Audi E-Tron Scooter: Místo koloběžky představila Audi skateboard s madlem
Po městě se dá pohybovat na stovky způsobů, pokud vám ale záleží na stylu a je vám jedno co to stojí, rozhodně nemůžete vynechat nabídky automobilek v oblasti tzv. mikromobility.
Do oblasti mikromobility, tedy pohybu po městě, už se zapojila celá řada automobilek. Seat nabízí koloběžku eXS KickScooter, General Motors má vlastní elektrokola a pozadu nezůstala ani Škoda, která nedávno představila svůj podivný koncept Klement. Teď se ale do hry zapojuje i Audi, která představila koncept E-Tron Scooter.
Názvem se ale nenechte zmást. Zatímco ostatní výrobci označují výrazem Scooter koloběžku, Audi pod něj ukrylo netradiční skateboard/longboard s podivným madlem. V horní části madla je otočný grip, podobný jako na motocyklu, který slouží k přidávání plynu a brzdění. V dolní části je pak umístěna baterie, která je schopna ukazovat stav nabití.
Navzdory podivnému madlu se však změny směru provádějí pomocí přenosu váhy – tedy stejně, jako na klasickém skateboardu či longboardu. Baterie by měla nabídnout dojezd až 20 km na plné nabití, čemuž pomáhá i systém rekuperace kinetické energie. Maximální rychlost dosahuje až 20 km/h, pro vyšší pocit bezpečí však výrobce přidal ještě hydraulickou nožní brzdu.
E-Tron Scooter samozřejmě nabízí i možnost připojení chytrého telefonu prostřednictvím Bletooth, díky čemuž lze měnit jízdní charakteristiku, popřípadě Scooter zabezpečit proti krádeži. A vzhledem k očekávané ceně nebude zabezpečení na škodu. E-Tron Scooter by se měl začít totiž prodávat během příštího léta za cenu okolo 2.000 euro (cca 51.500 Kč).
Díky instalovanému osvětlení, včetně denního svícení a brzdových světel, však E-Tron Scooter nabídne možnost legálního využití na silnicích ráno i večer. Díky možnosti složení by se měl snadno vejít do kufru automobilu a při cestování v MHD ho můžete složit a tahat za madlo jako vozík. Při hmotnosti 12 kilogramů to je celkem příjemné řešení.
Očekává se, že Audi nabídne E-Tron Scooter především v rámci flotilových prodejů a speciálním zákazníkům. Současně by se však mohl objevit i jako volitelné příslušenství u elektromobilů Audi, v jejichž kufrech by se mohl během jízdy nabíjet.