Audi e-tron Sportback komunikuje s okolím. Do výroby půjde za dva roky
Některé „osobní“ značky koncernu Volkswagen zřejmě jedou na autosalonu v Šanghaji podle stejných not. Elektrický koncept Vision E tam představila Škoda Auto, na nic nečekal Volkswagen a ani Audi. Koncept e-tron Sportback je hudbou velmi blízké budoucnosti, protože se objeví v sériové výrobě už v roce 2019. Rok po modelu e-tron, prvním elektromobilu ve svém segmentu.
Tento koncept je učebnicovou ukázkou crossoveru. Atletický, rozkročený postoj s elegantní linií střechy připomínající kupé, výrazné lemy blatníků, ohromná kola a alespoň pocitově vyšší světlá výška… Trochu to na mě působí, jako by šéf designu Audi Marc Lichte vzal současné A7 Sportback, napumpoval jej steroidy a trochu přizvednul. Světlomety disponují technikou nejnovější evolucí techniky Matrix LED, novinkou jsou však projektory Digital Matrix vytvářející na asfaltu znaky, jejichž prostřednictvím vůz komunikuje s okolím.
Jde o elektrickou čtyřkolku s rozložením hmotnosti 52:48 ve prospěch přední nápravy. Vpředu najdeme jeden elektromotor, vzadu rovnou dva, kombinovaný výkon činí 320 kW a krátkodobě dokonce o 50 kW více. Elektromotory čerpají energii z lithium-iontového akumulátoru o kapacitě 95 kWh, který by měl být zárukou více než pětisetkilometrového dojezdu na jedno nabití. Avšak asi ne v případě, že budete dokola zkoušet zrychlení z 0-100 km/h za 4,5 sekundy...
„Zcela záměrně ukazujeme Audi e-tron Sportback poprvé zde v Šanghaji, protože Čína je nejdůležitějším trhem pro elektromobily na světě. To platí z hlediska infrastruktury, státní podpory i prodeje. Již dnes je v provozu přibližně 150 000 nabíjecích stanic, do konce roku 2017 k nim přibude dalších 100 000. Na tento razantní růst jsme dobře připraveni. V nadcházejících pěti letech budeme v Číně nabízet pět modelů e-tron, mezi nimi i elektromobily s akumulátory, jako je Audi e-tron Sportback,“ říká Dr. Dietmar Voggenreiter, člen představenstva společnosti Audi AG, zodpovědný za marketing a prodej.
Koncept e-tron Sportback není žádné ořezávátko ani po stránce rozměrů. Na délku měří 4,9 metru, je 1,98 metru široký, 1,53 metru vysoký a má rozvor 2,93 metru. Půdorys téměř odpovídá současnému Audi A7 Sportback, to je však o více než 10 centimetrů nižší.