Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi e-tron Sportback oficiálně: Stylovější elektromobil má zkosenou záď a unikátní světla

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 20. 11. 2019 • 22:44
147
1
Zobrazit náhledy (147)
Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback

E-tron Sportback je SUV-kupé odvozené od klasického elektromobilu e-tron a právě zažívá premiéru na autosalonu v Los Angeles.

Elektromobil Audi e-tron je první vlaštovka v moderní elektrické ofenzivě čtyř kruhů. Už nám dělal společnost v tradičním redakčním testu a mohli jsme jej také srovnat s konkurenčním Mercedesem EQC. Teď automobilka z Ingolstadtu zařazuje do nabídky ještě atraktivnější variantu se svažující se zádí.

Nové elektrické SUV-kupé je 4901 mm dlouhé, 1935 mm široké a 1616 mm vysoké, přičemž rozvor činí 2928 milimetrů. Poznávacím znamením ve srovnání s předchůdcem je právě ona svažující se záď a výrazně skloněné D sloupky. Spodní hrana třetího bočního okna stoupá vzhůru, což je charakteristický znak modelů Sportback.

180p270p360p540p720p

V ostatních vzhledových aspektech už e-tron Sportback žádnou revoluci nepřináší. Příď je podobná dárci, dostává tradiční masku Singleframe, ve spodní části světlometů Matrix LED zase najdeme čtyři horizontální segmenty denního svícení, které má v případě e-tronu specifický design. Zadní svítilny jsou rovněž diodové a propojené světelným pásem.

U světlometů ještě chvilku zůstaneme. Horkou novinkou sportbacku jsou digitální Matrix LED světlomety. Takové světlo je rozložené na miniaturní pixely a osvětluje vozovku ve vysokém rozlišení. Příslušná technologie se označuje DMD (Digital Micromirror Device – digitální zařízení s mikrozrcadly) a nalézá již uplatnění v mnoha videoprojektorech. Systém má malý čip osazený přibližně jedním milionem mikrozrcadel s délkou strany pouhých několik setin milimetru. Pomocí elektrostatických polí lze každé z nich naklápět do různých poloh až 5000x za sekundu. V závislosti na jejich poloze tak světlo z diod dostává buď prostřednictvím soustavy čoček na vozovku, nebo je odstíněno, aby nedopadalo na místa, která mají zůstat neosvětlená. Taková technologie se v sériově vyráběném automobilu objevuje vůbec poprvé.

Audi se chlubí také skvělou aerodynamikou. Pořídíte-li verzi ve výbavě S line a virtuálními zpětnými zrcátky, dostanete součinitel aerodynamického odporu vzduchu 0,25 cx, čímž sportback překonává i sesterský e-tron. Pomáhá tomu i svažující se záď, která snižuje odpor proudění vzduchu za vozem. E-tron Sportback tak dle metodiky WLTP ujede na jedno nabití až 446 kilometrů, což je o 10 km více než standardní verze.

E-Tron Sportback se představuje ve verzi 55 quattro, přičemž pohonné ústrojí se nijak neliší od klasického e-tronu. Každá náprava je vybavena jedním asynchronním elektromotorem, celkový výkon má hodnotu 265 kW (krátkodobě až 300 kW) a točivý moment 561 (v režimu Boost 664) newtonmetrů. S aktivací tohoto pomocníka umí být e-tron sportback na stovce za 5,7 sekundy a pokračovat může na 200 km/h. Jen připomeňme, že vůz disponuje akumulátorem s kapacitou 95 kWh (z toho 86,5 kWh využitelných).

Ale pozor. V nabídce sportbacku se již od počátku objevuje také slabší verze 50 quattro, jež disponuje výkonem 230 kW a točivým momentem 540 N.m. Tato konfigurace dostává rovněž menší baterie o kapacitě 71 kWh (64,7 kWh využitelných), díky čemuž je sada akumulátorů o zhruba 120 kilogramů lehčí. Taková technika umožňuje zrychlení na stovku za 6,8 sekundy a maximální rychlost 190 km/h.

Interiér se vyjma skromnějšího místa nad hlavou pro zadní cestující výrazně neliší od klasického e-tronu. Pracoviště řidiče tu sází na dvě obrovské dotykové obrazovky, které doprovází digitální přístrojový štít. Prémiové materiály jsou samozřejmostí, stejně jako plejáda asistenčních a bezpečnostních prvků.

E-tron Sportback bude vznikat vedle klasického e-tronu v bruselském závodě a na evropské trhy vstoupí na jaře 2020. Pro obě výkonové verze bude standardně nabízena prodloužená záruka na 4 roky nebo 120.000 kilometrů. Při uvedení novinky bude Audi nabízet limitku edition one s karoserií ve speciálním modrém odstínu, virtuálními zpětnými zrcátky či exkluzivními jednadvacetipalcovými koly. Oficiální české ceny budou oznámeny později.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

ale jo
| 20. 11. 2019
dobre dobry, ale nelibi se mi predek novych audin. Bocni profil a zad super,ale ten predek vypada jak Q3, o par trid nize. Melo by to byt majestatnejsi

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku