Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Facelift Audi Q5: Sportovnější charakter a nové technologie

Ondřej Mára
Diskuze (29)

Modernizovaná Audi Q5 nabídne ještě výraznější design, první OLED zadní světla v segmentu, mild-hybridní motorizace a nový infotainment MMI s dotykovým ovládáním.

Výraznější design modelů Q

Design nové Audi Q5 by měl navozovat ještě silnější pocit síly, robustnosti a bezpečí, čehož chtěli designéři dosáhnout několika výraznými úpravami a zdůrazněním řady detailů. Při čelním pohledu tak tradičně zaujme upravená maska Singleframe, která ale nově působí širší než dříve.

Kromě toho došlo k úpravě spodní části nárazníku, jehož boční nasávací otvory narostly do výšky a dostaly upravenou výplň. Změnou prošly i standardní LED světlomety, jejichž horní segment s denním svícením dostal novou grafiku. Volitelně jsou dostupné i LED matrix světlomety.

Z bočního pohledu by měla nová Q5 působit lehčím a vyšším dojmem, což je zásluha přepracovaných prahů. Pohled na zadní partie pak odhalí nový designový prvek mezi zadními svítilnami a nový difuzor. Vzhled vozu se ovšem může měnit v závislosti na výbavě, která může ovlivnit například barvu některých doplňků.

Verze S-line pak dostane sportovní mřížku chladiče Singleframe a chromovaný difuzor. Nabídka barev se navíc rozroste o dva nové laky: zelenou District Green a modrou Ultra Blue. Vzhled je navíc možné ozvláštnit o paket s černými doplňky. V podbězích budou standardně 17“ litá kola, respektive 18“ u verze S-Line. V nabídce Audi Sport ovšem najdeme ráfky s velikosti až 21 palců.

Vraťme se ale na chvíli k samotným zadním světlům, které bude možné vůbec poprvé objednat s digitální OLED technologií, která nabízí vyšší hospodárnost a homogenní světelnou plochu. Jedná se přitom o první model v tomto segmentu, který tuto technologii zadních světel nabízí.

Zadní OLED světla jsou rozdělena do tří různých segmentů, což automobilce umožnilo nabídnout zákazníkům možnost vybrat si jeden ze tří personalizovaných světelných podpisů. Zadní světla navíc reagují na zezadu přijíždějící vozy. Pokud vůz stojí a zezadu se přiblíží auto na méně než 2 metry, světla se rozzáří výrazněji. Po opětovném rozjetí se jejich intenzita vrátí do normálu.

Video se připravuje ...

 

Díky instalaci nových nárazníků je omlazená Audi Q5 o 19 milimetrů delší, což znamená celkovou délku 4,68 metru. Výška 1,89 m a šířka 1,66 m zůstává stejná. Rozvor má hodnotu 2.82 metru. Díky posuvné zadní lavici a nastavitelnému sklonu opěráku si interiér Audi zachovává skvělou variabilitu, kterou jen podtrhuje zavazadelník s hodnotami od 550 litrů po 1.550 litrů.

Modernější interiér

Interiér prošel jen velice decentními úpravami, které souvisí především s novým systémem MMI vybaveným dotykovým displejem s akustickou odezvou. Nová Q5 tak dostala i lehce upravenou palubní desku s upravenými dekory a přepracovaný středový tunel, kde místo otočného ovladače staršího systému MMI nahradila odkládací schránka.

Základní modely Q5 budou vybaveny klasickým panelem přístrojů, v jehož středu je umístěn informační displej. Vyšší modely ovšem nabídnou digitální přístrojový štít Audi Virtual Cockpit Plus s úhlopříčkou 12,3 palce a ve volitelné výbavě nechybí ani průhledový (Head-Up) displej. Středová dotyková obrazovka infotainmentu s 10,1palcovou obrazovkou bude prvkem standardní výbavy.

Nový infotainment MMI je postaven na základě třetí generace modulární platformy infotainmentu (MIB3), se kterou se v poslední době setkáváme u celé řady moderních koncernových vozů. Infotainment tak nabídne podstatně vyšší výpočetní výkon a hlavně celu řadu on-line služeb.

Řidiči se tak mohou těšit například na navigační systém s kvalitními satelitními snímky z Google Earth, navigaci v pruzích, informace o dopravě nebo předpověď dopravy. Nechybí možnost hlasové ovládání nebo podpora služeb Amazon Alexa. Díky službě Car-to-X je navíc nová Q5 schopna nabídnout ve vybraných městech i informace o volných parkovacích místech i načasování zelené na semaforech.

Důležitou novinkou budou také „Funkce na požádání“ – tedy možnost dokoupit si pro infotainment MMI nové služby, jako je například Navigace Plus nebo rozhraní pro připojení chytrých zařízení. To vše prostřednictvím aplikace myAudi nebo na on-line portálu myAudi.

Video se připravuje ...

Pohonné jednotky

Základem nabídky omlazeného modelu by měl být v Evropě nejprve model s označením Audi Q5 40 TDI quattro, tedy 2.0 litrový naftový čtyřválec o výkonu 150 kW s maximálním točivým momentem 400 N.m. Motor dostal novou hliníkovou klikovou skříň, v porovnání s předchůdcem lehčí o cca 20 kg, a novou klikovou hřídel, lehčí cca o 2,5 kilogramu.

Motor je navíc osazen mild-hybridním systémem. Ten je tvořen řemenem poháněným 12V startér/generátorem, který ukládá a čerpá energii z kompaktní lithium-iontové baterie. Tento systém vozu umožní plachtit s vypnutým motorem (namísto odpojení motoru od kol) a aktivaci stop-start systému při rychlostech pod 22 km/h. Výsledkem by mělo být snížení spotřeby až o 0.3 l/100 km.

Pohonná jednotka spolupracuje se sedmistupňovým automatem DSG a pohonem všech kol Quattro Ultra. Za standardních situací jsou tak poháněna pouze přední kola, zatímco zadní se připojují pouze v případě potřeby. Systém je ovšem schopen vyhodnocovat celou řadu aspektů, díky čemuž umí kola připojit ještě dřív, než dojde k prokluzu.

Vůz by měl být schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h během 7,6 sekund, maximální rychlost je omezena na 222 km/h a spotřeba by se měla pohybovat v rozmezí 5,4-5,3 l/100 km. O úpravu výfukových plynulý se stará nový systém dvojité katalytické redukce Twin Dosing, který srazil emise na hodnotu 143 – 139 g/km.

Dvoulitrový naftový diesel by se měl v nabídce objevit ještě ve dvou dalších variantách. Obě ponesou označení 35 TDI a obě budou kombinovány s 12V mild-hybridním systémem. Slabší nabídne výkon 100 kW/320 N.m, zatímco silnější 120 kW a 370 N.m.

Na vrcholu bude stát 3.0 litrový vznětový šestiválec 50 TDI Quattro, určený pro model SQ5, vybavený 48 voltovým mild-hybridním systémem. Nejsilnější naftová motorizace je naladěna na 210 kW a 620 N.m točivého momentu.

Zážehové motory bude zastupovat pouze čtyřválcové 2.0 TFSI, dostupné ve dvou variantách. Audi Q5 40 TFSI quattro nabídne 150 kW a 320 N.m, zatímco silnější 45 TFSI quattro 195 kW a 370 N.m. Obě motorizace budou vybaveny 12 voltovým mild-hybridní jednotkou. Nejsilnější benzínovou motorizací bude opět plug-in hybridní Q5 55 TFSIe, jehož výkon automobilka neupřesnila. V současnosti ale disponuje výkonem 270 kW a točivým momentem 550 N.m

Video se připravuje ...

Podvozek: Více agility i komfortu

Modernizovaná Audi Q5 chce údajně nabídnout ještě lepší vyvážení mezi komfortem a sportovností i díky svému podvozku, který by měl díky nízké hmotnosti přispívat nejen k lepší ovladatelnosti, ale i hospodárnosti. Zákazníci si navíc budou moci vybrat ze čtyř druhů podvozku: standardního, sportovního, s elektronicky nastavitelnou tuhostí tlumičů a vzduchového.

Systém Audi Drive Select pak nabídne výběr až ze sedmi profilů, které ovlivňují charakteristiku řady technických komponent Například v režimu off-road je možné díky vzduchovému podvozku zvednout podvozek vozu o několik centimetrů. Se sjížděním prudkých svahů pak pomůže speciální asistent.

Asistenční systémy

Každý vůz bude již v základu vybaven systémem Audi Pre Sense City, který pomáhá předcházet srážkám a minimalizuje jejich následky. Kromě toho si ale zákazníci budou moci připlatit za celou řadu dalších bezpečnostních systémů a asistentů, jako je adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu, asistent pro hospodárnou jízdu, atd.

Edition One

Specialitou nové Audi Q5 bude verze „Edition One“, která nabídne neobvyklou kombinaci prvků výbav. Základem bude úprava exteriéru S-Line s paketem černých doplňků vpředu, i na zádi. Černé budou i střešní nosiče, zrcátka nebo dveřní prahy. Vůz bude stát na 19“ litých discích, dostane červeně lakované brzdové třmeny a sportovní sedadla. Lakování bude dostupné ve čtyřech odstínech, glacier white, myth black, district green, ultra blue, a po otevření dveří budou na zem promítány znaky Audi.

Od podzimu 2020

Modernizovaná Audi Q5 se bude vyrábět v mexickém závodu José Chiappa a její příchod na mezinárodní trhy se očekává v průběhu listopadu tohoto roku. Základní cena pro model Q5 40 TDI byla na německém trhu stanovena od 48.700 euro, tedy cca 1.300.000 Kč.

Ondřej Mára
Diskuze (29)

Doporučujeme

Avatar - white label
30. 6. 2020 01:06
Re: Že by Kabaň?
Pokud to tak cítíš..., jen jsem se zeptal.
29. 6. 2020 21:57
Re: Že by Kabaň?
Hele, plivalo se tu na Kabaně, tak jsem se trochu ozval, no....
29. 6. 2020 21:49
Re: Že by Kabaň?
Tak mu fandim, no. A doufal jsem, ze BMW posune. Ke sve skode ho nepochopili.
Avatar - white label
29. 6. 2020 19:29
Re: ty pico
Jak píšeš, že tě to překvapuje...
Jednou je to konernovwý odstín, tak se mu "logicky" nemůže líbit..., takže zkouší nahazovat jiné příklady mimo koncern. Je průhledný jak igelitový sáček... ;-)
29. 6. 2020 18:36
ty pico
British green mam na Mini, ale nechapu co to ma spolecnyho s audi a jejich zelenou. Zeptam se libi se ti modra na octavii rs? A videl si snapper rocks blue na m4? Taky picovina, hledat zelenou nebo modrou na jinejch autech, ale ze me to prekvapuje. Tak to zkusime jeste jednou. Posledni designy audi allroad a6 i zde se mi zelena libi. Bože :D