Nové Audi A8 odhaluje poslední detaily před premiérou. Nabídne masáž nohou!
Nová, čtvrtá generace Audi A8 se světu představí již příští týden, na speciální akci Audi Summit konané v Barceloně, v úterý 11. července, ještě krátce před premiérou ale výrobce odhalil poslední detaily o této novince. Unikátní funkcí bude masáž nohou pro pasažéry na zadních sedadlech!
A8 bude chtít nabídnout tu nejvyšší úroveň luxusu, přičemž funkce masáže nohou bude jedním z prvků, které k tomu přispějí. Masáž už je prezentována pomocí prvního videa, z nějž vyplývá, že tato funkce bude spouštěna pomocí speciální dotykové obrazovky mezi zadními sedadly. Následně už bude stačit vyčkat, až se sklopí speciální podložka ze sedadla vpředu a relaxační masáž nohou může začít.
Vedle toho automobilka ještě před premiérou zveřejnila i další detaily automobilu. Design A8 bude ostře řezán ve stylu konceptu Prologue, a to hlavně na přídi, kde se objeví nově řešená maska single frame. Uvnitř se zase dočkáme nového volantu nebo digitálního přístrojového štítu.
Nová A8 se ještě před oficiálním odhalením objevila na premiéře filmu Spider-Man: Homecoming, v němž vůz účinkuje. Tam však zůstala zamaskována pod vrstvou kamufláže, která je s odkazem na akční snímek tvořena pavučinami a emblémy pavoučího muže.
Důležitou součástí výbavy pak budou různé asistenty pro poloautomatickou jízdu. A8 zvládne sama zaparkovat pomocí dálkového ovládání, sama jezdit bude i v dopravních zácpách. Zatím však není jasné za jakých podmínek. Audi se totiž podobně jako další výrobci těmito systémy dostalo na hranici zákonných norem. Třeba v Evropské unii platná Vídeňská konvence z roku 1968 vyžaduje, aby každé auto mělo svého řidiče, který je musí ovládat.
Základem auta bude nová platforma, která na rozdíl od předchůdce použije menší podíl hliníku. Místo něj bude ve skeletu zastoupena ocel, karbon nebo hořčík. Z hlediska pohonu je zajímavou zprávou ta, že A8 bude standardně mild hybridem pracujícím s napětím 48 V. Pod kapotou přitom budou pracovat šestiválce, osmiválce i dvanáctiválec.
Zástavba silné elektrické sítě umožní mimo jiné použít speciální aktivní podvozek. Elektromechanicky ovládaný systém zvládne individuálně přizpůsobit odpružení a tlumení každého kola. V případě hrozícího nárazu bude dokonce podvozek zvýšen až o 80 mm, aby náraz směřoval na nejodolnější část vozu, na prahy a podlahu, což sníží riziko zranění posádky. Zadní kola budou navíc rovněž natáčecí, díky čemuž A8 nabídne menší průměr otáčení než A4.
Již krátce po oficiálním odhalení se nové Audi A8 objeví i přímo v Česku, a to na výstavě Auta na Náplavce, konané ve dnech 31. srpna až 3. září na pražské Náplavce. To znamená, že nová A8 se českým fanouškům ukáže ještě před frankfurtským autosalonem, na kterém má patřit mezi hlavní hvězdy.