Audi A8 ne-quattro: Luxus s uspořádáním vše vpředu
Největší sedan z Ingolstadtu je možné na vybraných trzích objednat i bez pohonu všech kol. Český importér Audi A8 bez quattra zatím, podle internetových stránek Audi.cz nenabízí.
Audi A8 s pohonem předních kol je možné si pořídit výhradně s novou výkonovou variantou třílitrového turbodieselu, naladěnou na výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 400 Nm. Tato nejslabší verze je určena jen pro A8 s pohonem předních kol. V Česku nabízený nejslabší šestiválec 3,0 TDI dosahuje výkonu 184 kW (250 kW) a točivého momentu 550 Nm.
A8 s vznětovým šestiválcem a pohonem předních kol zrychlí z 0 na 100 km/h za rovných 8,0 s a jede maximální rychlostí 235 km/h. V kombinovaném cyklu spotřebuje 6,0 l/100 km. To je o 0,2 litru více než v případě konkurenčního Mercedes-Benz S 250 CDI se vznětovým čtyřválcem o totožném výkonu 150 kW.
Tak jako Audi A8 se systémem quattro používá i verze s poháněnými předními koly osmistupňovou automatickou převodovku Tiptronic.
Výbava A8 FWD je totožná s ostatními motorizacemi. Na vybraných trzích bude možné s pohonem předních kol objednat i prodlouženou variantu A8 L.
U našich západních sousedů stojí A8 FWD 69.900 euro (cca 1.741.000,- Kč) včetně německé 19% daně z přidané hodnoty, což je o 4.000 euro (zhruba 99.600,- Kč) méně než v případě A8 s pohonem všech kol a 3,0 TDI o výkonu 184 kW (250 kW).
V poslední době je A8 už druhým ingolstadtským modelem, který je nově možné objednat bez quattra. O pohon všech kol nedávno přišlo i SUV Audi Q5. S motorem 2,0 TDI (105 kW) stojí taková Q5 na českém trhu 916.200,-Kč.