Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 ne-quattro: Luxus s uspořádáním vše vpředu

David Bureš
Diskuze (106)
Audi A8 s šestiválcem 3,0 TDI bude možné objednat i bez quattra.

Největší sedan z Ingolstadtu je možné na vybraných trzích objednat i bez pohonu všech kol. Český importér Audi A8 bez quattra zatím, podle internetových stránek Audi.cz nenabízí.

Audi A8 s pohonem předních kol je možné si pořídit výhradně s novou výkonovou variantou třílitrového turbodieselu, naladěnou na výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 400 Nm. Tato nejslabší verze je určena jen pro A8 s pohonem předních kol. V Česku nabízený nejslabší šestiválec 3,0 TDI dosahuje výkonu 184 kW (250 kW) a točivého momentu 550 Nm.

A8 s vznětovým šestiválcem a pohonem předních kol zrychlí z 0 na 100 km/h za rovných 8,0 s a jede maximální rychlostí 235 km/h. V kombinovaném cyklu spotřebuje 6,0 l/100 km. To je o 0,2 litru více než v případě konkurenčního Mercedes-Benz S 250 CDI se vznětovým čtyřválcem o totožném výkonu 150 kW.

Tak jako Audi A8 se systémem quattro používá i verze s poháněnými předními koly osmistupňovou automatickou převodovku Tiptronic.

Výbava A8 FWD je totožná s ostatními motorizacemi. Na vybraných trzích bude možné s pohonem předních kol objednat i prodlouženou variantu A8 L.

U našich západních sousedů stojí A8 FWD 69.900 euro (cca 1.741.000,- Kč) včetně německé 19% daně z přidané hodnoty, což je o 4.000 euro (zhruba 99.600,- Kč) méně než v případě A8 s pohonem všech kol a 3,0 TDI o výkonu 184 kW (250 kW).

V poslední době je A8 už druhým ingolstadtským modelem, který je nově možné objednat bez quattra. O pohon všech kol nedávno přišlo i SUV Audi Q5. S motorem 2,0 TDI (105 kW) stojí taková Q5 na českém trhu 916.200,-Kč.

David Bureš
Diskuze (106)
9. 10. 2011 22:16
Re: Úplne normálne.
Tak jsem to určitě nemyslel. ;-)
To máš určitě pravdu, ale je otázka, jestli to platí pro všechny konstrukce 4x4, celkem by mě zajímalo, jestli by se v takové situaci např. starší Haldexy vůbec stačily aktivovat...
Kromě toho u moderních aut to celkem dobře vyrovnává ESP. :-)
Avatar - white label
9. 10. 2011 18:58
Re: Úplne normálne.
Za "blbost" zřejmě ne, ale původně to od tebe vyznělo tak, že 4x4 nemá obecně pro bezpečnost v zimních podmínkách prakticky žádný přínos hlavně proto, že někteří co 4x4 mají, v zimě nepoužívají zimní pneu. Proto jsem taky napsal, to přirovnání.
Třeba v zimních podmínkách při jízdě z prudšího kopce je (při "brždění motorem") 4x4 bezpečnější, než 2x4...
9. 10. 2011 18:23
Re: Úplne normálne.
Tak to jsi mě špatně pochopil. Já rozhodně nezpochybňoval přínos 4x4 jako takový ( i když třeba při brždění je ti jakýkoliv pohon na nic a vyšší váha 4x4 se stává nevýhodou), ale ten přínos je podle mého přeceňován, a proto jsem taky napsal tu první větu o tom, že s kvalitnějšími pneu (o tom, že mají být určené pro konkrétní dobu/povrch nemluvě) dostaneš "více muziky".
Jestli jsi to pochopil tak, že považuji 4x4 za blbost, tak to určitě není. Jinak bych ji neměl ve své garáži... ;-)
Avatar - white label
9. 10. 2011 09:39
Re: Úplne normálne.
Že jsem měl pravdu s tím 4x4, jsi uznal už před tím (cituji: "S těma 4kolkama máš pravdu,...") , proto jsem se teď věnoval jen těm společným rizikovým faktorů nadměrného pití alkoholu a kouření, což jsi uznal až teď (to mimochodem oceňuju), takže teď ani nevím s čím bych měl ještě souhlasit?
Že jsou zimní pneu v zimních podmínkách velmi důležité přece vůbec nezpochybňuju už od začátku. Naopak, ty ses pokoušel přes individuálně nevhodně použité pneu zpochybnit určitý obecnější přínos bezpečnosti vozu se 4x4 v zimních podmínkách.
To je jako bys zpochybnil přínos pro bezpečnost v zimě třeba u ABS jen proto, že jsou i tací, kteří sice ABS mají, ale nepřezujou na zimní pneu a naopak jiní ABS nemají, ale přezujou...

P.S. Bohužel jsou i tací, kteří nemají ABS (ani 4x4) a nemají ani ty zimní pneu v zimě... a (nejen) ti takovou "argumentaci" vyvrací zcela jasně. ;-)
9. 10. 2011 00:09
Re: Úplne normálne.
Uznávám, že jsem řekl blbost, když jsem si to příliš zjednodušil a prohlásil, že nezpůsobuje stejné nemoci. Nicméně stojím si zatím, že patogeneze jednotlivých pochodů je jiná a podle mého to proto na sobě závislé není.
Celkem jsme odběhli od tématu, nemyslíš ? S pohonem & pneumatikami hádám souhlasíš, když jsi je už zazdil úplně... ;-)