Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi chystá další SUV kupé. Q5 Sportback dorazí ještě letos

David Bureš
Diskuze (1)

V Ingolstadtu i pro letošek chystají celou záplavu novinek. Po již představené nové generaci A3 se mimo jiné dočkáme faceliftům Q2 a Q5.

Německé prémiové trio bývalo z hlediska prodejů hodně vyrovnané, když se Audi, BMW i Mercedes snažily být prodejní jedničkou na trhu, v posledních letech ale čtyři kruhy na konkurenci ztrácí. V Ingolstadtu ale už usilovně pracují na tom, aby trend zvrátili. Jinak než novými modely to nepůjde.

A že jich v letošním roce od Audi opět uvidíme celou záplavu. Odcházející předseda představenstva Audi Bram Schot (v dubnu ho nahradí Markus Duesmann přicházející od BMW) na výročí konferenci odhalil, že značka pro rok 2020 připravuje hned zhruba 20 novinek.

Jednu z nich už jsme viděli, a to hned tu nejdůležitější, novou generaci jednoho nejžádanějších modelů značky, Audi A3. Další důležitou novinku teprve uvidíme, a to facelift nejprodávanějšího SUV čtyř kruhů, Audi Q5.

Součástí modernizace tohoto modelu přitom bude i příchod nové karosářské varianty. Bram Schot potvrdil, že vůz bude nově dostupný také jako Q5 Sportback. Ingolstadstká automobilka tudíž dále rozšíří svoji nabídku SUV kupé, kterých má zatím v portfoliu tři – Q3 Sportback, Q8 a e-tron Sportback. V tomto případě půjde o konkurenci pro modely typu BMW X4 a Mercedes-Benz GLC kupé.

Vedle této zajímavé novinky je již potvrzen také příchod modernizované verze crossoveru Q2. V letošním roce by pak měl dorazit také elektrický fastback e-tron GT, vycházející ze stejnojmenného konceptu, který se bude vyrábět u divize Audi Sport, po boku superauta R8.

Právě elektromobily jsou pro Audi velkou výzvou, jak přiznal Arno Antlizt, člen představenstva zodpovědný za finance. Evropské normy si je sice nepřímo žádají (jinak nastavené emisní limity splnit nelze), jenže zájem zákazníků už takový není. A co víc, automobilce se na nich nedaří tolik vydělávat jako na modelech s konvenčním spalovacím motorem. I kvůli vysokým nákladům na jejich vývoj.

Audi to však chce změnit. Antlitz tvrdí, že se to povede díky atraktivnímu designu, který sám o sobě má zvyšovat image těchto aut. Firma chce navíc zeštíhlit nabídku verzí u těchto modelů. „Jsem přesvědčen, že unikátní charakter elektromobilů umožní splnit očekávaní zákazníků s menším počtem modelů,“ říká k tomu Antlitz. Další úspory pak vyplynou z další spolupráce napříč koncernem VW Group – Audi například spolupracuje s Porsche na vývoji nové elektrické platformy PPE pro velké modely. Ty menší zase využijí architekturu MEB, sdílenou s Volkswagenem a dalšími mainstreamovými značkami koncernu.

Do roku 2025 chce Audi nabízet zhruba 30 elektrifikovaných modelů, z nichž hned 20 bude čistě elektrických. I díky tomu do té doby má mít 40 % vyráběných vozů značky elektrický nebo plug-in hybridní pohon.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

22. 3. 2020 17:19
Naivne nadeje
Som zvedavy, co si uprimne mysli management Audi o tych "stylovych elektromobiloch". Mozno si myslia :"whoops, vyhodili sme miliardy € na totalne neperspektivnu krav*nu pretoze je Brusel od stola papezskejsi ako sam papez. Whoops asi budeme platit tisicove pokuty za kazde vyrobene auto. Preco nam asi ten Brusel podpilil konar pod zadkom?" ;-\