Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi chystá do roku 2020 tři elektromobily, chce i vodíkové auto

David Bureš
Diskuze (3)

Zájem o elektromobily zatím roste jen na některých trzích, kde jsou kvůli dotacím dostupnější. Audi jim ale věří a chce jich nabídnout více.

Audi se v éře po kauze Dieselgate stejně jako další značky VW Group více zaměří na ekologické vozy. Právě kvůli tomu chce nabídnout více automobilů poháněných elektřinou, a to jak plug-in hybridů, tak čistých elektromobilů. Tyto modely jsou pro Audi důležité hlavně v USA nebo v Číně, kde roste zájem o tyto vozy.

Předseda představenstva čtyř kruhů Rupert Stadler přiznal, že automobilka do roku 2020 představí hned tři elektromobily. Prvním bude v roce 2018 SUV, zatím přezdívané Q6, které bude vycházet z loňského konceptu e-tron quattro. Počítá se i s elektrickými zástupci v kompaktní a vyšší střední třídě. Audi se údajně nevyhýbá ani myšlence elektrického miniauta. O bratru citigo se čtyřmi kruhy se v minulosti už hodně spekulovalo, nejmenším audi ale nadále zůstává A1.

Vedle elektrických aut Audi rozšíří také svoji nabídku plug-in hybridů. V následujících čtyřech letech chce automobilka podle svého šéfa představit několik takových aut. Plug-in hybrid bude určitě odvozen od nových generací modelů A6, A7 a A8.

Součástí nabídky ingolstadtské značky se v budoucnu stane i vůz poháněný palivový články. Stadler tvrdí, že takové auto je pro Audi v následujících letech povinnost. Firma už vodíkem poháněný automobil vyvíjí, v minulosti představila jeho prototyp, A7 Sportback h-tron quattro. Techniku by už automobilka tedy měla, problémem rozšíření takových vozů je ale infrastruktura vodíkových stanic. Proto se „vodíkového“ audi patrně nedočkáme dříve než na začátku příštího desetiletí.

Další důležitou oblastí, na níž se chce Audi zaměřit, jsou také autonomní vozy. Automobilka do budoucna počítá nejen s vylepšením stávajících jízdních asistentů, ale i s plně samoříditelným autem, které bude postrádat volant nebo pedály. Automobilka se přitom v této oblasti nevyhýbá partnerství s dalšími firmami. Nebylo by tak překvapivé, kdyby se Audi snažilo navázat spolupráci s Googlem nebo Applem, jež na takovém autě pracují.

Nabídku Audi však nečeká jen rozšiřování, ale také v určitém ohledu zužování. Automobilka se totiž patrně zbaví třídveřových verzí modelů A1 a A3, jejichž prodeje jsou nízké. „Myslím, že neztratíme mnoho zákazníků,“ říká Stadler o možném konci třídveřové A1 a A3 s tím, že automobilka raději investuje do jiných modelů a jejich derivátů. Konec tak může čekat i další modely nebo méně oblíbené kombinace motorů a převodovek.

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - Hittman
26. 7. 2016 07:10
Tak
díky dotacím přecházíme od socializmu k pravému komunismu )
25. 7. 2016 21:01
Vorsprung durch Technik?
Tento PR článek je opět spíše o tom, jak Audi potažmo VW dohání ujíždějící vlak.
Ke všemu až když musí, protože jim dá US vláda ultimátum.

[odkaz]

O náskoku rozhodně nemůže být řeč!

The settlement “requires VW to invest $2 billion toward improving infrastructure, access and education to support and advance zero emission vehicles. The investments will be made over 10 years, with $1.2 billion directed toward a national EPA-approved investment plan. . .”
25. 7. 2016 16:13
ano
elektricka nebo plug-in hybridni A6 avant nebo A7 by me padla do hledacku meho oka, alespon bych mel zase moznost se k Audi vratit a nepoohlizet se u jinych znacek