Segment malých automobilů prochází náročným obdobím, které by nemusel přežít ani základní vstupní model automobilky Audi. Jeho místo by mohl obsadit nejmenší crossover, nebo znovuzrozený elektrický model.
Stejně jako většina světových automobilek, i Audi řeší elektrifikaci napříč celým svým portfoliem. V případě segmentu malých automobilů, jako je Audi A1, však automobilky naráží na jeden zásadní problém. Elektrifikovat základní modely je totiž finančně náročné, což ve výsledku podstatně zužuje zisky z jejich prodeje. A tak se řada automobilek raději rozhodla nejmenší modely jednoduše pohřbít.
A to by mohl být osud i modelu Audi A1, jak naznačil šéf automobilky Markus Duesmann během rozhovoru s novináři po představení Audi e-tron GT. Podle britských kolegů z Autocaru, kteří na neveselou budoucnost modelu A1 upozornili, se třetí generace modelu zdá nepravděpodobnou.
„Probíráme, co provedeme s nejmenším segmentem,“ cituje Autocar slova Deusmanna. „V segmentu A1 máme v rámci koncernu VW Group další aktivní a úspěšné značky, navíc s vysokou produkcí, takže v současnosti A1 probíráme.“
Současně ale Deusmann dodal, že i nadále počítá s výrobou modelu Q2, který by se v případě vyškrtnutí A1 mohl stát novým základním a nejdostupnějším modelem značky. „Možná nebudeme vyrábět nic menšího.“
Při současném důrazu na elektrifikaci se však nabízí ještě jeden nový základní model. Tím by totiž údajně mohl být znovuzrozený model Audi A2, na jehož vývoji by v současnosti mělo pracovat oddělení Audi Artemis. Základem novinky by přitom mohl být koncept AI:ME, který automobilka představila na autosalonu v Šanghaji 2019.
Kromě jiného také Deusmann v rozhovoru potvrdil, že se automobilka v budoucnosti chystá postupně omezovat nabídku modelů se spalovacími modely, které by měly nahrazovat elektromobily. Jinak by si totiž elektrické a tradiční vozy mohly začít vzájemně konkurovat, což si automobilka samozřejmě nepřeje.