Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi: nové zkratky TDI e a TFSI e sází na ekologii

Nadim Eid
Diskuze (51)
Audi představí modely TDI e a TFSI e, o kterých tvrdí, že při zachování vysokých výkonů dosáhnou nižších emisí.

Po návrhu Evropské komise na snížení emisí oxidu uhličitého u nových automobilů na 130 gramů na kilometr do roku 2012, který byl odezvou na zprávu Světové klimatologické konference, se některé automobilky vylekaly a vystoupily ostře proti němu. Především němečtí výrobci vyrábějící velké a silné vozy nemohou přenést přes srdce, že budou muset investovat velké částky a zdražovat své vozy, aby se na tento limit dostali. Vyhrožují přestěhováním na východ nebo zrušením výroby. Jedna z prvních automobilek, která začala vzniklou situaci řešit, je Audi. Představila motory TDI e a TFSI e, o kterých tvrdí, že při zachování velkých výkonů dosáhnou požadovaného emisního limitu.

Motor TDI e o výkonu 77 kW spotřebuje v průměru 4,5 litru na sto kilometrů a vypustí do ovzduší 120 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Jednotka TFSI e s výkonem 125 kW, jež dosáhne maximální rychlosti 230 km/hod, spotřebuje v průměru jen 7,1 litrů na sto kilometrů. Nové pohonné jednotky Audi nabídne ve svých modelech A3, A3 Sportback a A4 (sedan, Avant). Přeplňované jednotky se sofistikovaným přímým vstřikem paliva a vysokou účinností jsou schopny velkého dojezdu na jednu nádrž (TDI 1200 km a TFSI 1000 km) při zachování příznivé ekologie provozu.

Audi také správně poukazuje na skutečnost, že na množství výfukových zplodin má vliv i způsob jízdy a moment přeřazení. U zmíněných modelů bude zabudován indikátor přeřazení na vyšší nebo nižší rychlostní stupeň přímo na palubní desce, který bude vyhodnocovat rychlost vozu, povrch vozovky a styl jízdy a doporučí nejvhodnější dobu přeřazení a převod. Vozy budou vybaveny hliníkovými koly a pneumatikami s menším valivým odporem, úspornější elektronikou a spoilery S-line pro lepší aerodynamiku. Tyto modely budou dodávány pouze s manuální šestistupňovou převodovkou, u které byl prodloužený 3. a 5. rychlostní stupeň. Audi chce také nabídnout svým zákazníkům kurs šetrné jízdy, jenž bude součástí programu Driving experiance. Za poplatek 100 euro se pod dohledem instruktorů a konsultantů zákazníci naučí jezdit efektivněji s nižší spotřebou.

První modely Audi s novou technologii se objeví už letos na jaře a v Německu budou ceny začínat na 22.600 euro za model A3 1,9 TDI e, za model A3 Sportback zaplatíte 23.500 euro a vozy A4, A4 Avant s motorem 2,0 TFSI e se budou nabízet za 29.650 euro resp. 31.300 euro.

Nadim Eid
Diskuze (51)
13. 2. 2007 17:49
Re: "Globálne otepľovanie"...
Jo, rozumnej nazor. S tim tezknutim aut je to problem, o kterym vsichni vi, a nikdo to neresi. A to je jadro problemu. Narust hmotnosti je enormni, prvni generace fiesty vazila snad pod 700kg, soucasna ma pres tunu. To je 50%! Ja mam taunuse kombika, coz neni maly auto, ale vazi 1.100kg, tj asi jako soucasna fiesta. Hrozny nepomer. A argument z bezpecnosti je fakt mimo, technologie a umeni ridit tento problem myslim resi. Ja chci auto pultunovy, cely z laminatu, motorem 1.0 50k a budu spokojenej :)
Avatar - Pekelná Micinka
13. 2. 2007 15:13
Re: Tohle bude moje s....
Ty jeden škarohlíde, je to OT. ;-) >:D
Avatar - Pekelná Micinka
13. 2. 2007 14:43
Tohle bude moje s....
[odkaz]