Audi je značkou pevných střech. Poslední kabriolet končí
Čerstvě představené Audi A5 bude liftbackem a kombíkem a z toho dosavadního už není možné nakonfigurovat verzi kabrio. Spolu s ním mizí také auta s jedním párem dveří.
Nová generace Audi A4, přejmenovaná na A5, znamená pro dosavadní „pětku“ také konečnou. Model, který se dosud prodával jako dvoudveřové kupé, kabrio a pětidveřový Sportback, nově nabídne jen dvě varianty karoserie – Sportback a Avant.
To znamená, že až skončí výroba dosavadní generace A5 a výrobní linky přejdou na tu novou, od Audi už dostanete jen sedany, liftbacky, kombíky a SUV. Dvoudveřové modely skončí s dosavadní A5 Coupé, ovšem tu lze na českém webu značky zatím stále nakonfigurovat; kabriolet už nikoliv.
Exodus aut se skládací střechou z nabídky Audi začal už v roce 2019, kdy se přestala prodávat A3 Cabriolet. Loni zmizely obě varianty modelu TT a letos sjela z výrobní linky poslední R8. Dvoudveřové verze A5 tak nesly pochodeň nepraktických, ale sexy aut u čtyř kruhů jako poslední, a i ony nyní končí.

Automobilka v minulosti naznačila, že TT a R8 by se mohly vrátit jako elektromobily, ale kdy se tak stane – a jestli vůbec – je ve hvězdách. Již dříve uvedla, že od roku 2033 chce nabízet jen elektromobily, takže má-li přijít nějaké dvoudveřové auto ještě se spalovacím motorem, muselo by se to stát v nejbližších dvou, třech letech, aby to mělo smysl po stránce životního cyklu. A protože se po internetu neobjevují fotky maskovaných prototypů, je nepravděpodobné, že se to stane.
Konkurence přitom kabriolety i kupé nabízí. Mercedes-Benz má třídy CLE, SL a AMG GT. BMW zase nabízí kupé a kabrio řad 4 a 8 a k tomu roadster Z4 a kupé řady 2.