Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q5 Sportback přichází: Další SUV-kupé chce být i praktické

Audi Q5 Sportback
Audi Q5 Sportback
Audi Q5 Sportback
Audi Q5 Sportback
17 Fotogalerie
Diskuze (13)

Očekávané SUV kupé na bázi populárního Audi Q5 se začne prodávat výhradně jako naftový mildhybrid. Postupně se ale jeho nabídka rozšíří.

BMW X6 při svém uvedení v roce 2007 bylo možná vysmívaným vozem, jenže karoserie SUV kupé se zákazníkům zalíbila, a tak se X6 stala průkopníkem tohoto druhu vozidla. Nabídku SUV kupé tak postupně rozšířilo nejen samo BMW (o X4), ale také konkurenční Mercedes-Benz a Audi. A právě čtyři kruhy nyní představují nejnovějšího zástupce tohoto segmentu.

Jmenuje se Audi Q5 Sportback a z logiky věci jde o dopředu avizované SUV kupé na bázi řady Q5, která letos prošla modernizací. V nabídce značky je už třetím SUV s přídomkem Sportback v názvu – po kompaktním Q3 Sportback a elektrickém e-tron Sportback. Obdobný styl nicméně vyznává také model Q8.

Design auta vychází z modernizovaného modelu Q5, nejvýraznější změnou je tak logicky tvarování zádě. Boční prosklení začíná směrem vzad brzy klesat, a tak jde tudíž o typického představitele segmentu. Výsledkem je dynamická záď, kterou zdobí koncová světla z organických diod. OLED světla přitom stejně jako u výchozího auta umožní zákazníkům si zvolit svébytný zadní světelný podpis. Primární výhodou tohoto řešení je však vyšší hospodárnost a homogenní světelná plocha.

Video placeholder
Audi Q5 Sportback • Zdroj: Audi Media Center

I přes odlišnou siluetu je Q5 Sportback stejně vysoké jako výchozí provedení. S délkou 4,69 metru je však o sedm milimetrů delší. Rozvor činí 2,82 metru.

Sportovní styl navíc doplňuje i sportovní podvozek. Standardem je sportovní zavěšení s tužším naladěním než ve výchozí Q5. Připlatit si však lze i za adaptivní podvozek s elektricky nastavitelnými tlumič, nebo rovnou vzduchové odpružení. To umožní nastavit světlost v úrovni až 60 mm, podvozek lze buď snížit o 15 mm pro zlepšení jízdních vlastností ve vysoké rychlosti, nebo naopak zvýšit o 45 mm pro zlepšení schopností mimo zpevněné cesty. Záď pak může klesnout o 55 mm pro usnadnění přístupu do zavazadlového prostoru.

Právě zavazadelník ukrývající se pod standardně dodávaným elektricky ovládaným víkem nabízí objem 510 litrů. K dispozici ale bude posuvná zadní lavice, která umožní zvětšit kufr o 60 litrů, na výsledných 570 litrů. Po sklopení sedaček vznikne prostor velký 1.480 litrů.

Kabina pak přebírá koncepci z modernizované Q5 s třetí generací modulárního infotainmentu MIB3. Ve vrcholné formě tak dostanete 12,3“ digitální displej v kapličce přístrojů, 10,1“ dotykový displej na středovém panelu a head-up displej.

Do prodeje vůz vstoupí s jediným motorem, a to v podobě dvoulitrového turbodieselu o výkonu 150 kW spárovaného se sedmistupňovou dvouspojkovou a pohonem všech kol. Půjde o mildhybrid umožňující jízdu se zcela vypnutým spalovacím motorem. Kvůli snížení emisí pak nechybí ani dvojí vstřikování kapaliny AdBlue před každým z SCR katalyzátorů.

Po uvedení se ale nabídka agregátů bude postupně rozšiřovat. Audi již potvrdilo příchod další verze dvoulitrového turbodieselu, stejně jako dvou variant benzinového dvoulitru a naftového vidlicového šestiválce. Rovněž se počítá s ostrou variantou SQ5 Sportback.

Audi Q5 Sportback se začne prodávat v první polovině roku 2021. Do Evropy se bude dovážet z mexického závodu San José Chiapa, kde se Sportback bude vyrábět po boku výchozí Q5.

Vstoupit do diskuze (13)