Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi představuje elektrický speciál e-tron Vision Gran Turismo. Bude sloužit jako taxík!

David Bureš
Diskuze (3)
Původně vznikl jako speciál pro hru na herní konzole, Audi ho ale postavilo i ve skutečnosti. Řeč je o Audi e-tron Vision Gran Turismo.

Gran Turismo je slavný závodní simulátor pro herní konzoli Playstation 4, který je stále oblíbenější i mezi výrobci. Těm totiž tvůrci hry v rámci projektu Vision Gran Turismo umožňují navrhnout libovolný speciál, s nímž pak hráči mohou závodit. Nejnovějším takovým dílem je Audi e-tron Vision Gran Turismo. To ale nakonec nevzniklo jen v digitálním prostředí, ale i ve skutečnosti!

Automobilka se totiž původně digitální dílo rozhodla zrealizovat a postavila jeho reálnou variantu, která bude mít zajímavý úkol. Sloužit bude během závodních víkendů série elektrických monopostů Formule E, během nichž bude vozit hosty na trati toho konkrétního závodu. Fanoušci si tak budou moci vychutnat daný okruh na vlastní kůži, ze sedadla spolujezdce.

Video se připravuje ...

Poprvé bude toto „závodní taxi“ nasazeno na nadcházejícím závodu Formule E, který se koná již tento víkend na městské trati v Římě. Následně se speciál ukáže i na dalších evropských závodech šampionátu a dalších vybraných akcích. Za volantem se přitom budou střídat bývalá italská závodnice v DTM Rahel Freyová a trojnásobný vítěz čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans Dindo Capello.

Audi e-tron Vision Gran Turismo je tedy plně funkčním vozidlem. Automobilka tvrdí, že je poháněno třemi elektromotory (každý o výkonu 200 kW), z nichž dva jsou umístěny u zadní nápravy a jeden u té přední. Vůz je tudíž čtyřkolkou, přičemž využívá komponent z chystaného elektrického crossoveru Audi e-tron, které bude představeno ještě letos.

Trojice elektrických motorů se systémovým výkonem 600 kW si musí poradit s 1.450 kilogramů těžkým vozidlem, které mu umožňují zrychlit z 0-100 km/h za méně než 2,5 sekundy. Zajímavé mají být i vlastnosti v zatáčkách, hmotnost je totiž rozložena v rovnovážném poměru 50:50 mezi nápravy.

Barevné zbarvení pak odkazuje na slavné Audi 90 quattro IMSA GTO, z něhož byly využity i některé stylistické detaily. Specialitou elektrického prototypu je dále maska single frame v barvě karoserie, která se má stát charakteristickým znakem elektromobilů se čtyřmi kruhy ve znaku.

David Bureš
Diskuze (3)
16. 4. 2018 09:33
Re: To je ale hovadina
Ty v tom jezdit nebudeš, troubo Ado. Tak na to ani nereaguj a šoupej nohama nebo běž do garáže inhalovat saze z tvýho chrochtáka!
10. 4. 2018 06:34
Re: To je ale hovadina
Ten taxík tam auto článku zjevně dal jen aby mohl zase napsat nějaké vykřičínky. Pokud auto bude sloužit na vožení VIP hostů po okruhu během závodů formule E, nemá to s taxislužbou nic společného a titulek článku je opět dost kravský.
Avatar - Ada je zase tady
9. 4. 2018 20:18
To je ale hovadina
vždyť to nepřejede ani zpomalovací pás u hotelové garáže! A chci vidět, jak vás to v nepredikovatelné městské zácpě doveze včas na letiště, když tomu po těch pár kilometrech popojíždění dojde šťáva! >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] Zlatý diesel!