Audi Q5 na českém trhu: Ceny začínají na milionu Kč
Nové Audi Q5 si zájemci mohou objednávat již od počátku října. Již nyní jsou tedy známy ceny tohoto vozu. U verzí Audi Q5 2.0 TFSI (155 kW) a Audi Q5 2.0 TDI (125 kW) s manuálními převodovkami začíná cena na 1.002.100,- Kč a u 3.0 TDI (176 kW) s převodovkou S tronic na 1.246.000,- Kč.
Audi vysílá do segmentu kompaktních SUV model Q5. Jeho karoserie je dlouhá 4,63 m, široká 1,88 m a vysoká 1,65 m. Rozvor 2,81 m (nejdelší ve třídě) a oblé tvary, které jsou kombinací designu velkého SUV Q7 a aktuální generace A4, dávají novince sportovní a dynamický vzhled. Vzhledem k pojetí auta je výborná hodnota součinitele aerodynamického odporu 0,33.
Q5 své kořeny nezapře. Přídi dominuje typická maska single-frame. Přední světlomety mohou být na přání bi-xenonové se světelnými diodami pro denní svícení. Kvůli snížení hmotnosti a pro lepší vyvážení jsou přední kapota i dveře zavazadlového prostoru vyrobeny z hliníku. Vnější designové doplňky bude Audi nabízet ve třech provedeních. Standardem je černá barva, volitelně mohou být lakovány v barvě karoserie nebo kontrastním odstínem. Vzhled lze dále vylepšit sportovním paketem S-line nebo paketem off-road, který zahrnuje ochranné prvky a 19palcová kola.
Prostornost interiéru je daná dlouhým rozvorem. Podle Audi může v Q5 pohodlně cestovat pět osob. Sedadla jsou navržena ergonomicky a nabízí několik možností uspořádání. Zavazadlový prostor má základní objem 540 litrů, maximum při sklopení sedadel je 1560 l. Za příplatek může být zadní řada sedadel posuvná v rozsahu 100 mm, přední sedadlo spolujezdce lze úplně sklopit a vytvořit tak prostor pro přepravu dlouhých předmětů.
Nepřehlédněte |
PŘEDSTAVUJEME Audi Q5: Víc sportovní než užitkové |
Na poli bezpečnosti je novinkou úzké propojení činnosti airbagů a předpínačů předních pásů, podobně jako v nové A4. Pro lepší ochranu cestujících bez nežádoucího nárůstu hmotnosti je v karoserii vysoký podíl dílů z vysokopevnostní oceli. Přínosem pro aktivní bezpečnost je systém Lane assist, který usměrňuje pohyb v jízdním pruhu, a Side assist, který hlídá mrtvé úhly při změně pruhu. ESP bylo naprogramováno tak, že při přepravě nákladu na střeše zasahuje jinak než za normálního stavu.
Nová dvouspojková převodovka S tronic má sedm převodových stupňů. Tato technika se vyznačuje minimálními prodlevami při řazení při stejné nebo nižší spotřebě paliva, jako má manuální převodovka. Řazení může probíhat buď automaticky, nebo manuálně, a to i pomocí tlačítek na volantu. Všechny Q5 dostanou stálý pohon všech kol quattro. Výchozí rozdělení momentu mezi nápravy je 40 % dopředu a 60 % dozadu, což zaručuje sportovnější pocit z řízení než rovnoměrná distribuce. V případě potřeby může být na přední kola posláno až 65 % momentu, na zadní nejvýše 85 %.
Příplatkový systém Audi drive select nabízí tři režimy – komfortní, neutrální, nebo sportovní. V kombinaci s MMI je také možné si vytvořit vlastní nastavení. Systém zahrnuje elektronicky řízené tlumiče a aktivní řízení s proměnlivým převodem.
Audi Q5 dokáže vyjíždět svah s úhlem 31°, přední nájezdový úhel činí 25°, světlá výška je 200 mm a automobil zvládá brodění vodou o hloubce 50 cm.
Audi Q5 přichází na start se třemi motory, jedním zážehovým a dvěma vznětovými TDI. Všechny agregáty mají přímé vstřikování paliva a přeplňování turbodmychadlem.
Audi Q5 na českém trhu | ||||
Motor | 2,0 TFSI | 3,2 FSI | 2,0 TDI | 3,0 TDI |
Zdvihový objem [cm3] | 1984 | 3197 | 1968 | 2967 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 4/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 155 | 199 | 125 | 176 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 350/1500-4200 | 330/3000-5000 | 350/1750-2500 | 500/1500-3000 |
Max. rychlost [km/h] | 222 | 232 | 204 | 225 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,2 | 6,8 | 9,5 | 6,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,5 | 9,3 | 6,7 | 7,5 |
Cena [Kč] | 1.002.100,- | - | 1.002.100,- | 1.246.000,- |
Ceny jsou kalkulovány při směnném kurzu 25,00 CZK/EUR, při prodeji budou upraveny dle denního kurzu.