Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi e-benzin je syntetické palivo s oktanovým číslem 100

Audi e-benzin je syntetické palivo s oktanovým číslem 100

Audi e-benzin je syntetické palivo s oktanovým číslem 100 Zdroj: acz

Diskuze (65)
Ingolstadtská automobilka pokračuje ve vývoji alternativních paliv. Po e-ethanolu, e-gasu a e-dieselu přichází e-benzin.

Audi hlásí další úspěch na poli syntetických paliv. Ve spolupráci s firmou Global Bioenergies vyprodukovalo první várku ekologického paliva e-benzin. To je unikátní v tom, že je vyrobeno bez použití ropy.

Vyvinuté syntetické palivo se chlubí vysokým oktanovým číslem RON 100. Palivo neobsahuje žádnou síru nebo benzen, při jeho spalování tak nevznikají škodlivé látky. Jedná se o vysoce kvalitní palivo, které agregátům umožní použít vysoký kompresní poměr pro zvýšení jejich účinnosti.

Výchozím materiálem pro vznik e-benzinu je izobuten, který pro Audi vyrábí v pilotní továrně ve francouzském městečku Pomacle právě společnost Global Bioenergies. Izobuten se zde neprodukuje z ropy, což je obvyklý postup, ale z obnovitelných surovin. Dalším partnerem Audi je Centrum Fraunhofer pro chemicko-biotechnické procesy ve městě Leuna na východě Německa, kde se k přeměně plynného isobutenu do tekutého izooktanu využívá vodík.

Audi bude e-benzin testovat jak v laboratorních podmínkách, tak ve zkušebních motorech. Cílem vývojářů ve střednědobém horizontu je upravit výrobní proces tak, aby k tvorbě paliva nebyla potřeba biomasa. Pokud se to podaří, bude e-benzin možné vyrábět jen za použití vody, vodíku, oxidu uhličitého a slunečního záření.

Ingolstadtská automobilka dlouhodobě vyvíjí nefosilní paliva, aby tak snížila závislost na těch fosilních. Pro zákazníky Audi již vyrábí syntetický metan e-gas, letos v dubnu pak bylo oznámeno zahájení produkce paliva e-diesel. Přes nesporné výhody má e-benzin a další syntetická paliva jednu zásadní nevýhodu, jejich produkce je energeticky náročná.

Vstoupit do diskuze (65)