Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
AUDI E concept
AUDI E concept
AUDI E concept
AUDI E concept
48 Fotogalerie

Audi chystá dva zcela nové modely v úplně odlišných segmentech. První má premiéru za necelý měsíc

V následujících dvou letech přivede Audi na svět dva klíčové modely, od nichž se bude odvíjet pozice na klíčových trzích.

Audi se aktuálně nachází v procesu globální restrukturalizace, přesto stíhá chrlit jednu novinku za druhou. Aktuálně se soustředí na zdárné uvedení modernizovaných modelů A5 a A6, včetně plně elektrického derivátu, a také SUV Q3 a Q5. Do toho přijde ještě nový základní model pro Evropu a klíčová novinka pro Čínu. Začneme nejdříve zprávou z domácího prostředí.

Vstupní elektromobil o velikosti A3 měl přijít na trh až za dva roky. Nyní se termín přesunul na rok 2026. Výroba bude probíhat v Ingolstadtu. Technické detaily nejsou známé. Nabízí se koncernový základ MEB určený cenově dostupným modelům. Není náhodou, že ve stejném období chce Volkswagen přijít se svou ID.2.

Zato model pro Čínu bude mnohem větší. Zde automobilka bojuje se silnou konkurencí domácích automobilek, které chytily elektromobilitu v první vlně, a kvůli exponenciálnímu vývoji klesají na tamním trhu podíly evropských značek, Audi nevyjímaje. To zde má tradici od roku 1988 a ve spolupráci se společností SAIC si hodlá udržet pozici prostřednictvím tří modelů, které v následujících letech uvede na trh.

Na první nebudeme čekat dlouho. Jeho premiéra je naplánovaná na úvodní novinářský den šanghajského autosalonu, konaný 23. dubna. Veřejnosti se autosalon otevře mezi 25. dubnem a 2. květnem.

Půjde o specifický model, který je na hony vzdálený například evropské produkci. To dokazuje i fakt, že na přídi bude místo tradičních kruhů prostý nápis „AUDI“. Díky spolupráci se státním podnikem SAIC, jenž poskytl platformu, se doba vývoje zkrátila o 30 %.

Čistě elektrický vůz vychází z konceptu Audi E, takže si ponechá místními klienty oblíbený tvar karoserie, který je někde mezi SUV a shooting brake. Z evropské produkce mu je asi nejblíže Citroën C5 X. Celkovými rozměry teoreticky zapadá mezi A5 Avant a A6 Avant. Nezapomínejme, že Čína si potrpí na prostor pro nohy a dlouhé rozvory. V případě Audi E je dimenzovaný na 2.950 mm.

Podoba interiéru není známa. Ponechání základního návrhu konceptu je reálné, ale pravděpodobně přibude pár fyzických tlačítek. Zato o pohonu toho víme více. Platforma SAIC pracuje s 800V architekturou pro ultrarychlé nabíjení 100kWh akumulátoru. Za 10 minut byste měli získat dostatek energie pro ujetí 370 kilometrů. Oslnivý je také plánovaný výkon 562 kW s točivým momentem 800 Nm. Dvojice motorů novinku doslova katapultuje na stovku za 3,6 sekundy. V následujících dvou letech tento model doplní SUV a dynamicky střižený model se svažitou střechou.

Video placeholder
AUDI E concept • Audi