Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi představuje R8 RWD. Ostrý zadohrab potěší cenou i stálou nabídkou

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Zatímco Audi A8 RWS byla limitovanou sérií 999 kusů, nová Audi R8 RWD se stává pevnou součástí ceníku. A to jak v provedení kupé, tak jako otevřený Spyder.

Zákazníci volali po Audi R8 s pohonem pouze zadní nápravy mnoho let a automobilka jejich volání poprvé vyslyšela v roce 2018, kdy na trh přivedla limitovanou edici R8 RWS (Rear Wheel Series) s pohonem pouze zadních kol. Série však byla omezena pouze na 999 kusů, takže se nedostalo na všechny.

Automobilka se však rozhodla situaci napravit a dnes představila novou Audi R8 V10 v provedení RWD (Rear Wheel Drive), která opět vyměnila pohon všech kol Quattro za náhon pouze zadní nápravy. Tentokrát už se ale nejedná o limitovanou edici, ale nového člena stále nabídky modelové řady R8!

Po designové stránce nehledejte žádné velké výstřelky. Design je téměř shodný s běžnou Audi R8, která se zhruba před rokem představila ve faceliftovaném kabátě. Model s pohonem pouze zadních kol tak poznáte pouze podle tzv. „sideblades“, tedy výrazných vertikálních pruhů za dveřmi, které jsou u zadokolek lakovány v horní části černě a dole v barvě karoserie.

Přední spoiler, nástavce prahů a zadní difuzér je u R8 V10 RWD standardně lakován v leskle černé barvě, za příplatek je však možné objednat i balíček karbonových doplňků. Modely Spyder pak mohou dostat i rozšiřující balíček černých doplňků a jejich karoserie může být lakována do šedé barvy „Kemora gray.“

Pod kapotou je uložen 5.2 litrový motor V10 FSI o výkonu 397 kW (540 k) s točivým momentem 540 Nm, jehož výkon přenáší na kola sedmistupňová automatická převodovka S-tronic. Ve srovnání se standardním R8 V10 Quattro tak R8 V10 AWD ztrácí 30 koní a 20 Nm točivého momentu.

Absence pohonu všech kol se příznivě projevila na váze, která u klasického kupé klesla o 65 kilogramů. Čas akcelerace z 0 na 100 km/h však stoupl z 3,4 na 3,7 sekundy a maximální rychlost klesla o 4 km/h na výsledných 320 km/h. U modelu R8 V10 RWD Spyder klesla hmotnost o 55 kg, akcelerace z 0 na 100 km/h se protáhla z 3,5 na 3,8 sekundy a maximální rychlost klesla z 322 km/h na 318 km/h.

A i když je nám jasné, že zájemci o Audi R8 10 zřejmě nemusí řešit finance, příjemnou novinkou je i cena. Zatímco klasická R8 V10 Quattro startuje na německém trhu od 166.000 euro (cca 4.4 mil. Kč), nová R8 V10 RWD bude startovat od 144.000 euro (cca 3,7 mil. Kč). U modelu Spyder klesla cena z původních 179.000 euro (4,6 mil. Kč) na 157.000 euro (4 mil. Kč).

Začátkem roku 2018 jsme představili limitovanou edici Audi R8 V10 RWS,“ uvedl Oliver Hoffmann, vedoucí ředitel Audi Sport GmBH. „Její pohon zadních kol, odvozený od závodního vozu R8-LMS, a speciální dynamika okamžitě vyvolala nadšení u našich zákazníků. Nyní se proto stane členem rodiny R8 jako samostatný model R8 V10 RWD. A dáváme mu stejně ostrý vzhled, jaký jsme navrhli pro nové modely R8 Quattro.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme