměry se však nepodepsaly na základní hmotnosti vozu. Nejlehčí Audi A8 s motorem 3.0 TFSI váží pouze 1830 kilogramů, což je nejnižší hodnota mezi limuzínami s pohonem všech kol. Výborného výsledku bylo dosaženo díky lehké konstrukci šasi Audi Space Frame, které váží jen 231 kilogramů.

Kosmetické změny jsou znatelné hlavně v přední části. Charakteristická single frame přední maska dostala nové žebrování a nyní nezasahuje až na samotný okraj nárazníku. I nejlevnější verze disponují diodovými světlomety, revoluční lampy Matrix-LED jsou za příplatek. Jejich systém spolupracuje s kamerou, která sleduje chodce a protijedoucí automobily. Pokud kamera detekuje objekt, jednotlivé diody se automaticky ztlumí nebo zcela vypnou, aby nedocházelo k oslňování. Diody tak tvoří před autem řady světel a stínů. Systém navíc umožňuje i přisvětlování do zatáčky, které detekuje díky datům z navigace.

Vzadu najdeme nový nárazník se dvěma koncovkami výfuku. Jejich tvar bude shodný pro všechny verze vyjma sportovní S8. Modernizací prošly i diodové lampy s šikovně zakomponovanými couvacími světly. Na výběr bude z dvanácti odstínů laků karoserie a nových litých kol s rozměrem až 21“.

Motory s vyšším výkonem

Audi si pro modernizovanou vlajkovou loď připravilo širokou paletu pohonných jednotek. Základ tvoří naftový šestiválec 3.0 TDI o výkonu 190 kW (+6 kW), u kterého výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km. Komu by to nestačilo a opravdu by si přál mít pod kapotou vznětový motor, může sáhnout po osmiválci 4.2 TDI s výkonem 283 kW a mohutným točivým momentem 850, místo dosavadních 800 N.m.

Benzínový základ představuje kompresorem přeplňovaný šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 228 kW (+15 kW). Další variantou je twin-turbo osmiválec 4.0 TFSI o výkonu 320 kW (+11 kW), který vlajkovou loď rozhoupe z klidu na 100 km/h za 4,5 sekundy. Tutéž jednotku najdete i ve sportovnější verzi S8, kde má výkon 382 kW.

Opravdoví fajnšmekři sáhnou po verzi A8 L W12, která má pod kapotou dvanáctiválec o objemu 6,3 litru a výkonu 368 kW. Automobilka u něj udává kombinovanou spotřebu 11,7 l/100 km, což je nejlepší hodnota mezi dvanáctiválci. Kultivovanost jednotky je navíc posílena systémem Active Noise Cancellation, který potlačuje nepříjemné vibrace. Systém je použit také u hybridní a osmiválcové naftové verze.

V nabídce bude i hybrid, jehož pohon zajišťuje čtyřválec 2.0 TFSI a elektromotor. Souhrnný výkon 180 kW putuje na přední kola. Díky lithium-iontovému akumulátoru je limuzína schopna ujet až 3 kilometry čistě na elektřinu. Audi deklaruje průměrnou spotřebu 6,3 l/100 km. Všechny verze budou spolupracovat s osmistupňovou převodovkou Tiptronic.

Interiér vlajkové lodi nabídne vše, co si dokáže obyčejný smrtelník jen představit. Základem je informační systém MMI s integrovaným Wi-Fi vysílačem pro komunikaci s celou řadou přenosných zařízení. Stejně jako u modelu S3 je k dispozici připojení k síti 4G a přeinstalované aplikace Google Earth a Google Street View. Nebude chybět ozvučení Bang & Olufsen a zábavní systém pro zadní sedačky se dvěma displeji a DVD přehrávačem.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2013 07:00
Re: Je Audi OEM vyrobca?
Myslíš tu řeku co se menuje Chemnitz v lužický srbštině Kamienica německy Steinbach? >:-[]
24. 8. 2013 01:28
Re: Je Audi OEM vyrobca?
Však jsem myslel to sídliště. :-) Tak se to místo jmenovalo. Co z toho, že to nebylo město. V obou případech se shoduje s názvem řeky. A ta i tehdá řekou byla.
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2013 16:31
Re: V8TDI žije
Třeba [odkaz]
Jinak bacha na pojmy, celebrita a individualita můžou bejt 2 různý pojmy >:-[]
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2013 15:02
Re: V8TDI žije
A kterej z nich má bejt ta individualita co se vyzná v autech? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2013 15:01
Re: Je Audi OEM vyrobca?
Kdepak. Kamienica je jen v hornolužický srbštině název prapůvodního starýho slovanskýho sídliště. Město se vod prvopočátku to je ca vod poloviny 12. století menuje Chemnitz ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku