Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Nanuk quattro: Supersport do terénu se možná bude vyrábět

Aleš Dragoun
Diskuze (42)
Frankfurtský koncept Audi Nanuk quattro možná zamíří do sériové výroby. Bohatých zájemců by se určitě našlo dost.

Pro začátek pár technických údajů: Audi Nanuk dostalo uprostřed umístěný vidlicový desetiválcový turbodiesel objemu 5,0 l s výkonem 405 kW (550 k). Akcelerací se blíží nejvýkonnějším supersportům, vždyť stovku zvládne za 3,8 s. Takové rychlé „gétéčko“ FF od Ferrari je ve stejné disciplíně jen o desetinu lepší. A nedá se s ním příliš řádit ve sněhu, ani v poušti, byť disponuje pohonem všech kol. Ten má Nanuk též (i když úplně jiné konstrukce), ale pořád je „na vysokých nohách“ a navíc mu nechybí ani řízení obou náprav.

Koncept výkonného terénního supersportu s Čechům tak libozvučně znějícím názvem vyvolal, zdá se, řádný rozruch. Uvažuje se totiž o sériové produkci. Nejdřív se musí najít dostatek potenciálních zákazníků, ale na Blízkém východě a v Rusku s tím snad nebude problém. Audi nic oficiálního nezveřejnilo, možná se nějaký ten bohatý zájemce na jejich frankfurtském stánku už objevil. Vývojový šéf Ulrich Hackenburg sdělil Automotive News Europe pouze oblasti, ze kterých by mohli klienti pocházet: „Myslíme na arabské trhy, ale i chladnější kraje. Rusko je velmi zajímavé. Musíme vůz uvést tam, kde mají lidé peníze.“ Pro Blízký východ se počítá s benzinovým V10. Bohatým šejkům s příjmy z ropy nafta v autech moc nevoní.

Ptát se na cenu je zatím nereálné, potřebné kalkulace plus nějaký ten zisk, aby se vývoj vyplatil, určitě ještě v Ingolstadtu nikdo neprovedl. Produkci samotný šéf odhaduje na 3 až 4.000 aut ročně, tedy shodnou s chystaným SUV značky Bentley. Není to příliš optimistické?

Hackenburg logicky sdělil, že kupující rozhodně bude muset být bohatý. Lidovkou Nanuk není a to nejen proto, že případná produkční verze by měla sdílet novou koncernovou platformu s motory uprostřed. Tu použije také Lamborghini, kde rudý koncept koneckonců vznikl, jen místo býka dostal logo se čtyřmi kruhy. „Je to cesta, jak zvýšit výrobu takovýchto vozů,“ dodal Hackenburg. Lamborghini v současné době bojuje s vysokými náklady na vývoj, proto se prodloužily i modelové obměny.

Kde se vzala inspirace pro Nanuk? Nemusíme chodit daleko, vždyť v na jaře v Ženevě představil Volkswagenem vlastněný Italdesign studii Parcour. Nejprve se objevila uzavřená, poté i otevřená verze s odnímatelným panelem střechy. Jenže Ulrich Hackenburg ještě řekl, že v Nanuku jsou použita některá technická řešení z účasti Volkswagenu v Rallye Paříž-Dakar. Pamatujete se na buggy Tarek? Nanuk ji i tvary docela připomíná, byť největší úspěchy zažil VW v tomto závodě až se speciály Touareg. Mimochodem, v minulosti vyráběla terénní kupé s velmi slušnými výkony například francouzská Mega. Jmenovalo se Track a mělo motory... od Mercedesu.

Aleš Dragoun
Diskuze (42)
16. 9. 2013 11:45
Re: NANUK JE SUPER
Možná je zvyklej na bagr nebo traktor...
A proti tomu tahle kola nízká jsou ;-)
Avatar - flyboyeda
15. 9. 2013 20:05
Re: NANUK JE SUPER
ty seš teda frajer že podle obrázků poznáš tuhost odpružení , smekám před tebou klobouk
Avatar - flyboyeda
15. 9. 2013 20:01
Re: NANUK JE SUPER
znova se opakuju , ty kola jsou obrosvský asi 22ky, jestli máš 15, nebo 14 kola tak ty na nanuku jsou stejně vysoký , díky tomu že ty kola jsou tak velký se ti zdají nízky, ale je to optický klam
15. 9. 2013 08:07
Re: Ďalšia somarina na kolesách...
Dík za vysvětlení, chápu.
Avatar - Ham.
14. 9. 2013 23:42
Re: NANUK JE SUPER
Ve srovnání se sportovními auty má rozvor poměrně velký. 2710 mm je o 15 čísel víc než třeba Gallardo 2560 mm.
Pneu mají relativně velké profilové číslo, větší než třeba u toho Gallarda, vpředu 22" 235/50 a vzadu 22" 295/45, Gallardo vzadu 19" 295/30, dokonce má větší profil než srovnatelná SUV, typicky Porsche Cayenne S Diesel jezdí na 21" 295/35.
Největší problém ve vysokých rychlostech bude podle mě absence slušného přítlaku. Myslím, že dílo designérů, pokud půjdou do výroby a nebudou chtíti omezit Vmax na nějakou 250, budou muset trochu zprznit a šoupnout alespoň nějaké vysouvací křídlo na zadek a jinak vytvarovat spodek předního nárazníku i za cenu estetických ústupků.