Audi nabídne digitální přístrojový štít i v dalších modelech
Audi TT bylo před rokem prvním sériovým modelem ingolstadtské značky s přístrojovým štítem tvořeným digitální obrazovkou. Od té doby se tzv. Audi virtual cockpit ukázal i v dalších vozech – v Q7, R8 a naposledy v A4. Expanze tohoto řešení do dalších vozů bude pokračovat i v následujících letech.
Postupně se digitální přístrojový štít dostane i do menších a levnějších modelů. „V budoucnu zde nebude příliš aut, do nichž (Audi virtual cockpit) nebude integrován, a to ani těch menších,“ řekl šéf elektroniky ve značce Audi Ricky Hudi australskému serveru Motoring.
Už v příštím roce se obrazovka před řidičem objeví v kompaktním modelu A3, a to v rámci jeho chystané modernizace. Později se „virtuálního kokpitu“ dočkáme i v nových generacích modelů A5 a Q5.
Audi virtual cockpit bude v případě A3 dostupný za příplatek, podobně jako v Q7 a A4. Naopak u TT i R8 je toto řešení standardem.
Audi vysvětluje, že konvenční analogové budíky jsou určené hlavně konzervativním zákazníkům. Důvodem je ale také cena, což přiznává i Hudi. „Zákazník, který sáhne po základní A3, tuto možnost nezvolí,“ tvrdí. Jakmile se ale digitální přístrojový štít rozšíří, jeho cena klesne a mohl by se v následujících letech stát standardem.
Hudi rovněž nastínil, že zákazníci Audi mají o moderní řešení ohromný zájem. Podle jeho slov automobilka neočekávala, že tolik zákazníků nové Q7 sáhne po této možnosti. Proto nyní předpovídá, že i v A4 bude digitální štít žádaným příplatkem.
Audi virtual cockpit je tvořen 12,3palcovým displejem s rozlišením 1.440 x 540 pixelů. Systém vyvinutý ve spolupráci s BlackBerry využívá dvou čtyřjádrových čipů Nvidia T30 Quadra Core.
Obrazovka umožňuje zvolit si některé z nabízených grafik. Možností je třeba zmenšit si rychloměr a otáčkoměr, mezi nimiž se objeví velká mapa navigace. Systém umí zobrazit prakticky všechny funkce auta, díky čemuž řidiče nerozptyluje nutnost těkání očima na jiné displeje.