Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi proti Qorosu: Němci se s Číňany přou o název GQ3

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Když už čínští výrobci nemají problémy s kopírováním tvarů, evropské automobilky protestují proti typovým označením jejich vozů. Naposledy Audi.

Ingolstadt se ohradil proti nové čínské značce Qoros a jejímu sedanu nižší střední třídy GQ3. Ten jsme ještě v reálu ani neviděli a už se bude měnit jeho název. Audi pochopitelně vadí ono „Q3“, ale dle zprávy německého Die Welt i samotné Q. Je to, pravda, trochu zvláštní, vždyť jej používá i Infiniti, byť s dvojicí čísel. Co se stane, až přijde nová Q50 do Evropy, bude následovat další žaloba? Nejspíše ne, Audi se brání všemi možnými prostředky pouze proti atakům z Číny.

První kolo právní bitvy Audi versus Qoros Němci u civilního soudu v Hamburku vyhráli již 14. ledna a Qoros dostal příkaz svoje auto přejmenovat. Z německého tábora jako vysvětlení zaznělo: „Písmeno Q je chráněnou součástí naší rodiny značek. Když jej chce byť jeden další výrobce použít, samozřejmě se nás to dotýká.“ Jenže, tiskový mluvčí čínské firmy v rozhovoru pro Die Welt prozradil, že o registraci jména GQ3 u Evropského patentového úřadu byla automobilka Audi informována a vše se obešlo bez námitek. Spor tedy zdaleka není u konce.

Kompaktní sedan Qoros, který je považován za cenového i rozměrového konkurenta například naší Škody Rapid, se představí v Ženevě. Ať už se bude jmenovat jakkoli, Qoros jej hodlá začít prodávat v Evropě do konce letošního roku. Ve švýcarské metropoli se objeví i koncepty kombi a crossoveru. Bavit se o cenách samozřejmě v tuto chvíli nemá smysl.

Qoros je mimochodem společným podnikem čínské automobilky Chery a investiční společnosti Israel Corporation. Vozy se sice budou vyrábět v Říši středu, ale měly by (konečně!) splňovat evropské bezpečnostní standardy i požadavky zákazníků na design a jízdní komfort. Tvary jsou dílem Gerta Hildebranda, bývalého šéfa stylistů značky Mini. „Střílí proti nám všichni, kdo můžou. Konkurence je samozřejmě nervózní. Ale my jsme pevně přesvědčeni, že prezentace v Ženevě je velkým úspěchem,“ okomentoval problém sám Hildebrand. Ve vysokém managementu najdeme také Volkera Steinwaschera, kdysi ředitele americké pobočky Volkswagenu, ten je momentálně u Qorosu „číslem dvě“.

Audi si patenty a ochranné známky pečlivě hlídá. V minulosti měly problémy i evropské automobilky. Francouzský Renault si neobhájil označení Quadra pro čtyřkolky a Volvo bylo nuceno přejmenovat svou řadu S4/F4 na S40/V40. Nutné je dodat, že v soudním sporu o název Avantime Renault uspěl.

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Avatar - strombolus
20. 2. 2013 16:10
Re: O chvíľu si niekto patentuje pomlčku...
topperku jezdi raději se svým M traktůrkem,je to jen otázka vkusu člověče,jestli jsi to slovo
někdy pochopil,ani nejde o značku německého plechu,
Avatar - strombolus
20. 2. 2013 15:48
Problem jak bota
Problem jak bota.Audi bude pravděpodobně rozebírat celou abecedu.Jejich právníci nemají
nejspíš co na práci.Klienti Audi a miláčci Made in China jsou z jiného těsta,pokud se nepletu.
20. 2. 2013 10:42
Re: q
už si viděl muzikanta, aby si dal cis do názvu písničky? Muzikantům to narozdíl od právnických darmožroutů aspoň trochu myslí...
20. 2. 2013 10:40
Re: O chvíľu si niekto patentuje pomlčku...
Sranda je, že Peugeotu nějak docházejí kombinace a zjišťují, že v mainstreamu se budou muset opakovat. Mají z toho těžkou hlavu... :-O
Avatar - biscuit
19. 2. 2013 23:39
q
jak si muze nejaka automobilka narokovat pismeno? zda se mi to malinko demagogicky... prijde mi to, jako kdyby nejakej muzikant vedl soudy kvuli note cis :-)